Sinkkuelämää -sarjan mokat
Itseäni häiritsi se, kun Samantha meni plastiikkakirurgin vastaanotolle suunnittelemaan silikonirintojen ottamista. Plastiikkakirurgin kanssa he katselivat juorulehteä ja plastiikkakirurgi kertoi, kenelle julkkikselle on asentanut silikonit ja milloin. Eikös lääkäreillä ole vaitiolovelvollisuus, joten heillä ole lupaa levitellä tietoja potilaistaan? Tuo oli mielestäni todella paha ja ärsyttävä moka!
Toinen moka on se, kun lahjapakettia käsitellään niin kuin se olisi tyhjä (usein onkin, mutta eihän se saisi näkyä katsojille). Räikein ja mieleenjäänyt paketin kantotapa oli Carriella ja Stanfordilla, kun he veivät puuhatuolia ja lasten astiastoa tuttunsa lapselle. Eipä näyttänyt kovin painavilta heidän kannatellessaan niitä... Carrie jopa nosti puuhatuolin päänsä yläpuolelle kuin höyhenen, kun esitteli korkkareitaan emännälle, joka pyysi ne poistamaan.
Mitä mokia te olette sarjassa huomanneet?
Kommentit (372)
Carrie pieraisee Kihon kuullen, Miranda paukuttelee muiden kuullen raskaana olleessaan, Charlotte paskoo housuunsa ekassa leffassa. Miksi Samanthalle ei satu ikinä mitään tuollaista?
Siis miksi ihmeessä tällaisen sarjan pääosassa pitäisi olla joku täydellinen kaunotar? Sitten tämä ihmeellinen, hämmästyttävä ilmestys asuisi sinkkuna Manhattanilla kirjoittaen kolumnia ja haalien rahaa kokoon kenkäparia varten sen sijaan että olisi menestyvä huippumalli tms. Mitä helvetin järkeä?
Itse kyllä pidän SJP:ia todella kauniina, mutta en viehätykään ns. klassisesta, virheettömän symmetrisestä kauneudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun Samantha kehui aiemmin joissain jaksoissa olleensa seksuaalisesti aktiivinen jo hyvin nuorena ( 13v..?) Ja sitten siinä jaksossa, jossa oli se rikas teinipissis jenny brier, niin Samantha muistelee myyneensä vaan jätskiä itse saman ikäisenä, ja säälii tyttöä, ja sanoo "at least I had a childhood"
Tätä minäkin ihmettelin. Pitäisikö tuo sitten käsittää niin, että Samantha seurusteli 13-vuotiaana mutta ei varsinaisesti harrastanut seksiä. Oli miten oli, on ärsyttävää kun käsikirjoittajat eivät ole johdonmukaisia yksityiskohtien suhteen.
Minulla on kyllä vahva mielikuva että Samantha jutteli Carrielle "I once had sex with a guy because his parents had a pool". "I was thirteen and you should've seen my tan" tms. Taisi olla se "hot child in the city"-jakso.
No, kai sitä voi elää aitoa lapsuutta vaikka samalla vähän antaa seksiä uima-altaan käyttöoikeutta vastaan...
Nää mokat pitäis varmaan kääntää englanniks imdb-sivuille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun Samantha kehui aiemmin joissain jaksoissa olleensa seksuaalisesti aktiivinen jo hyvin nuorena ( 13v..?) Ja sitten siinä jaksossa, jossa oli se rikas teinipissis jenny brier, niin Samantha muistelee myyneensä vaan jätskiä itse saman ikäisenä, ja säälii tyttöä, ja sanoo "at least I had a childhood"
Tätä minäkin ihmettelin. Pitäisikö tuo sitten käsittää niin, että Samantha seurusteli 13-vuotiaana mutta ei varsinaisesti harrastanut seksiä. Oli miten oli, on ärsyttävää kun käsikirjoittajat eivät ole johdonmukaisia yksityiskohtien suhteen.
Minulla on kyllä vahva mielikuva että Samantha jutteli Carrielle "I once had sex with a guy because his parents had a pool". "I was thirteen and you should've seen my tan" tms. Taisi olla se "hot child in the city"-jakso.
No, kai sitä voi elää aitoa lapsuutta vaikka samalla vähän antaa seksiä uima-altaan käyttöoikeutta vastaan...
Noin se kyllä taisi olla, ja tuossa nimenomaisessa jaksossa. Joo, ärsyttävää kun käsikirjoittajat eivät mieti yksityiskohtia loppuun. Enkä itsekään pidä tuollaista ihan normaalina lapsuutena.
Oman mielenterveyteni takia yritän ajatella, että ehkä Samantha hiukan liioitteli ja väritti tarinaansa.
Minua ihmetyttää Samanthassa toinenkin asia. Useimmissa sarjan jaksoissa annetaan ymmärtää, että Samantha on itsenäinen nainen, joka tekee mitä haluaa, myös seksin saralla. Että Samantha on seksuaalisesti aktiivinen, koska pitää seksistä.
Kuitenkin siinä alkupään baby shower -jaksossa vihjataan, että Samantha on "epävarma". Se juhlien pitäjä on entinen bilehile, jolla on tapana näytellä tissejä juhlissa, ja Carrien kertojaääni sanoo, että kaksi tuollaista naista ei mahdu samaan tilaan, että se tissien näyttelijä on samalla tavalla epävarma kuin Samantha tms.
Eli sarjassa yritetään antaa kuva, että Samantha on itsenäinen, räväkkä ja omaehtoisesti seksuaalisesti aktiivinen, mutta sitten kuitenkin vihjataan myös, että hän on epävarma ja hakee miehiltä hyväksyntää. Välillä vihjaillaan, että Samantha on wt-perheestä, asui lapsena asuntovaunussa ja ilmeisesti myös harrasti seksiä 13-vuotiaana, jotta pääsisi käyttämään poikaystävän vanhempien uima-allasta. Jotenkin tuollainen ei kuulosta itsevarmuudelta vaan traumataustaiselta ihmiseltä, joka on mahdollisesti kokenut hyväksikäyttöä lapsuudessa.
Samanthan hahmo on jotenkin epäuskottava. Kun katson sarjan uusintoja, se yliampuvuus ja sarjakuvamaisuus ärsyttää joka kerta enemmän.
119/124
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näyttelijöiden ulkonäön mollaamista. Minusta roolit ovat menneet juuri oikeille näyttelijöille! Kukaan heistä ei ole täydellinen mutta ei tarvitsekaan olla. Juuri se tekee sarjasta niin hyvän kuin se on.
On niin monia sarjoja joissa naiset ovat naurettavan täydellisiä, esim. L-koodi, kuinka moni lesboyhteisö on täynnä vain rooleissa olevia täydellisiä ja naisellisia lesboja? Muitakin sarjoja on, mutta tuo nyt tuli ekana mieleen vähän kuin saman aikakauden sarjana.
Carrie on kaunis omalla tavallaan, mutta ei täydellinen. Kun hänellä menee huonosti, hän oikeasti on saatu näyttämään surkealta, kuten ne yhdet kuvaukset joihin hän tuli krapulassa.
Miranda sopii rooliinsa täydellisesti, hän tietää ettei ole "seksipommi", mutta on itsevarma ja älykäs.
Samoin Samantha ja Charlotte, nappivalinnat.
Tämä nyt oli off-topic, mutta ärsyttää ihmisten ulkonäön moittiminen. Sarja kokonaisuudessaan on kuitenkin aikakautensa yksi helmiä. Vaikka olen katsonut sen kymmeniä, kymmeniä kertoja, niin aina jään sitä vahtaamaan kun se tv:stä tulee. Vaikka sarja on itsellä (tietysti) sekä boksina että HBO:lla.
Ja viimeinen jakso saa aina kyyneliin kun Carrie kerää kaulakorun helmiä Pariisilaisen hotellin eteisestä ja Kiho tulee pelastamaan hänet.
Muistan lukeneeni jostain lehdestä, että sarjaan valitut naiset eivät tarkoituksella olleet mitään stereotyyppisiä malleja vaan nimenomaan särmikkäämpiä ns, tavisnaisia. Näyttelijät halusivat myös itse, että esim heidän hiuksensa laitettaisiin niin, että he oikeasti itse pystyvät tekemään kampauksensa niin kuin useimmat naiset tekevät jokapäiväisessä elämässä. Hyvännäköisiä naisia ovat kaikki mielestäni. Olen joskus miettinyt, miltä näyttäisi vastaava sarja helsinkiläisistä naisista suomalaisnäyttelijöiden tekemänä. En kyllä keksi kuka voisi esittää Kihoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki neljä päänäyttelijää ovat rumia. Miksi sarjaan ei voitu valita neljää kaunotarta?
Nojaa. Charlotte esimerkiksi on huomattavasti kauniimpi kuin keskiverto suominainen.
Vierailija kirjoitti:
Carrie pieraisee Kihon kuullen, Miranda paukuttelee muiden kuullen raskaana olleessaan, Charlotte paskoo housuunsa ekassa leffassa. Miksi Samanthalle ei satu ikinä mitään tuollaista?
