Kauanko työpaikassa ennen uuden hakemista
Olen ollut vuoden tässä työpaikassa. Onko noloa jo vaihtaa? Kauanko vielä täytyy kestää?
Kommentit (11)
Ei ole noloa, vaihda vaan jos siltä tuntuu. Sitten taas jos työhistoriassa alkaa olla pelkästään vuoden pestejä yksi toisensa perään (ilman, että ovat määräaikaisia työsuhteita), niin saattaa näyttää vähän arveluttavalta.
Mary83 kirjoitti:
Muista että jos vaihdat työpaikkaa vuoden välein poltat samalla kaikki kertyneet lomasi ja ne maksetaan sulle rahana.
Nämä on kyllä ihan sovittavissa, itse en ainakaan lähtisi mihinkään ellen saisi sovittua täysistä lomista. Toki näissä on eroja riippuen onko kaupan kassa ja vai asiantuntijatyössä.
Lisäksi on ajatuksissa lapsen teko. Kannattaako harkita vaihtoa vasta äitiyslomien jälkeen? Uudessa työpaikassa olisi varmaan noloa raskautua heti. Tulisi myöskin pidempi pätkä samaa työnantajaa cv:tä ajatellen.
Mutta toisaalta raskaus ei välttämättä heti onnistu. Jäädäkö tuonne odottelemaan raskautta mahdollisesti vuosiksi?
Ap
Ole vielä samassa. Jos vuoden päästä ei pienokaista kuulu niin vaihda työpaikkaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi on ajatuksissa lapsen teko. Kannattaako harkita vaihtoa vasta äitiyslomien jälkeen? Uudessa työpaikassa olisi varmaan noloa raskautua heti. Tulisi myöskin pidempi pätkä samaa työnantajaa cv:tä ajatellen.
Mutta toisaalta raskaus ei välttämättä heti onnistu. Jäädäkö tuonne odottelemaan raskautta mahdollisesti vuosiksi?
Ap
Et ilmeisesti viihdy työssä? Itse varmaankin vaihtaisin työpaikkaa ja lykkäisin lapsienhankintaa parilla vuodella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et ilmeisesti viihdy työssä? Itse varmaankin vaihtaisin työpaikkaa ja lykkäisin lapsienhankintaa parilla vuodella.
En viihtynyt edellisessäkään työpaikassa. Pelkään että tämä johtuu minusta. Ehkä en viihdy seuraavassakaan.
Ap
Mikä nykyisessä tai sitä edellisessä hiersi? Miksi et viihtynyt?
Vierailija kirjoitti:
Jään jotenkin aina yksin kaikissa työpaikoissa. Ahdistun kun en osaa ja pelkään että jään siitä kiinni. En osaa kysyä neuvoa. Kukaan ei yleensä osaa auttaa, kun kysyn, ja hävettää se, jos en osaa. Mokailen, kun en kehtaa myöntää etten välttämättä osaa minulle annettavaa työtehtävää, ja sitten teen työn rimaa hipoen.
Haluan aina uuteen työpaikkaan ennen kuin surkeuteni paljastuu. Näin olen tuntenut koko työurani, vaikka työtodistukset yms. ovat olleet hyvät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään jotenkin aina yksin kaikissa työpaikoissa. Ahdistun kun en osaa ja pelkään että jään siitä kiinni. En osaa kysyä neuvoa. Kukaan ei yleensä osaa auttaa, kun kysyn, ja hävettää se, jos en osaa. Mokailen, kun en kehtaa myöntää etten välttämättä osaa minulle annettavaa työtehtävää, ja sitten teen työn rimaa hipoen.
Haluan aina uuteen työpaikkaan ennen kuin surkeuteni paljastuu. Näin olen tuntenut koko työurani, vaikka työtodistukset yms. ovat olleet hyvät.
Ap
Saattaa olla ihan korvien välissä, googlaa huijarisyndrooma :) Ehkä kannattaisi pysyä työssä vielä jonkin aikaa, siinähän sitä oppii! Samalla työstä saattaisi tulla mieluisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saattaa olla ihan korvien välissä, googlaa huijarisyndrooma :) Ehkä kannattaisi pysyä työssä vielä jonkin aikaa, siinähän sitä oppii! Samalla työstä saattaisi tulla mieluisampaa.
Niin. Huijarisyndroomaan en usko, mutta voit olla oikeassa. Ehkä ensimmäisen vuoden vastoinkäymiset ovat ok, jos nyt tsemppaan. Aina ei voi vain paeta surkeuttaan.
Ap
Muista että jos vaihdat työpaikkaa vuoden välein poltat samalla kaikki kertyneet lomasi ja ne maksetaan sulle rahana.