"Sinulla on todella kauniit silmät"
Onko silmien kehuminen jotenkin turvallista vai miksi ihmiset niin usein päätyvät sanomaan toisen silmiä kauniiksi?
Kommentit (47)
En juuri koskaan kehu naisen ulkonäöllisiä piirteitä. Sen sijaan kerron että hän on mukava ja hyvä keskustelija.
Yleensä saankin olla rauhassa yksin näiden kehujen jälkeen.
Silmiä on helppo kehua, jos ei ole mitään muuta kehuttavaa. Lähes kaikilla on ihan kauniit silmät, ellei nyt sitten ole jotain näkyviä vammoja tai silmät sojota ihan eri suuntaan.
Silmien kehuminen on myös helppo klisee, jos haluaa kehua mutta ei uskalla kehua mitään muuta. Me too -mielessä melko turvallinen kehun kohde ja harva pitää silmiään jotenkin vastenmielisenä, jolloin kehu yleensä hyväksytään.
Minun ja nuoremman veljeni silmiä on kehuttu lapsesta asti. Muistan kerran bussissa kun kaksi tätiä ihaili pikkuveljeäni ja toinen sanoi että "katso tuon lapsen silmiä".
Hänellä on isot hyvin tummat silmät ja rehellinen suora katse. Me olemme tummia koko äidin puoleinen suku ja myös minä. Olen kuullut paljon kohteliaisuuksia silmistäni. Lapsena en tykännyt siitä että minulla on tummat silmät, toivoin että ne muuttuisivat sinisiksi. Nyt ole tyytyväinen itseeni kaikin tavoin.
Eräs työkaveri, mies sanoo minua lirusilmäksi mutta ei mtenkään inhottavasti vaan ihan ystävällisesti ja mukavasti. Sitä on tullut minulle nimitys.
Koulussa terveydenhoitaja jaksoi ihailla silmiäni. Minulla oli pitkä otsatukka ja hän sanoi etten saa peittää kauniita silmiäni.
En käytä meikkiä ollenkaan koska se ei mielestäni sovi tummiin silmiini ja ihon ja hiusten väriin. Olen luonnostaan voimakkaan värinen. Kyllä itsekin kiinnitän huomiota ihmisen silmiin ja katseeseen. Sehän kertoo paljon.
Vaikka olisi kreikkalainen jumalatar, silmistä lähtisin.
Kauneus on katsojan silmissä.