Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskas elämäntilanne

Vierailija
13.10.2017 |

Minulla on teini, jonka on todella vaikeaa hallita käytöstään ja tunteenpurkauksia. Hän haukkui minut eilen mielisairaaksi huoraksi ja sen jälkeen päätin, että vedän häneen hajurakoa koska ei ole normaalia reagoida noin kun yritin tarjota hänelle sellaista ruokaa, joka yleensä miellyttää teinejä ainakin kauppiaan mukaan. Teini kippasi mielenosoituksellisesti ruoka-annoksensa kompostiin sekä myös sanoi kieltäytyvänsä tämän päivän päivällisestä koska minulla ei ollut varaa ostaa hänelle entrecoté-pihvejä ja minä hyvää tarkoittaen ostin sitten sisnlihapihvejä sekä tarvikkeet valkosipulivoita varten.

Meillä on joka ikinen päivä kärhämää koska teini on aivan toivottoman hidas ja sen lisäksi vielä laiska. Hän tekee kaikkensa luistaakseen pakollisista kotitöistä ja osoittaa mieltään sotkemalla wc-pytyn renkaan ulosteella siihen kuntoon etten voi käyttää sitä ja joudun toimittamaan asiani ilman wc-rengasta. Minä en siivoa sitä koska meillä on sellainen sääntö, että jokainen siivoaa kylpyhuoneessa omat sotkunsa.

Kaiken huipuksi minulle tuli tänään ikävää postia koskien mammografiaan tulosta. Luin sen äsken nopeasti enkä oikein millään jaksaisi edes miettiä kuinka tästä eteenpäin. Luotan kyllä siihen, ettei minun tarvisi kovin paljoa taistella sen vuoksi että koepala otettaisiin ja siten selviäisi mikä vika minulla on rinnassani. Olen jotenkin nyt henkisesti todella väsynyt sekä turta. Väsyn henkisesti todella paljon rajusta riitelystä ja olen siksi henkisesti väsynyt tänään. Päätä särkee viimeöisen itkemisen jäljiltä. Kirje sai minussa aikaan vain turtuneen tunteen. En nyt millään jaksaisi alkaa varautua pahempaan.

En tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tällä hetkellä tekisi mieli lähettää teini isälleen vaikka väkisin koska haluan nyt olla rauhassa. En edes tiedä miksi avauduin nyt täällä. Minulla ei ole yhtään niin hyvää ja luotettavaa ystävää, jonka kanssa voisin keskustella näin vaikeista asioista. En myöskään haluaisi rasittaa muita ihmisiä omalla "naisvalituksellani".

Kuinka sinä toimisit tässä tilanteessa jos olisit minä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipaisisin kunnon kännit

Vierailija
2/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 provo paljastui jo heti alkumetreillä noihin ruokasepustuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Älä ota teinin käytöstä henkilökohtaisesti äläkä ala väkisin mielistellä häntä ruoalla tms. On ihan sallittua, että aina ei saa parasta mahdollista yhteyttä omaan lapseensa. Tilanne korjaantuu myöhemmin ja kun sinulla on enemmän voimia niin jaksat keksiä parhaan toimintatavan teinin kanssa. Yritä levätä ja tehdä jotain, mistä nautit!

Vierailija
4/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riipaisisin kunnon kännit

Se ei ratkaise yhtään mitään. Olisi vain huonoa esimerkkiä teinille.

Vierailija
5/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 provo paljastui jo heti alkumetreillä noihin ruokasepustuksiin.

Tämä ei ole provo. En voi sille mitään, ettei minulla ole ikinä ollut varaa tai mahdollisuutta perehtyä niin korkean tason gourmetruoanlaittoon kuin teini haluaisi syödä. En voi muuttua rahaksi ja minun mielestäni oli todella ilkeää tyrmätä ruokaostokseni ja yritykseni ilahduttaa häntä. Syökööt sitten rakastamiaan pussinuudeleita tai opetelkoot itse laittamaan oikeaa ruokaa.

Vierailija
6/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin kaappiin nuudeleita, makaroonia ja maksalaatikkoa. Ruokaa en tekisi pariin päivään. Teinille sanoisin että tästä eteenpäin pyyhin tahallaan sotketun vessanrenkaan hänen puhtailla vaatteillaan ja pistän ne takaisin kaappiin.

Oppisipa olemaan. Jos nöyristelet yms niin käytös tulee vain pahenemaan.

Vierailija
7/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
8/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostaisin kaappiin nuudeleita, makaroonia ja maksalaatikkoa. Ruokaa en tekisi pariin päivään. Teinille sanoisin että tästä eteenpäin pyyhin tahallaan sotketun vessanrenkaan hänen puhtailla vaatteillaan ja pistän ne takaisin kaappiin.

