Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan käynyt ihon laserhoidossa tai vastaavassa toimenpiteessä?

Vierailija
12.03.2024 |

Itseäni kiinnostaisi. Minua vaivaavat aknearvet, couperosa ja ihon röpöliäinen tekstuuri. Onko kenelläkään kokemusta? Millainen oli lopputulos, entä toipumisaika? 

Itseäni nolottaa ja v*tuttaa nämä vaivat. Mihinkään kosmetologille en halua mennä, koska siellä saan osakseni vain kauhistelua ja taivastelua, että miten voi noin huono iho olla. Uskon, että oikea paikka minulle olisi plastiikkakirurgi. 

Kokonaan tästä shitistä ei varmaan eroon pääse, mutta jos saisi edes pientä parannusta. Olen valmis myös uusimaan toimenpiteen tarvittaessa vaikka parin vuoden välein. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärihän noiden kanssa oikea paikka on... Itse kävin hakemassa laserhoitoa couperosaan, ja toimi kyllä, mutta kun mulla vaikutus kesti vain noin 4 kk, päätin sitten että enpä viitsi ravata niissä hoidoissa, joten jatkan vaan meikillä peittämistä.

Vierailija
2/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin. Sattui lääkäri, joka vasta aloitteli laserhoitoja tai sitten ei osannut käyttää sitä laseria, nyt on sitten lievien aknearpien paikalla karmeat rösöreunaiset kraaterit. Iho meni ihan pilalle.

Kävin sen jälkeen kosmetologilla, joka kysyi miksi et tullut tänne ensin. Kertoi että olisi ollut paljon parempia hoitomenetelmiä, eikä olisi tarvinnut polttaa ihoon monttuja laserilla. Nyt kosmetologi on pehmittänyt niitä arpia, mutta kertoi että ei iho välttämättä tule koskaan normaaliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi karvojen poisto laserilla kasvoista. Paljonko maksaa noin suunnilleen ja kuinka monta käynti kertaa vaatii?

Vierailija
4/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin. Sattui lääkäri, joka vasta aloitteli laserhoitoja tai sitten ei osannut käyttää sitä laseria, nyt on sitten lievien aknearpien paikalla karmeat rösöreunaiset kraaterit. Iho meni ihan pilalle.

Kävin sen jälkeen kosmetologilla, joka kysyi miksi et tullut tänne ensin. Kertoi että olisi ollut paljon parempia hoitomenetelmiä, eikä olisi tarvinnut polttaa ihoon monttuja laserilla. Nyt kosmetologi on pehmittänyt niitä arpia, mutta kertoi että ei iho välttämättä tule koskaan normaaliksi.

Millaisia hoitoja kosmetologeilla nykyään on? 

Jos lääkäri aiheutti ihollesi vahinkoa, sinullahan tulisi olla oikeus korvauksiin. 

- ap

Vierailija
5/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, mutta en uskalla. Olen lukenut myös kauhutarinoita, ja ihoni ja elimistöni reagoi herkästi kaikkeen.

Vierailija
6/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä miedompia keinoja kuten retinolia. :)

Vierailija
7/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, mutta en uskalla. Olen lukenut myös kauhutarinoita, ja ihoni ja elimistöni reagoi herkästi kaikkeen.

Tämä minuakin mietityttää. 

Olen ennenkin kysellyt aiheesta palstalla ja saanut kommentteja tyyliin "no mikset hoidata sitä laserilla pois?" Aivan kuin kyseessä olisi jokin yksinkertainen juttu. 

Ilmeisesti pitäisi valita kokenut lääkäri, joka tietää aiheesta paljon ja osaa kertoa myös riskeistä. 

- ap

Vierailija
8/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten couperosa siihen reagoi? 

- ap

Vierailija
9/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Couperosalle muuten ihan täyttä myrkkyä, voi muuttua täysimittaiseksi ruusufinniksi (rosacea), jos couperosaihoon säännöllisesti retinolia lykkää

Vierailija
10/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 3 kertaa, sarjassa tehtiin. Hoidettiin kasvot 3 kertaa ja decolatee yhden kerran. Auttoi cuperosaan ja vesirokko sekä onnettomuudesta tulleeseen arpeen. Arvet hävisivät kokonaan, cuperosa oli pois pari vuotta, nyt pysyy ihonhoitotuotteilla hallinnassa. Ihon rakenne parani huomattavasti, rypyt saatiin pois decolateesta. Palasivat parin vuoden kuluttua. Kivuliasta laser oli itselle, olen herkkä kivuille. Hoidot tehtiin 5 vuotta sitten asuessani Ranskassa plastiikkakirurgilla. Maksoin n.200e per käynti. Olen tyytyväinen tulokseen ja jos olisin varma että Suomessa saisin vastaan hoidon voisin mennä uusintakäsittelyyn. Kyselin Helsingissä plastiikkakirurgilta ja ongelma oli ettei vastaava laserkonetta samalla teholla ole Suomessa, tämä oli pari vuotta sitten. On voinut tilanne muuttua sittemmin.

