Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Sinulla on todella kauniit silmät"

Vierailija
13.10.2017 |

Onko silmien kehuminen jotenkin turvallista vai miksi ihmiset niin usein päätyvät sanomaan toisen silmiä kauniiksi?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuja on tyypillinen "trump"-tyyppi. Onnistunut tai epäonnistunut.

Sanomattakin selvää, ettei mene jatkoon. Ainakaan pidemmäksi aikaa.

Vierailija
22/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa että olet kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on kauniit silmät" voi mun kokemuksella tarkoittaa kolmea asiaa:

1. Tarkoitetaan ihan oikeasti tätä, mies on häkeltynyt näkemästään. Tavallaan asia lipsahdus. Nauttii olostaan kauniin naisen seurassa.

2. Täytelause, jolla ei ole juurikaan merkitystä. Osa small talkia. Ei merkitse mitään.

3. Kutsu seksiin. Mies sanoo ja seuraa minkälaisen vastauksen saa. Siitä sitten voi vetää johtopäätöksiä, kannattaako naiselle ehdottaa kutsua jatkoille ( seksiä).

Tuo viimeksi mainittu on aika yleistä, koska eihän seksikutsua voi sanoa ääneen. Ensin kehutaan silmät, sitten tyyliin "olet todella näyttävä nainen, naisellinen. Voisiko sua suudella tänä iltana?" Tuosta ei voi enää erehtyä, mistä voisi olla kyse.

"Tuutko juttelemaan mun kämpille/ hyttiin" tarkoittaa tietenkin ihan muuta kuin juttelua. Naisena oon ihmetellyt tätä miesten koodi kieltä.

Itse olen 1. ja 2. takia joskus käyttänyt, sillä pieni kehu murtaa jäätä tehokkaasti, ja tietty jotkut naiset ovat niin turtuneita aiheettomiin tai aiheellisiin kehuihin, ettei jääåtä murra tavallisimmin konstein. Ja siis ihan muutaman avausrepliikin jälkeen kuunneltuani ja katsottuani keskustelukumppania, yritän jonkun pienen kehun sanoa. Toisaalta toimin samoin myös miesten kanssa, vaikken ole heistä sukupuolisesti kiinnostunut. Peruskohteliaisuutta sanoisin.

Vierailija
24/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa että olet kaunis.

Paremminkin: Kiinnostat syystä X, jatketaanko tutustumista?

Vierailija
25/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinulla on kauniit silmät"; senhän voi ottaa ihan kohteliaisuutena ja vastata ystävällisesti hymyillen: " Kiitos!"

Vierailija
26/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naisen kehuminen on seksuaalista häirintää. Ulkonäköön puuttuminen pitää kieltää laissa, näin sanovat kaikki feministit. Se, joka kehuu silmiä, on potentiaalinen raiskaaja. Tämä on totuus.

Mulle on ihan vieraat naisetkin sanoneet että mulla on kauniit silmät. En havainnut mitään raiskausviboja kyllä. Merkillistä 🤔. Työpaikalla hoivakodissa mummot ja papat keskenään olivat puhuneet silmistäni että kun ovat niin kauniit. Raiskaustako lie suunnittelivat siinä ohessa...

Vierailija
27/47 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tarkoitetaan ihan oikeasti tätä, mies on häkeltynyt näkemästään. Tavallaan asia lipsahdus. Nauttii olostaan kauniin naisen seurassa.

2. Täytelause, jolla ei ole juurikaan merkitystä. Osa small talkia. Ei merkitse mitään.

3. Kutsu seksiin. Mies sanoo ja seuraa minkälaisen vastauksen saa. Siitä sitten voi vetää johtopäätöksiä, kannattaako naiselle ehdottaa kutsua jatkoille ( seksiä).

Tuo viimeksi mainittu on aika yleistä, koska eihän seksikutsua voi sanoa ääneen. Ensin kehutaan silmät, sitten tyyliin "olet todella näyttävä nainen, naisellinen. Voisiko sua suudella tänä iltana?" Tuosta ei voi enää erehtyä, mistä voisi olla kyse.

"Tuutko juttelemaan mun kämpille/ hyttiin" tarkoittaa tietenkin ihan muuta kuin juttelua. Naisena oon ihmetellyt tätä miesten koodi kieltä.

Törkeä kysymys! Kenestä edes on kyse? Kaikista maailman miehistä vai? Tuollainen saisi kääntymään ja juoksemaan ja estämään.

Vierailija
28/47 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kehutaan silmät, sitten tyyliin "olet todella näyttävä nainen, naisellinen. Voisiko sua suudella tänä iltana?

Pidät tota parempana ja onnistuneena kommenttina kuin suoraa kysymystä: voitaisiin sextailla tänään.

Miten muuten sitten sen asian voisi esittää?? Olis kiva kuulla minkälaisilla kysymyksillä ootte lähteneet "kämpille tai jatkoille"?

Vierailija
29/47 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ikään mennessä en ole kertaakaan pyytänyt lupaa suuteluun.

Ja kaatoja on takana kuitenkin aika monta sataa.

Vierailija
30/47 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maskiaikana olen kiinnittänyt huomiota moneenkin kauniiseen silmäpariin, vaikka en ole sanonut sitä ääneen.

Vierailija
31/47 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kyllä niin tyhmiä vähän kun kehuu kauniiksi ja ihanaksi niin perse heti levällään

Vierailija
32/47 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana sanoa naisille "olis tosi kivaa tuottaa sulle orgasmi tho".

Vierailija
33/47 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien kehuminen on sikäli "turvallista" että sitä ei automaattisesti pidetä seksuaalisena. Toisin kuin perseen rintojen säärien kehumista. Lisäksi naiset usein meikkaa silmänsä joten saattaa ollakin kauniit ja lisäksi silmiin kiinnitetään yleensä ensimmäisenä huomiota kun katsotaan ihmistä. 

Vierailija
34/47 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäsi ovat kuin tähdet kirkkaat ja etäällä toisistaan.

Vierailija
35/47 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kauniit silmät. Kuin lehmällä. Muuten oletkin ruma kuin p iru. Pverseesi on leveä kuin tankki. Ryntääsi roikkuvat puoli metriä. Naamasi on kuin haukan pehva. Mutta mennään silti naimaan. Panettaa eikä tähän hätään parempaakaan löydy.

Vierailija
36/47 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuin nuoremman neidin silmiä puolijulkisesti.Ja kauniit ne totta onkin. Palkinnoksi olen saanut hieman hymyä ja katseita sekä jotain vaatetukseen liittyvää.

Vierailija
37/47 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niin saisi sanoa? Itse ainakin kiinnitän huomion ensimmäiseksi juuri silmiin. Lisäksi se on turvallinen vaihtoehto. Vaikka sulla on ihanat huulet antaa aivan erilaisen viestin.

Vierailija
38/47 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kauniit silmät, muidenkin kuin äidin mielestä, joten jos joku sanoo niin, en epäile siihen liittyvän housuun pyrkimistä. Ehkä pitäisi.

Jos olisi vähemmän kauniit, epäilisin taatusti. Riippuu henkilöstä.

Vierailija
39/47 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa epäillä tai toivoa, joka tapauksessa sinulla on avaimet tuon jälkeen.

Vierailija
40/47 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on optikko/silmälääkäri todennut kerran, että on kauniit silmät ja tarkensi, et tällainen näin tasainen sentraalinen heterokromia on harvinaista :D 

En ottanut missään määrin seksuaalisena kommnettina, mutta kiitin kyllä kehusta ja ehkä se jopa muutti hieman suhtautumistani näihin "outoihin" silmiin.