Makuuhuoneen haju
Mistäköhän vois johtua? Haju on tosi outo, tulee ehkä semmonen kakkavaipparoskiksen haju mieleen, miedompana kuitenkin.
Hajua ei ollut kun muutettiin mutta n. viikon asumisen jälkeen alko haista. En oikein tiedä miten paikallistaa hajua. Huoneessa on muovimatto (koko asunnossa on), lattiaa olen yrittänyt pestä, samoin sänkyä, petivaatteita vaihtaa, pestä tyynyt ja peitot jne.
Ideoita mikä tätä hajua vois aiheuttaa ja mitä sille voisi tehdä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Onko joku kuollut mummo teidän sängyn alla?
Tai vaikka eläväkin, nekin haisevat usein vanhalle pierulle.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on fistattu persereikiä ja paskaa roiskunut jokapaikkaan.
Tämä.
Jätä se sika.
Muovimaton alusjuutti ja liima haisee kissankuselle. Vieläkin enemmän jos on joskus kastunut reunan kautta pesuvedestä/kusesta/oksennuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Muovimaton alusjuutti ja liima haisee kissankuselle. Vieläkin enemmän jos on joskus kastunut reunan kautta pesuvedestä/kusesta/oksennuksesta.
Näin, ja jos sitä on nyt oikein pesemällä pesty (vettä listojen alle ja muovimaton alle) niin hajuhan siitä vain pillastuu.
Nuo vanhat matot löyhkäävät vaikka siinä olisi laminaatti päällä - kannattaa aina poistaa pohjia myöten.
Onko 80-luvun orkkis muovimatto ja kerrostalo? Silloin käytettiin usein kaseiinipitoista tasoitetta. Muovimatto liimattuna vielä päälle - lopputuloksena aromipesä.
Pahimmillaan maton alla on kosteutta ja pesäke alkaa ässehtiä keväällä auringonpaahteessa. Hajun lähde kannattaisi selvittää. Mikään paska ei haise huoneessa monta kuukautta.
Oletan että originaali matto, kerrostalo rakennettu 80-luvulla. Oon vähän miettinytkin, että onkohan tuo matto joka haisee :/
Tätäkin oon miettinyt, että onko kostunut kun nukutaan huoneen ovi kiinni. Ei tosiaan muuttaessa haissut, että jos edellinen asukas on nukkunut ovi auki eikä ole ollut ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se on kun perse laulaa kaiken yötä.
Mikä pahinta se laulaa karaokea. Ei ihme että haisee.
Lopettakaa se ulosteiden kanssa läträäminen.