Ainakin loppui Ossin työmarkkinatuki nyt
Kommentit (61)
Tuli kirjan markkinointi kalliiksi. Toivottavasti työkkärissä uskovat, että kyseessä oli vain mainostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä yksittäiseen henkilöön keskittyvät jutut ja toimet ovat ihan typeriä. Lillukanvarsia.
Miten perimmäinen ongelma ratkeaa tälläisella toiminnalla?
Varmaan siten, että työtön ei saa kirjoittaa eikä tehdä ajatustoimintaa. :D
Kynät, paperin ja muut muistiinpanovälineet voi helposti kieltää työttömiltä. Mutta kuka tuota valvoisi?
Työkkärin tädit kun kuitenkin ovat tottuneet levittämään persettä "työ"tuolilla, pitämään kahvitaukoja ja vittuilemaan asiakkaille.
Olisko niistä siihen?
Kyllä varmasti, kun heidät otetaan mukaan kuntouttavaan työtoimintaan tai työhön tutustumiseen. :)
Juu. Siellä kiertelisivät aluksi ilman palkkaa. Ihan vain tutustuakseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Ne salailee työkkärissä työpaikkoja. Sanotaan vain yksi tietty huono paikka jostain kaukaa. Niin nähty juttu. Siksi työttömyys on jkorkea ja työnantajat eivät löydä tekijöitä. Syy löytyy työnvälityksestä.
Karenssinvälitystoimisto se on. Itsehän sain 3kk karenssia, 3kk velvoitekarenssia, vaikka minulla oli 2 työpaikkaa tiedossa. Ei se työkkärille kelvannut, että olin itse hankkinut töitä.
No, säästöt paloivat, velvoitekarenssi on kohta ohi, sain takautuvasti täyden toimeentulotuen kahdelta kuukaudelta ja viimeisen 4kk tätä loppuvuotta veroprosenttini on nolla. En siis maksa penniäkään veroja korotetuista päivärahoistani.
:D.. Sipilä on kyllä yksi vitun idiootti.
Kyllä olisi ikikarenssille sopivia työn välttelijöitä edelleen. Jos se on tosiaan lopetettu niin siinä on tapahtunut virhearvio lainsäätäjällä.
Sillä ainoa keino saada nuo työnvälttelijät ja korvausten pummaajat pois listoilta on kertakaikkiaan lopettaa kokonaan se korvausten maksaminen.
Pummit tekee pimeitä töitä kellon ympäri, ettei vaan vouti vie omista ja itse tehdyistä veloista lyhennyksiä. Sitten roikutaan työmarkkinatuella ja pelleillään että pitäisi töitä saada. Yksi ukko huusi työkkärin kopin ovella, että mulla on kuulkaa oikeita hommia tekemättä että mä en ehdi täällä rampata. Oli tarkoitus vissiin pitää korvaukset maksussa, mutta toivottavasti loppuivat siihen.
Onneksi ne yhdisti työkkärin ja sossun kanssa tiedot että työkkäristä tahallaan karenssin ottanut ei saa täyttä toimeentulotukea. Ja jos jatkaa venkoilua niin leikataan lisää.
Ainoa mikä noille ossi-pummeille toimii, on tukien leikkaaminen rankalla kädellä. Mitään sossutätien ja työkkärin tätien lässytystä ne ei kuuntele eikä niitä kiinnosta kuin oma napa.
Törkeä Ossi.
Kuka jatkossa tarkkailee ja miten sitä tarkkaillaan, että Ossi ei kehittele uusia kirjojen juonia mielessään?
Kyllä tähän joku laite pitää olla.
Pakko on olla joku mittari, jolla mitataan milloin Osku on ajatellut kirjansa juonia.
Tämä on tärkeä asia, sillä työelämässä olevat ihmisetkin ajattelevat kirjan kirjoittamista ja niiden kirjojen juonia.
Nuo ajatukset tulee vähentää palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne salailee työkkärissä työpaikkoja. Sanotaan vain yksi tietty huono paikka jostain kaukaa. Niin nähty juttu. Siksi työttömyys on jkorkea ja työnantajat eivät löydä tekijöitä. Syy löytyy työnvälityksestä.