Oppisipa olemaan. Jos nöyristelet yms niin käytös tulee vain pahenemaan.

Eihän hän söisi mitään muuta kuin nuudeleita jos saisi itse päättää mitä voisi ostaa. Toki se entercoté kelpaisi bearnaisekastikkeen kera mutta minulla ei ole varaa syöttää hänelle juhlaruokaa arkena.

Löin eilen hänen käteensä paketin niitä kertakäyttöisiä siivousliinoja muttei hän ole puhdistanut rengasta. Hän osoittaa mieltään tuolla ulostekikalla. Otan kyllä vinkkisi harkintaan koska minua hävettää kun noin iso ihminen ei ole sisäsiisti. Mahtaako sotkea samalla tavalla vessassa koulussa ja kavereillaan? Häpeän hänen käytöstään.

Vierailija
9/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani puolestasi, sekä myös omien vanhempieni puolesta, paljon hekin saivat kärsiä nuoruuteni aikana.

Kyllä sinä voit mielestäni aivan hyvin lähettää pojan isälleen tässä tilanteessa. Hyvä ajatus todellakin! Mutta paras varmaan olisi kertoa syyksi lähinnä terveyshuolesi tai muuta, jottei poika pitäisi asiaa rangaistuksena.

Eikä niin, etteikö lapsi jo sanktioita ansaitse tuollaisesta käytöksestä, mutta toisenlaisia mieluummin.

Vierailija
10/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Kommenttisi on hyödytön koska sinulla ei ole ilmeisesti riittävästi elämänkokemusta ymmärtääksesi vaikeaa elämäntilannetta. Lue kuitenkin opiksi koska jonain päivänä voi sinullekin napsahtaa samanlainen nakki.

Vierailija
11/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! Täällä osittainen kohtalontoveri, jolla ongelmia esiteinin kanssa sekä toista mammografiaa odotellessa...ymmärrän niin hyvin sen, että välillä prakaa pää. Anna itkun tulla, uskoudu luottoystävälle, anna itsellesi sympatiaa ja sitten kun olet sen tehnyt ja levännyt, nouse taistoon äläkä anna periksi ❤

Vierailija
12/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella pahoillani puolestasi, sekä myös omien vanhempieni puolesta, paljon hekin saivat kärsiä nuoruuteni aikana.

Kyllä sinä voit mielestäni aivan hyvin lähettää pojan isälleen tässä tilanteessa. Hyvä ajatus todellakin! Mutta paras varmaan olisi kertoa syyksi lähinnä terveyshuolesi tai muuta, jottei poika pitäisi asiaa rangaistuksena.

Eikä niin, etteikö lapsi jo sanktioita ansaitse tuollaisesta käytöksestä, mutta toisenlaisia mieluummin.

Kyllä meillä molemmilla taitavat olla molemmilla teinin kanssa omat terveyshuolemme. En pidä teiniä tasapainoisena yksilönä ja hän on varsinainen ammattiloukkaantuja. En kerro vielä omista asioistani ennen kuin saan lääkäriltä selvän vastauksen.

Vierailija
13/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia! Täällä osittainen kohtalontoveri, jolla ongelmia esiteinin kanssa sekä toista mammografiaa odotellessa...ymmärrän niin hyvin sen, että välillä prakaa pää. Anna itkun tulla, uskoudu luottoystävälle, anna itsellesi sympatiaa ja sitten kun olet sen tehnyt ja levännyt, nouse taistoon äläkä anna periksi ❤

Iso virtuaalivaluutalla sinulle! Minä unohdin koko mammografiaan sen jälkeen kun olin käynyt siellä ja nyt sitten tuli tämä kirje. Oma äitini kuoli rintasyöpään kun olin 15-vuotias. Isäni ei ollut mikään esimerkillinen unelmien isä ja pelkään tietenkin, että nyt historia toistaa itseään.

Vierailija
14/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka te muut saatte teinin syömään vähemmän fancya ruokaa?

Vierailija
15/15 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että sotki paskalla WC-istuimen... joo 0/5. Ihan selvä provo. Jos tämä

kaikki mitä kirjoitit olisi totta niin tuskin sun lapsi olisi sun luona asumassa.

Tervejärkinen aikuinen olisi hakenut jo apua

jos hänella jokin vamma tai jotain ja siitä johtuen arki noin hankalaa kotona.

AP:lle suosittelisin ylilaudalla vierailua. Voi olla että onkin sulle jo tuttu paikka. Siellä voit kirjoitella apustus yms. viestejä.

Mitä jos tämä paikka säästettäiin kaikenlaiselta turhanpäiväiseltä paskapostaamiselta. Ylilauta on trollailuun parempi sivusto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme