Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko intiaanipäähineen pitäminen siis oikeasti väärin?

Vierailija
13.10.2017 |

Paheksuisitteko meitä vanhempina jos lapsemme laittaisi esim. kerhon naamiaisiin sellaisen?

Kommentit (700)

Vierailija
621/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö yhdysvaltojen viellä lahjoa maailmankaikkeuden ohjuksella heitä vai mikä laki oli väärin kuin trump teki lintujen kohtaan? Idiootti tappaa condoreita tai condorin. Simpanssit ovat idiootteja ja he lähettävät ihmisiä ampumaan condoreita ja pitävät heidän luomakuntaansa luuluvaa varista jumalana vaikka varis on kamelin paska eläin... ellei siitäkin pahempi.

Asia alkaa tästä keskustelusta ilmeisesti jo loppua...

Vierailija
622/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frenchsucka! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä sanoi että Peteluis-Kallialan Nunnukka-sketsit on hauskoja. Mun mielestä ne oli ahdistavia jo silloin vuosikymmeniä sitten. En voinut lapsenakaan käsittää, miten meidän omaa alkuperäisväestöä pilkataan niin rajusti. Menetin jo tuolloin uskoni ihmisiin. Ehkä tämä on samaa juttua kuin se, että jenkeissä intiaaneja syrjitään, ovat kuten suomessa romanit. 

Intiaaneja taas ei ole pilkattu Suomessa; päin vastoin heitä kunnioitetaan, mutta meidän omaa alkuperäisväestöä on kiusattu satoja vuosia. Leikin lapsena intiaania kuten moni muukin lapsi, mutta luojan kiitos saamelaisleikkejä meillä ei ollut. Intiaanileikit olivat lähinnä pahvisen sulkapäähineen päässä pitämistä ja keppihevosella ratsastamista. 

Mee n u s s i m a a ä i t i ä s i!

Sinä et nyt sitten tietystikään katso loukkaavasi ketään ?

En ole ikinä nussinut äitiäni enkä ole edes ajatellut mitään niin ällöttävää joten en. Suomessa on yksi simpanssi jonka äiti synnytti pojan naitua äitiään.

Äidinnussiminen on pahempi asia kuin jos laukaisen nyt maailmankaikkeuden ohjuksen. Heyy rick was but its no more rick frenchier! MM-kisat olivat korruptoituneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö yhdysvaltojen viellä lahjoa maailmankaikkeuden ohjuksella heitä vai mikä laki oli väärin kuin trump teki lintujen kohtaan? Idiootti tappaa condoreita tai condorin. Simpanssit ovat idiootteja ja he lähettävät ihmisiä ampumaan condoreita ja pitävät heidän luomakuntaansa luuluvaa varista jumalana vaikka varis on kamelin paska eläin... ellei siitäkin pahempi.

Tästä De Factompaa asiaa ei kyllä ole näillä näkymin kamelin paskasta!

Vierailija
624/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei mitään pahaa. Niin kauan kun sillä ei yritetä halventaa toista kulttuuria, niin minun mielestä kyse on vain positiivisesta asiasta.

Itse olen aina pitänyt intiaaneja jotenkin hienoina ja mystisinä. Ihailen heidän kulttuuria ja voisin hyvinkin kuvitella laittavani kyseiset vaatteet päälle eri tapahtumiin. Kyseessä on täysin positiivinen juttu ja luulisi sen olevan hyvä asia kun joku kulttuuri  leviää positiivisena asiana maailmalle ja porukka haluavat pitää niitä pukuja ''kunnioittavasti''.

Vierailija
625/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei mitään pahaa. Niin kauan kun sillä ei yritetä halventaa toista kulttuuria, niin minun mielestä kyse on vain positiivisesta asiasta.

Itse olen aina pitänyt intiaaneja jotenkin hienoina ja mystisinä. Ihailen heidän kulttuuria ja voisin hyvinkin kuvitella laittavani kyseiset vaatteet päälle eri tapahtumiin. Kyseessä on täysin positiivinen juttu ja luulisi sen olevan hyvä asia kun joku kulttuuri  leviää positiivisena asiana maailmalle ja porukka haluavat pitää niitä pukuja ''kunnioittavasti''.

Vähättele isääs n u s s i ä i t i ä s.

Vierailija
626/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokin, ettet käytä Munsalan kansallispukua, tai sitä etäisestikään muistuttavaa asua, ellet ole munsalalainen!

Minä, aito alkuperäinen Munsalassa syntynyt ja juureni siellä, loukkaannun verisesti ja vaadin pääsi tilille röyhkeästä ja epäkunnioittavasta omimisesta!

Nih.

Vierailija
627/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blaa...blaa...blaa... "kunnioittavasti"

*kunnioittavasti.

Vierailija
628/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokin, ettet käytä Munsalan kansallispukua, tai sitä etäisestikään muistuttavaa asua, ellet ole munsalalainen!

