ONGELMA: Telia, roskaposti, e-lasku ja käyttämäni pankki
Olen viimeiset 1,5 vuotta yrittänyt ja yrittänyt saada Telian (ent. Sonera) laskut menemään ensinnäkin Hotmailin Saapuneet -kansioon roskapostikansion sijaan JA yrittänyt saada e-laskua toimimaan käyttämässäni Pop Pankin Verkkopankissa.
Kumpikaan ei ole vieläkään onnistunut.
Aloitan alusta.
1. Olen tehnyt sähköpostiini noin miljoona kertaa "säännön", jonka mukaan kaikki osoitteesta @telia.fi tulevat sähköpostit menevät suoraan Saapuneet -kansioon. Lisäksi säännöissä on sanat "lasku", "Telia", "info" jne.
Silti edelleen Telian laskut menevät roskapostiin. Syynä on ilmeisesti lähettäjän nimi, joka on muodossa teliainfo@telia.fi jonka sähköpostiohjelma tulkitsee roskapostiksi.
2. Tällä hetkellä verkkopankissani on 3x tilattu e-laskutussopimus, joka ei ole kertaakaan toiminut enkä tiedä, miksi se ei toimi. Säännöllisin väliajoin poistan kaikki Telian kanssa yrittämäni e-laskusopimukset ja asetan ne uudestaan ja jälleen saan huomata, että lasku ei ole mennyt sopimuksen mukaisesti, olen saanut maksumuistutuksen ja koko soppa on taas ihan vituillaan. Käytännössä maksan 24,90e liittymästä joka kuukausi 30e, koska em. syyt.
3. Teen reissutyötä, aina en pääse sähköpostiin enkä edes verkkopankkiin. Sen takia 99% laskuistani on suoraveloituksena
Ehdotuksia mitä teen? Minkään muun firman kanssa, jonka kanssa olen tehnyt e-laskusopimuksen, ei ole tällaista ongelmaa. Vain ja ainoastaan Telian kanssa.
Kommentit (6)
Vaihda Elisa tai Dna. Toiminee paremmin. Tai pistä automaattisesti maksuun joka kuu xx.xx samalla viitenumerolla, jos siis summa aina suunnilleen sama.
Vaihda puhelinfirmaa, tai pankkia, tai spostia tai kaikki ne.
1. Rupea käyttämään kunnollista sähköpostia hotmailin sijaan.
2. Jos 1 ei auta, vaihda teleoperaattoria.
3. Lasku tulee varmaan suunnilleen samaan aikaan kuukaudessa. Laita itsellesi kännykkään muistutus, että käyt tarkistamassa roskapostikansion pari päivää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
1. Rupea käyttämään kunnollista sähköpostia hotmailin sijaan.
2. Jos 1 ei auta, vaihda teleoperaattoria.
3. Lasku tulee varmaan suunnilleen samaan aikaan kuukaudessa. Laita itsellesi kännykkään muistutus, että käyt tarkistamassa roskapostikansion pari päivää sen jälkeen.
Tässä hyvät neuvot, joita suurin osa olisi kokeillut. Eli ilmaisia sposteja löytyy todella paljon, ei ole pakko huonoon tyytyä. Miehellä sopimus myös Telian kanssa, ja sposti gmail. Aina on toiminut.
Toisekseen, meillä ainakin puhelinlasku tulee samaan aikaan kuukaudesta, ja kuski jopa kaksi viikkoa aikaa maksaa. Joten miksi et laita kalenteriin nuistutusta milloin se tulee. Vai oletko muka työmatkalla yli kaksi viikkoa ilman että kertaakaan pääsisit nettiin
Mitä ilmeisemmin sama ongelma. Ajattelin irtisanoa liittymän.
Upitus.