Vierailija
11/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni kävi hoidattamassa pois pahat aknearvet heti kun näitä hoitoja tuli tarjolle. Hyvin meni eli iho on lähes sileä.

Vierailija
12/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Couperosalle muuten ihan täyttä myrkkyä, voi muuttua täysimittaiseksi ruusufinniksi (rosacea), jos couperosaihoon säännöllisesti retinolia lykkää

Tätä minäkin ajattelin. Myöskään hydrokortisonivoiteita ei saisi laittaa rosaceaan taipuvaiselle iholle. 

- ap

Vierailija
13/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koko kasvojen laserhoidossa 2017, karmea kokemus, kasvot oli punaiset pari vuotta vaikka piti olla vaan pari kuukautta. Kasvojen iho tuli sellaiseksi kuin olisi joku kalvo koko ajan päällä ja mitkään kosteusvoiteet ei tunnu imeytyvän. Arvet kyllä sileni. En suosittele. 

Vierailija
14/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin koko kasvojen laserhoidossa 2017, karmea kokemus, kasvot oli punaiset pari vuotta vaikka piti olla vaan pari kuukautta. Kasvojen iho tuli sellaiseksi kuin olisi joku kalvo koko ajan päällä ja mitkään kosteusvoiteet ei tunnu imeytyvän. Arvet kyllä sileni. En suosittele. 

Kiitos, kun kerroit! On hyvä kuulla rehellisiä kokemuksia. 

- ap

Vierailija
15/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso kysymys on myös se, mistä saisi rohkeutta lähteä konsultaatioon?

Viimeksi kun ihotautilääkärillä kävin, lähdin sieltä aknevoidereseptin kanssa ja vähän nöyryytettynä. Hakeuduin sillä kertaa lääkäriin ärtyneen ihon takia, MUTTA lääkäri otti puheeksi poskieni arvet, sanoi niiden olevan syvät ja että kyllä nuo pitäisi korjata. En voi mitään sille, että tuntui ikävältä. Eikö tuollainen pitäisi ottaa puheeksi vasta, jos asiakas tekee siihen aloitteen? 

Vuosia sitten joku toinen lääkäri sanoi, etteivät arpeni ole kovin pahat. Sitten tämä toinen antoi ymmärtää, että ne ovat ihan karseat.

Poden muutenkin jatkuvaa häpeää ihoni takia. Mistä saisin rohkeutta siihen, että uskaltaisin edes mennä näyttämään tätä naamaa mihinkään?!?

- ap

Vierailija
16/19 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruusufinniin ottanut laseria. Kyllä se sellainen 550 €/kerta on itselleni tullut maksamaan ja eihän se vaikutus ikuisuuksia kestä. Vähintään kerran vuodessa pitäisi käydä ja jotkut käyvät kahdesti ainakin. Laseroinnin jäljiltä naama on kuin turpiin olisi saanut, sen verran on nahka siis palanut että näyttää mustelmilta. Olen kyllä saanut isompiin etenkin nenän alueen laajenneisiin verisuoniin apua, samoin punaiseksi lehahtamiseen. Harmillinen vai tämä on kyllä.

Vierailija
17/19 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oletko saanut ongelmaan apua? Itse olen käynyt myös laserissa ja iho kuivuu vaikka rasvaan pitkin päivää. Kiinnostaa kuulla jos olet apua löytänyt tai jos iho on normalisoitunut vuosien kuluessa?  

Vierailija
18/19 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi karvojen poisto laserilla kasvoista. Paljonko maksaa noin suunnilleen ja kuinka monta käynti kertaa vaatii?

Helsingissä on näissä edullisin hintataso, siellä paljon eri klinikoilta. Myös Tampereella tarjontaa. 

Jos haluat poistaa karvoja, valitse nimenomaan laser ja klinikka (esim Silkki laser clinic tai Femina Beauty), jossa työn tekee koulutettu terveydenhuoltoalan ammattilainen

Vierailija
19/19 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut jotain apua ihon kalvomaisuuteen?