Eliakselle ja Luukakselle veli tulossa, nimeen kaivataan apua!
Kävimme tässä viikolla ultrassa ja siellä varmistui, että loppukesällä meillä on kolme pientä herraa. Elias on silloin 3,5v ja Luukas täyttää juuri 2v.
Nyt tietenkin haluaisin jo etunimen päättää, mutta ei vaan ole ollenkaan niin helppoa kuin ensimmäisillä kerroilla. Ehdotuksia otan oikein mielellään vastaan. Seuraavanlaisia toivomuksia on:
- S-loppuisten ketju voisi jo loppua, mutta joku konsonattiloppuinen nimi voisi olla toivomuksena
- Mukavan kuuloisia nimiä ovat esim. Eeliel, Eliel, Noel, Jooel, mutta niistä mikään ei käy syystä tai toisesta. Eli L-kirjain olisi kiva...
- Joonatan myös mukava, eli ehkä joku lempeän kuuloinen nimi
- Toisaalta myös sellaiset reippaat nimet kuin vaikka Totti tai Totte voisivat tulla kysymykseen tällä kertaa.
Kiitos teille jo etukäteen, lupaan kommentoida ehdotuksianne!
Kommentit (18)
Joakim
Paulus
Henrik
Iisak
Eenok
Kaspian
Seeti
Eppu
Matteus
Mikael
Noel
Paul
Samuel
Taavetti
Daavid
Ekana kyllä tuli minullakin mieleen Topias ja Matias. Jo ehdotettu Aaron olisi minusta ihana.
Entäpä
Anton
Daniel
Tomas
Jalmar
Daniel
Oliver
Alvar
Anselm
Nikolas
Julius
Valdemar
Valentin
Paulus
Rafael
Ilja
Topias
Niklas
Ossian
Lennart
Rudolf
Samuel
Mikael
Miikkael
Allan
Aamos
Ilia
Tomas
Vilhelm
August
Asser
Tuossa muutamia..tosin joissain s-loppu, mutta sopisi niin kivasti, että oli pakko ehdottaa ja kaikista ei löydy tuota l-kirjaintakaan kyllä, mutta sopisivat minusta kaikkikin kivasti!!
Kiitos paljon kaikista ehdotuksista! Tässä vähän mielipiteitä. Mieheni on aika rajoittunut nimimaultaan ja se vähän tätä nimen keksimisen iloa vie... Mutta vielä on onneksi aikaa mielen muuttamiseen.
Topias - Esikoiselle oli ihan ihan top3:ssa, pitänee ottaa taas harkitaan!
Leo - mies tykkäsi yllättäen, itse en ihan lämmennyt
Misael - oikein nättejä kirjaimia, mutta ehkä vähän liian kummallinen
Ossian - miehen lempisanontoja on " o sian leuka" ... eli ei käy
Mikael ja Samuel ovat miehen milestä tällä hetkellä kärkisijoilla
Marius - tää on kiva, mutta vähän liian lähellä on yksi Marius
Liinus - tulee liikaa mieleen tietokonejutut, mielleyhtymä ei ole mulle positiivinen
Petrus - itse tykkään, mies ei
Paulus - Raamattuhenkisyyttä yritetään vähän välttää, mutta on kyllä kiva!
Kaspian - kivan kuuloinen, harkintaan!
Aaron - aika kiva, harkintaan tämäkin
Daniel, Tomas, Daniel, Oliver, Nikolas, Valdemar, Valentin - nämä ainakin on vähän liian ulkomaalaisen kuuloisia, sukunimikin ihan suomalaisen kuuloinen
Niklas - miehen suosikki, mutta mä en jostain syystä tykkää yhtään
Miikkael - tää on kiva!
Tässä ehdotuksista kommentteja sellaisiin, jotka herätti jotain ajatuksia. Eilen muistui mieleen nimi Aatos, jota kakkosellemme ajattelimme. Se otettiin harkintalistalle myös.
Eikö kukaan keksisi sellaista Noel tai Eliel nimen kaltaista pehmeää soljuvaa nimeä... Itse en keksi, mutta haaveilen sellaisesta...
Otsikon perusteella tulin ehdottamaan nimeä Sakarias, mutta se on ehkä teille liian " kova" ? Entäpä Tuomas, sopisi minusta tosi hyvin!!
Tai sitten... vähän vielä pehmeämpi Niiles?
Tomiel
Samiel
Karel
Marlon
Tomael
Rafael
Eelis
Hannes
Joonas
Matias
Sebastian
Viljam
Vilhelm
Leon
Mikolas
MIIKKAEL,SOPISI MINUSTA HIENOSTI!!miehesi tykkäsi mikaelista ja sinä tuosta,yksi i ja k lisää..siellä olisi se l-kirjain ja loppuisi s-kirjaimen loppu..
sitten joitain muita ehdotuksia..NIKLAS,NIKOLAI,NIILA,
MIIKO,LENNI,BENJAMIN,ANTON,LEEVI,URMAS,VILHO
Noista teidän suosikeista itse tykkään erikoisesti Samuelista ja Leosta. Ja sitten toi Noelin tai Elielin kaltainen pehmeä nimi : miltä kuulostaisi Emil? En huomannut ainakaan, että sitä olisi vielä ehdotettu.
Matias
Mattias
Matteus
Topias
Tobias
Topia
Tobia
Paulus (Luukas on mielestäni enemmän raamatullinen kuin Paulus, tai mulla ainakin voimakkaampi mielleyhtymä näin ;=)
Aamos (kävis tosi hyvin)
Joosua?
Manuel, tämähän ois kans kiva?!
Ismael
Misael
Miikkael
Miikael
Mikael
Miikkail
Sakaria/Sakarias
Jeremia
Aaron
Siimon
Armas
Aatos
Hannes
Frans
Joel/Noel
Jooa/Nooa
Leon
Milan
Simeon
Salomon
Samuel/Saamuel
...
olis kiva lukea taas kommentteja ;=)!
Jamiel
Janiel
Emiel
Elmer
Miklas
Tuomas
Aksel/Akseli
Eerik
Eskil
Eevert
Remus
Helmer
Rufus
Tiitus
Jaanus
Janus
Joniel
Mikuel
Mikoel
eli ehdotan että annatte pojallenne nimeksi Alalia. (Saattoi se kyllä oööa nyös Alali tai Alalik, eli valitkaa näistä...) =)
Ehdotanvaralta muutamaa muutakin, joista osa kyllä kilpailee erikoisuudessa tuon edellä esitetyn kanssa...
Elliot
Eenok
Naatan
Nantte (Nante)
Nestori
Lenni
Hannes
Allan
Kostian
Kassian :)
Kaspian
Karel
Kirjoitin tuossa äsken oikein pitkän kommennttiviestin, mutta onnistuin sen hävittämään jotenkin. Mahtoi tosin olla vikana kaikenlaiset nukuttamispaussit ja muut keskytykset. Mutta nyt sitten sama tiivistettynä.
Nimi-into vähän laski valtavan kevätväsyn myötä tai miehen kommentin myötä, kun sanoi, että nimi voitais päättää vaikka sitten syyskuussa... Niin paljon oli kuitenkin kivoja ehdotuksia - KIITOS - että kyllähän tässä taas innostuu!
3-vuotiaamme tosin päätti tänään, että vauvan nimi on Muikku, paitsi vihaisena se voisi olla Huikku. Sovittiin, että toistaiseksi nimi on Muikku.
Mulla on ilmeisesti alkamassa sellainen omien isoisien aikakauden nimien kausi, kun ehdotuksistanne erityisesti
- Aatos
- Vilho
- Eerik
miellyttivät.
Myös Jooa ja Joosua kuulostivat erityisen kivoilta tänään ainakin...
Sellaisia liian erikoisia nimiä minun korvaan oli aika paljon. Eli kummallisuuden tai vierasperäisten kirjainten takia hylkäykseen meni iso määrä. Esim. Tomiel, Samiel, Karel, Marlon, Tomael, NIKOLAI, NIILA, MIIKO, Remus Helmer Rufus Kassian :) Kaspian Karel
Ollaan lähdössä huomenna reissuun ja ollaan vallan muutama päivä nettipimennossa, mutta olisipa kiva saada vielä muutamia uusia ehdotuksia...
Elias, Luukas ja Seelim
Elias, Luukas ja Miles
Tämä Miles lausutaan Mails
Ystävälläni Eglannissa on tämän niminen poika.
Muita ehdotuksiani:
Elias, Luukas ja Osmo
Elias, Luukas ja Akseli
Elias, Luukas ja Julius
Elias, Luukas ja Johannes
Elias, Luukas ja Joosua
Elias, Luukas ja Nikolai
Elias, Luukas ja Kustaa
Elias, Luukas ja Samuel
Elias, Luukas ja Emil
Elias, Luukas ja Frans-Emil/Fransemil
Elias, Luukas ja Jan-Oskar
Elias, Luukas ja Viljami
Elias, Luukas ja Leo-Viljami
Elias, Luukas ja Eino
Elias, Luukas ja Eemi
Vaikka Elias, Luukas ja JOEL!
Joel on mukava nimi..
Leo
Aleksi/Aleksis
Oliver
Matias
Eelis (taitaa mennä liian lähelle Eliasta?)
Misael
Ossian
Julius
Mikael
Samuel
Justus
Aaron
Marius
Jeremias
Alarik
Liinus
Petrus