Mä jotenkin ajattelen ton niin ettei Sam välittänyt tollaisista asioista hirveesti. Siltähän levis menkkaveretkin sen yhen tyypin lakanoille, ja oli vaan iloinen. Okei, se odotti niitä menkkoja mutta uskon et muut ois olleet tuollaisesta häpeissään. Samanthaa ei kiinnostanut. :D Aika monestihan sillä on ollut hälläväliä asenne muiden ongelmiin. Toisaalta oishan se ollu mielenkiintosta nähdä miten Samantha ois reagoinut jos päästelis pieruja rivon seksin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, miltä näyttäisi vastaava sarja helsinkiläisistä naisista suomalaisnäyttelijöiden tekemänä. En kyllä keksi kuka voisi esittää Kihoa.
Mielestäni Jussi Lampi olisi mahtava Kiho, siis jos sarjaa olisi kuvattu samoihin aikoihin. Nyt alkaa olla jo vähän vanha.
Mun mielestä Charlotte on ehkä vähiten viehättävä noista. Tai no, aika tasoissa: https://sarahjessicaparkerlookslikeahorse.com/ xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, miltä näyttäisi vastaava sarja helsinkiläisistä naisista suomalaisnäyttelijöiden tekemänä. En kyllä keksi kuka voisi esittää Kihoa.
Mielestäni Jussi Lampi olisi mahtava Kiho, siis jos sarjaa olisi kuvattu samoihin aikoihin. Nyt alkaa olla jo vähän vanha.
Joo, Lampi on habitukseltaan sopiva, tosiaan kyllä liian vanha kun lähentelee 60v. Mutta 20v sitten jos olisi tehty. Naisnäyttelijöitä onkin enemmän joista voisi valita, samoin muihin miesrooleihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kukaan elokuvanäyttelijä haluaa tv-sarjaan. Näyttelijöiden kastijärjestelmässä tv-sarjanäyttelijät ovat alempana kuin elokuvanäyttelijät.
Missä todellisuudessa oikein elät? Monet tv-sarjat ovat nykyään kalliimpia ja laadukkaampia kuin elokuvat.
Sitäpaitsi Kidmanhan näytteli myöhemmin Big Little Lies-sarjassa, muiden tunnettujen "elokuva"näyttelijöiden ohella. SJP on "elokuva"näyttelijä myös, mitä tuo sitten tarkoittaakaan.
(Kidman olisi mielestäni muutenkin ollut liian 'eteerinen' Mirandan rooliin.)
Vierailija kirjoitti:
Sarah Jessica Parker seurusteli John F Kennedy Jr:n ja Robert Downey Jr:n kanssa ja on naimisissa Matthew Broderickin kanssa. Aika erikoista väittää, ettei kelpaa miehille.
Niinpä, vieläpä tavallista komeampia nämä.
Naisten vanhemmilla ei ole juuri mitä.n roolia heidän elämissään. Heistä tuskin puhutaan, heitä tuskin tavataav. Jos on neljä ystävystä, tulee kyllä useemmin vanhemmat puheeksi. Sama sisarusten suhteen. Epäuskottavaa olisi myös heidän ystävyytensä. Samantha ja hei nyt unohdin sen tylsän bruneten nimen, koska en ole katsonut enää vuosiin, mikä se nyt on, joka kaljun juristin kanssa päätyi naimisiin, siis yksi päähenkilöistä, niin se Samantha ja brunette ei koskaan olis ystäviä, heillä ei mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarah Jessica Parker seurusteli John F Kennedy Jr:n ja Robert Downey Jr:n kanssa ja on naimisissa Matthew Broderickin kanssa. Aika erikoista väittää, ettei kelpaa miehille.
Niinpä, vieläpä tavallista komeampia nämä.
Tämä vain todistaa sen että rumakin nainen saa alfan kunhan on alipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Charlotte on ehkä vähiten viehättävä noista. Tai no, aika tasoissa: https://sarahjessicaparkerlookslikeahorse.com/ xD
Eikö teille 13-vuotiaille ole joku oma foorumi, jossa voitte jankuttaa Sarahin hevosnaamaisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin äänestänyt Juha Veijosta nuorempana.
höh niinpä onkin! :DVierailija kirjoitti:
Sarjan viimeisessä jaksossa, kun Carrie oli saatu takaisin Pariisista, hänen takkinsa on aika pahasti revennyt hihasta. Tämä näkyy selvästi, kun naiset halaavat toisiaan ja Carrie näkyy takaa päin. Ihmettelen, miten tuollainen moka on jäänyt kuvaustiimiltä huomaamatta.