Lue keskustelun säännöt.
Ainakin loppui Ossin työmarkkinatuki nyt
13.10.2017 |
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisään
Minun havaintojeni mukaan tämä on lehtikohtaista. Ilta-Sanomat on pahin, koettaa saada esitettyä työttömät lorvailijoita, ja siellä on eniten juttuja työvoimapulasta ja näitä tarinoita, joissa yritys valittaa kun pisti paikan hakuun eikä tullut yhtään hyvää hakemusta. Iltalehti on paljon asiallisempi.
Hesari, jossa alkuperäinen juttu kai nyt oli, kuuluu Ilta-Sanomien kanssa samaan konserniin. Toisaalta niin tekee myös Taloussanomat, jonka toimittaja Teemu Muhonen on kirjoittanut työttömyydesta hyvinkin asiallisia juttuja, tosin lähinnä tilastollisia eikä tapauskohtaisia.
Minua kiinnostaisi lukea enemmän kriittisiä artikkeleita väitetystä työvoimapulasta. Eli selvittää millä aloilla pulaa valitetaan, valita näiltä aloilta muutama yritys, katsoa miten yritys on työpaikoista ilmoitellut, millaisia hakemuksia on tullut, ja miksi hakijat eivät ole kelvanneet. Itse olen jo pitkään hakenut it-alan töitä, on sekä kokemusta että koulutusta ja itseopiskelulla hankittua taitoa, mutta yleensä en pääse edes haastatteluun asti. Ilta-Sanomien mukaan alalla on hirveä työvoimapula ja ohjelmoijaksi joudutaan pikakouluttamaan väkeä, Cobol-osaajia kaivamaan eläkkeeltä jne. Ihan paskapuhetta ainakin oman kokemukseni mukaan.