Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Ossi Nyman ei tee töitä ja sanoo, että työvoimatoimisto on ihmisoikeusloukkaus

Vierailija
13.10.2017 |

Helsinkiläinen Ossi Nyman ei mene töihin, koska ei halua tulla pakotetuksi vastenmielisiin hommiin. ”Suuri osa työstä on turhaa”, esikoiskirjailija sanoo.

- - Ossi Nyman, 39, on ideologisesti työtön. Hän ei halua mennä töihin, koska hän ei halua tehdä omasta mielestään typeriä hommia. Eikä hän kursaile yhtään kertoessaan ajatusmaailmastaan.

- - "Koko aikuisiän olen taistellut työkkärin kanssa ja yrittänyt pysyä poissa töistä, että saisin tehdä mitä itse haluan, mutta saisin silti työmarkkinatukea."

HS 13.10.2017

https://www.hs.fi/elama/art-2000005405564.html

Kommentit (578)

Vierailija
221/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi moni kun alkaa ottaa mallia kirjan opeista niin alkaa puolustelijoiden hymy hyytyä kun veroja nostetaan entisestään niille jotka vielä töissä viitsivät käydä.

Vierailija
222/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällainen on mahdollista? onko käynyt kouluja tämä Ossi? Jos on työkykyinen, pitäisi mennä töihin tai jos ei pääse töihin koulutuksen puutteesta johtuen, pitäisi mennä opiskelemaan ammattiin, johon töitä on tarjolla. Meillä on paljon aloja, joihin kouluttautuu parissa, kolmessa vuodessa ja joissa on työvoimapula. Tuki ei saisi olla itsestäänselvyys, vaan viimeinen vaihtoehto tilanteessa, jossa opiskelupaikkaa ei jostakin syystä ole saanut. Liian helpolla päästetään nyt ihmiset. Otetaan vastuu ihmisen toimeentulosta silloinkin, kun se kuuluisi ihmiselle itselleen. Ja verovaroin rahoitetaan tämä. Kallista meille työläisille näiden Ossien oleskelun rahoittaminen. Samaan aikaan julkiset palvelut ajetaan ahtaalle, lastensuojelussa, päivähoidossa, vanhusten hoidossa on resurssit tiukilla, kun Ossien kukkaroihin menee isot rahat. Mikä hölmöläisten maa tämä onkaan! Hölmö on se joka ottaa ja vielä hölmömpi se, joka maksaa. Missä nämä linjaukset työttömyyskorvauksista oikein tehdään?

Sellaisia, jotka eivät halua tehdä töitä, on vähän. (tai sellaisia, että ovat kuitenkin toimineet siten te-keskusta kohtaan, että te-keskus tulkinnut heidän olevan ei käytettävissä työmarkkinoille) 

"Lausunnolla katkaistaan työmarkkinatuki henkilöltä, joka osoittaa toiminnallaan toistuvasti ettei ole työmarkkinoiden käytössä. 

Lausuntoja annettiin tammi–elokuussa Uudellamaalla 5 300 ja koko Suomessa 11 500. Vuonna 2016 lausuntoja annettiin 12 460, joista Uudellamaalla 5 250. "

Työttömiä on kuitenkin samanaikaisesti ollut satoja tuhansia, joista 12 460 on siis ollut näitä "lusmuilijoita".

Ovatko sitten toimeentulotuen piirissä nämä lausunnon saajat? Verorahoista nekin tuet maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään sitten niin että alle 3000€ tienaavat eivät maksa veroja ollenkaan! Kustantakoon rikkaat työnvieroksujien tuet kun ei kerran haittaa!

Vierailija
224/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli-miehet voivat täten lopettaa sen valittamisen.

Tuossa on elämäntapatyötön mies, joka on muuttanut tyttöystäviensä asuntoihin peräti kolme kertaa tai enemmän.

Eli työtönkin mies saa naisen, jopa kolme. Ja naisen joka jopa elättää.

Vierailija
225/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällaisten loisten rahoittaminen vituttaa. Maksan mielelläni veroja, jos niillä kustannetaan inhimillinen elämä sairaille, vanhuksille, vammaisille, lapsille yms. ryhmille. Sen sijaan aikuinen mies, joka on vain "elämäntapatyötön" joutaisi torille häpeäpaaluun.

Tuo ossi on niin lähellä sinua, että olet siksi kateellinen jostain 500 eurosta. Todelliset loiset ovat eräät 90- luvun alussa ja 2015 pesiintyneet  röyhkeät loiset, mutta ne on niin kaukaisia ja erilaisia sinulle, että et osaa kadehtia niitä. Ota pääsi pois perseestä välillä.

Vierailija
226/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, ettei Ossin kaltaisia elämäntapatyöttömiä pystytä luotettavasti seulomaan tukia saavien joukosta. Jos työhaastattelujen sisältöä ruvettaisiin tarkkailemaan, ossit ei enää sössisi niitä sanomalla että työkkäri pakotti hakemaan. Ne keksisi muita keinoja sen varmistamiseksi, ettei niitä valita. Ja milläs erotat haastattelun tahallaan sössineen elämäntapatyöttömän sellaisesta työhaluisesta, jonka suoritus alitti riman liiallisen jännityksen, huonon itsetunnon, sosiaalisen kömpelyyden tai muiden syiden takia?

Vierailija
227/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ossilla on ollut kiva tyttöystävä jo varmaan kymmenen vuotta.

Vierailija
228/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yhteiskunta romahtaa lähimpien vuosikymmenien aikana! Jokainen järkevä ihminen turvaa nyt oman selustansa jos ei ole sitä jo tehnyt ja suunnittelee tulevaisuutensa jossain muualla.

Vierailija
229/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upseerit ovat todelliset Suomen loiset.

Vierailija
230/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuli ja byhyy.

Teen töitä ja maksan veroja. Mulle on Ossi ja Ossin työttömyys ihan yhdentekevää. Tehkööt mitä lystää, on mulla suurempiakin huolia maailmassa kuin se mihin kaikkeen mun veroeurot venyy. Raha sitä ja tuotto tätä, se on kyllä tälläkin palstalla ihmisille näemmä kaikki kaikessa.

No hyvä! Maksa sä sitten veroilla loisten eläminen jos ei kerran kiinnosta eikä haittaa! Mua haittaa ja pitäisin mieluummin sen osuuden veroista joka menee pummien elättämiseen ihan itselläni ja sehän varmaan sulle siis sopii ku sulle asia on ihan yhdentekevä.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta sinä haluat kai sitten maksaa kontrolli- ja kyttäysjärjestelmät, joilla pidetään huoli, että korvauksia saavat vain työhalukkaat? Maksat varmaan myös muut kulut, jotka syntyvät, jos ihmisiltä viedään oikeus asuntoon ja ruokaan. Itse elätän mielummin työhaluttomia ja pääsen varmasti halvemmalla.

Ei kuule, mulla on ihan muut suunnitelmat enkä aijo enää kauaa osallistua millään tavalla tän älyvapaan touhun rahoittamiseen.

Vierailija
231/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen tuli työkkäri juttu ja tänään tämä uusi juttu. Eilen haukuttiin työkkäriä nyt työttömiä. Kunnon paskaa.

Kyllä, ihmisillä tuntuu nyt olevan valtava tarve etsiä syntipukkeja sieltä täältä. Suomen jakautuminen on vauhdissa, epävarmoja aikoja.

Vierailija
232/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä oikeasti ihan tosissaan? Oikeus on toki olla töitä tekemättä, jos saa itse tulonsa esimerkiksi kirjallisuudesta, mutta muussa tapauksessa aika järkyttävää toimintaa. Ei työttömyystuki ole mikään ihmisoikeus, se kuuluu heille jotka haluavat olla töissä ja sinne pyrkivät, mutta eivät väliaikaisesti ole saaneet työpaikkaa.