Minä, aito alkuperäinen Munsalassa syntynyt ja juureni siellä, loukkaannun verisesti ja vaadin pääsi tilille röyhkeästä ja epäkunnioittavasta omimisesta!

Nih.

Sori ei edes ollu mun idea, ei ole mun idea eikä tule olemaan mun idea.

Lopeta jo se sonnan kirjoitteleminen.

Vierailija
629/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tudep kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blaa...blaa...blaa... "kunnioittavasti"

*kunnioittavasti.

Niin siis tarkoitus on se ettei yritä halventaa niitä pukuja erikseen. Daa, voiko olla noin vaikeaa ymmärtää. Retardi kun olet. :D

Vierailija
630/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä. Tämä on factaa mikä on De Facto tarpeentullen?!

Siis suomeksi sanottuna jos haluan laukaista sen ohjuksen niin minä teen sen.

Vierailija
631/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teepä kuule sitten niin...

Vierailija
632/700 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kulli suuhun ja takavasemmalle, mars!

Vierailija
633/700 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko mies pukeutua mekkoon vai onko sekin riistämistä?

Sitähän se juuri on.

Vain naiseksi syntyneillä on kuukautiset -voisikohan Luojan haastaa oikeuteen tästä? Mies, joka haluaa olla nainen, ei koskaan syvimmältään tule sitä olemaan.

En tiedä, johtuuko tuo sukupuolenvaihdosvillituskin osaltaan ihmisten vieraantumisesta luonnosta? Luonnossa eläimet ovat (pääsääntöisesti) naaraita tai koiraita. Nisäkkäät ovat kaikki. Sitten väitetään darwinismin huumaamina ihmisen olevan eläin, jota yllättäen ei biologian lainalaisuudet sidokaan enää.

Vierailija
634/700 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukisitko lapsesi saamelaisasuun naamiaisiin? Miksi?/Miksi et? Kyse on samasta asiasta. Ovatko kansallisasut sopivia naamiaisasuja?

Neljäntuulenlakkeja ja muuta saamelaiskrääsää myydään Helsinkiä myöden turistilahjakaupoissa. Samalla tapaa myydään intiaanikrääsään, jota intiaanit itsekin myyvät turisteille. Ilmeisesti niitä ei ole kuitenkaan sopivaa kenenkään muun kuin saamelaisen tai intiaanin päällensä pukea tai heilutella. (Anna mun kaikki kestää.) Kulttuuria ei voi omia ja pilaakin saa tehdä jopa intiaaneista ihan laillisesti. Saati, että puhutaan näyttelemisestä. Kuka ääliö omalla nimellään kehtaa ehdottaa, ettei intiaania saa näytellä kuin intiaani? Ja päälle tietysti kieltää ei-intiaaneja lapsia leikkimästä intiaaneja?

Vierailija
635/700 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä joku käyttäisi tahallaan loukkaavassa mielessä niin ymmärrän miksi joku voisi ottaa herneet, mutta muuten en.

Vierailija
636/700 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoa intiaanipäällikön päähinettä tai kuninkaallisen kruunua nyt ei ehkä kuka tahansa voi päähänsä vetäistä ilman, että siitä jollakin on oikeus loukkaantua, mutta lasten lelut ym. ovat vähän eri asia. On menty aika pitkälle väärään suuntaan siinäkin, jos oikeasti joku ajattelee, ettei muita kulttuureja, poliitikkoja ym. saa irviä – kuten aika paljon sitä irvimisen syytä kuitenkin on ja itseironiaakin usein voisi hyvällä syyllä odottaa. Pilailu on kritiikin muoto, ja moinen suojelu on kritiikin ja vaihtoehtoisten näkemysten yläpuolelle nostamista – jotain mikä on tunnusomaista totalitaarisille järjestelmille. Nyt muka hyveenä. 

Vierailija
637/700 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja baseball lippis taitaa olla aika vanvasti valkoisen miehen päähine, joten sovitaanko että Somaliassa ei enää baseball lippiksiä pidetä ja omita meidän kulttuuria.

Vierailija
638/700 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nih.

Moinen paatos ansaitsee osakseen pilan munsalaisten kustannuksella. Ei kun Munsalan kansallispuku päälle ja komedia käyntiin.

Vierailija
639/700 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen saa kuitenkin kuka tahansa muuttaa ja alkaa puhua itsestään suomalaisena. Tosi loukkaavaa. Sama kuin minä muuttaisin intiaanireservaattiin ja alkaisin olla niin intiaania niin intiaania.

Vierailija
640/700 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi pukeutuu intiaaniksi niin eikö se ole ennemmin kunnianosoitus ko. kulttuurille? Saamelaisilla meni herne nenään kun saamelaisvaatteita pidettiin sketseissä pilkanteon vuoksi.

Kukaan Suomessa ei edes tietäisi mitä saamelaiset ovat ilman nunnukalailaa-miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi