Ainakin loppui Ossin työmarkkinatuki nyt
Kommentit (61)
Ajattelin samaa. Olin työkkärissä aikoinaan töissä ja ihan lempihommaa oli "pelata" näiden kanssa.
Toinen teeskenteli että on tässä töitä hakemassa ja mä olin uskovinani sitä.
Aina oli jotain säätöä.menossa. Jos laitoin jonkun pakkohaun, niin alkoi sairastelu: Pientä sairaslomaa pukkas ja toivoi että sinä aikana pakkohaku unohtuis.
Kurssit ja harjoittelut keskeytyi aina jollain syyllä.
Kovasti olis töihin haluttu mutta jostain kumman syystä ei koskaan siis vuosikausiin onnistunu.
Työkkäri taas oli onnistunut kun vihdoin sai sen ns ikikarensille. Kiitos muuten siitä lainkohdasta! Ette usko miten paljon onnistumisen tunteita se on saanut aikaan : Vihdoinkin tuo ikipummi ja teeskentelijä saatiin ikuiselle karenssille. Tervemenoa. Mee sossusta hakeen leikattua tukea.
Ikikarenssi on poistettu. Vahingoniloista surkeaa sakkia. Ossi perustelee hyvin, on sana hallussa.
Työnhakuu liityvistä asioista ei kannata kertoa mitään TE-toimistolle tai siten että tieto voisi mennä TE-toimistolle. Virkailijoille kerrotaan vain minimi mitä he haluavat kuulla. Oma moka lähteä lehteen toitottamaan tollaisia. Nyt varmaan käydään läpi myös kirjatulot.
Jaha. Ja taas Ossin "tarinalla" tehdään kakista 600000:sta työttömästä hyväksikäyttäjä luusereita.
Oisko jonku porvarin kynästä?
Nämä yksittäiseen henkilöön keskittyvät jutut ja toimet ovat ihan typeriä. Lillukanvarsia.
Miten perimmäinen ongelma ratkeaa tälläisella toiminnalla?
Tiedoksi muutamille nipoille, IKIKARENSSI POISTETTIIN VUOSIA SITTEN.
Vierailija kirjoitti:
Nämä yksittäiseen henkilöön keskittyvät jutut ja toimet ovat ihan typeriä. Lillukanvarsia.
Varmaan siten, että työtön ei saa kirjoittaa eikä tehdä ajatustoimintaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, mutta se on yleisen moraalikäsityksen mukaista toimia näin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin samaa. Olin työkkärissä aikoinaan töissä ja ihan lempihommaa oli "pelata" näiden kanssa.
Ja sinun annettiin maksamillamme verovaroilla pelata lempihommaasi sen sijaan että olisit tehnyt jotakin oikeasti tuottavaa, esim. koettanut työllistää oikeasti työhaluisia työttömiä, joita sentään on työttömien enemmistö.
Muutama pummi yhteiskunnassa on yksi itikan pissi Itämeressä, kun yhteiskunnan oikea ongelma on se ettei osaaville ahkerille ihmisille löydy työtä, jonka palkalla voisivat elättää itsensä. Työpaikkojen luomiseen tulisi keskittyä eikä siihen, että pummia siirrellään luukulta toiselle.
Nykyisen työttömyystilanteen vallitessa pidän suotavana ja toivottavana että joku suostuu vapaaehtoisesti olemaan työtön.
Ne salailee työkkärissä työpaikkoja. Sanotaan vain yksi tietty huono paikka jostain kaukaa. Niin nähty juttu. Siksi työttömyys on jkorkea ja työnantajat eivät löydä tekijöitä. Syy löytyy työnvälityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siten, että työtön ei saa kirjoittaa eikä tehdä ajatustoimintaa. :D
Kynät, paperin ja muut muistiinpanovälineet voi helposti kieltää työttömiltä. Mutta kuka tuota valvoisi?
Työkkärin tädit kun kuitenkin ovat tottuneet levittämään persettä "työ"tuolilla, pitämään kahvitaukoja ja vittuilemaan asiakkaille.
Olisko niistä siihen?
Kyllä varmasti, kun heidät otetaan mukaan kuntouttavaan työtoimintaan tai työhön tutustumiseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Työnhakuu liityvistä asioista ei kannata kertoa mitään TE-toimistolle tai siten että tieto voisi mennä TE-toimistolle. Virkailijoille kerrotaan vain minimi mitä he haluavat kuulla. Oma moka lähteä lehteen toitottamaan tollaisia. Nyt varmaan käydään läpi myös kirjatulot.
Olet oikeilla jäljillä. Virkailijoille pitää osata puhua eikä kannata retostella sillä että onnistuu välttämään työkkärin orjuutukset. Itse olen ensimmäistä kertaa palkkatuella. Vaivaiset 8 vuotta ehdin väistellä töitä. Pari pilailukurssia jouduin käymään 8 vuoden aikana ettei joudu karenssiin.
Joku lyhytaikainen oikealla palkalla työ onnistuu mutta mitään vakituista palloa en halua jalkaani.
Vierailija kirjoitti:
Ne salailee työkkärissä työpaikkoja. Sanotaan vain yksi tietty huono paikka jostain kaukaa. Niin nähty juttu. Siksi työttömyys on jkorkea ja työnantajat eivät löydä tekijöitä. Syy löytyy työnvälityksestä.
Ne salailee työpaikkoja. Johan vitsin heitit.
TE-toimisto ei ole työnvälitystoimisto, ihan itse voi hakea duuneja, ne on MOLin sivuilla ja muualla netissä.
Tällaiset Ossit on yhteiskunnan pohjasakkaa, vievät rahat niiltä jotka niitä oikeasti tarvitsee. Tuntitolkulla menee ihmisten aikaa ja meidän veronmaksajien rahaa tällaisten pellejen täyshoitoon.
Hyi. Olkoon työtön omilla rahoillaan jos haluaa.
Mikähän tuon Ossin motiivi oikein on ollut? Omalla nimellään kirjoittelee moista. Kirjan mainostaminen vai jotain muuta? Täytyihän hänen tietää, että korvaukset katkeavat.
Jokainen saa lusmuta kotona niin paljon kun haluaa, mutta silloin on turha odottaa yhteiskunnan tukea. Mun verorahat menee siis tollasten Ossi-luusereiden elättämiseen. Tosi hienoa.. eiku
Vaikka Ossin työmarkkinatuki lopetettaisiin, niin mikään ei valitettavasti muutu, sama raha napsahtaa jatkossakin tilille asumistukena ja sosiaaliturvana. Suomi on työn välttelijöiden luvattu maa, ei ole sattumaa että juuri tänne pyritään vaarallisten merimatkojen jälkeen useiden vauraiden EU-maiden läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Ossin työmarkkinatuki lopetettaisiin, niin mikään ei valitettavasti muutu, sama raha napsahtaa jatkossakin tilille asumistukena ja sosiaaliturvana. Suomi on työn välttelijöiden luvattu maa, ei ole sattumaa että juuri tänne pyritään vaarallisten merimatkojen jälkeen useiden vauraiden EU-maiden läpi.
No toimeentulotukea leikataan alkuun 20% ja sitten 40%.
Asia käsitellään, Ossilla voi olla hyvä perusteet. Onhan toimeentulotuki, asumistuki. On niitä oikeita konnia, mutta ei työttömien joukossa.