Karenssinvälitystoimisto se on. Itsehän sain 3kk karenssia, 3kk velvoitekarenssia, vaikka minulla oli 2 työpaikkaa tiedossa. Ei se työkkärille kelvannut, että olin itse hankkinut töitä.
No, säästöt paloivat, velvoitekarenssi on kohta ohi, sain takautuvasti täyden toimeentulotuen kahdelta kuukaudelta ja viimeisen 4kk tätä loppuvuotta veroprosenttini on nolla. En siis maksa penniäkään veroja korotetuista päivärahoistani.
Jos sulla oli 2 työpaikkaa tiedossa, niin mitä se karenssi silloin haittaa? Eikö sulle maksettu palkkaa töistä?
Tämähän on juurikin oleeellista. Kuten joku jo sanoikin. Lillukanvarsia.
Vierailija kirjoitti:
Pakko on olla joku mittari, jolla mitataan milloin Osku on ajatellut kirjansa juonia.
Tämä on tärkeä asia, sillä työelämässä olevat ihmisetkin ajattelevat kirjan kirjoittamista ja niiden kirjojen juonia.
Nuo ajatukset tulee vähentää palkasta.
Hallituksen pitäisi perustaa työryhmä tätä varten. Mitä lie kirjojen juonia työtätekevät ja jopa työttömät suunnittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole sielä töissä jos kerran oikein 2 työpaikkaa oli tiedossa?
Taisivat ihan aiheesta lätkäistä karenssin.
Tulen ostamaan Ossin kirjan, ja tunnen kustantajan. Tuki Ossille.
Tänään hain töitä 8 tuntia.
Vapaa-ajallani maalasin ja kirjoitin.
T: Työtön
Ossin kirja tulee kunniapaikalle kirjahyllyyn. HYVÄ OSSII..................
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole sielä töissä jos kerran oikein 2 työpaikkaa oli tiedossa?
Taisivat ihan aiheesta lätkäistä karenssin.
No eihän muita töitä ole kuin nollasoppareita.
Olen työnhakijana kehitellyt mielessäni kuvitettua lastenkirjaa.
Miten ilmoitan tämän?
Kohta jokaiselle työttömälle asennetaan skanneri päähän, joka lukee ajatukset. Näin saadaan kaikki väärinajattelijat karenssille. Sipilä kiittää ja suomi nousuun. Tilastot puhdistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä yksittäiseen henkilöön keskittyvät jutut ja toimet ovat ihan typeriä. Lillukanvarsia.
Ei mitenkään, mutta se on yleisen moraalikäsityksen mukaista toimia näin.
Yleinen moraalikäsitys. Mitä se tarkoittaa?
Ihmisten perustoimeentulo ei perustu häilyvään, yleiseen moraalikäsitykseen, vaan lakiin.
Missä on niiden kansanedustajien moraali, jotka ovat saaneet tuomion rikoksesta???
Tuen Ossin kirjailijauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siten, että työtön ei saa kirjoittaa eikä tehdä ajatustoimintaa. :D
Kynät, paperin ja muut muistiinpanovälineet voi helposti kieltää työttömiltä. Mutta kuka tuota valvoisi?
Työkkärin tädit kun kuitenkin ovat tottuneet levittämään persettä "työ"tuolilla, pitämään kahvitaukoja ja vittuilemaan asiakkaille.
Olisko niistä siihen?
Kyllä varmasti, kun heidät otetaan mukaan kuntouttavaan työtoimintaan tai työhön tutustumiseen. :)
Tuhat ylänuolta tälle.
T: Nykyisin palkkatyössä ja yrittäjänä terapian kautta.
Työkkärivierailut masensivat ja veivät ihmisarvon ja itsetunnon.
Ihanko vakavissasi kirjoitit? Ensinnäkin: vain murto-osa työpaikoista ilmoitetaan työkkärin kautta. Työnantajilla ei ole minkäänlaista velvoitetta laittaa ilmoitusta molliin eikä suurin osa työpaikoista siellä koskaan edes näyt. Toiseksi, minkä ihmeen takia työkkäri piilottelisi työpaikkailmoituksia??
Et kai sinä ihan oikeasti ole hakenut töitä niin, että olet vain odottanut te-toimistolta työhönosoituksia ja hakenut niihin? Tai hakenut vain paikkoja, jotka ovat mollin sivuilla??