Vierailija
233/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuli ja byhyy.

Teen töitä ja maksan veroja. Mulle on Ossi ja Ossin työttömyys ihan yhdentekevää. Tehkööt mitä lystää, on mulla suurempiakin huolia maailmassa kuin se mihin kaikkeen mun veroeurot venyy. Raha sitä ja tuotto tätä, se on kyllä tälläkin palstalla ihmisille näemmä kaikki kaikessa.

No hyvä! Maksa sä sitten veroilla loisten eläminen jos ei kerran kiinnosta eikä haittaa! Mua haittaa ja pitäisin mieluummin sen osuuden veroista joka menee pummien elättämiseen ihan itselläni ja sehän varmaan sulle siis sopii ku sulle asia on ihan yhdentekevä.

Verotuksen ymmärtäminen on kyllä ihmisillä hakusessa, vaikka monet tuntuvat niitä ihan kipeäksi asti maksavan. Paljonko luulet, että tulisi sinulle takaisin, jos työttömyys/tt-tuet lakkautettaisiin? Millä summalla olet näihin tukiin osallistunut? Tiedätkö paljonko se osuus on? Suurin osa (työssäkäyvästä) kansasta on niin yksinkertaista, että itkettää.

Vierailija
234/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä se Ossiakin kaduttaa, viimeistään kuolinvuoteella, kun ei ole oikein mitään saanut elämässään aikaiseksi ja elämä on muutenkin ollut aika rajoittunutta. Sitten se vaan on myöhäistä.

Vierailija
235/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuli ja byhyy.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta sinä haluat kai sitten maksaa kontrolli- ja kyttäysjärjestelmät, joilla pidetään huoli, että korvauksia saavat vain työhalukkaat? Maksat varmaan myös muut kulut, jotka syntyvät, jos ihmisiltä viedään oikeus asuntoon ja ruokaan. Itse elätän mielummin työhaluttomia ja pääsen varmasti halvemmalla.

Ei kuule, mulla on ihan muut suunnitelmat enkä aijo enää kauaa osallistua millään tavalla tän älyvapaan touhun rahoittamiseen.

Meinasitko muuttaa kiertoradalle tai mahdollisesti Kuuhun?

Vierailija
236/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä se Ossiakin kaduttaa, viimeistään kuolinvuoteella, kun ei ole oikein mitään saanut elämässään aikaiseksi ja elämä on muutenkin ollut aika rajoittunutta. Sitten se vaan on myöhäistä.

Jep, ei oo mitään saanut aikaan, mitä nyt kirjan kirjoittanut...

Vierailija
237/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varmaan kaduttaa kun ei tehnyt 9 euron päivä palkalla huuhaa hommia ja ollut osa orja yhteiskuntaa.

Vierailija
238/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuli ja byhyy.

Verotuksen ymmärtäminen on kyllä ihmisillä hakusessa, vaikka monet tuntuvat niitä ihan kipeäksi asti maksavan. Paljonko luulet, että tulisi sinulle takaisin, jos työttömyys/tt-tuet lakkautettaisiin? Millä summalla olet näihin tukiin osallistunut? Tiedätkö paljonko se osuus on? Suurin osa (työssäkäyvästä) kansasta on niin yksinkertaista, että itkettää.

Sehän on helppo laskea paljonko tukiin kuluu rahaa! Sehän se vasta tyhmää on kuvitella että ne tukiin laitetut rahat puissa kasvaa! Ihan sama mulle paljonko se osuus on, en halua maksaa pummeile senttiäkään!

Vierailija
239/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei oo mitään saanut aikaan, mitä nyt kirjan kirjoittanut...

Sekö on sun mielestä suuri saavutus? Heh...

Vierailija
240/578 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ossille käy ohraisesti viimeistään siinä vaiheessa kun hyvinvointivaltio romahtaa. 10-20 vuoden päästä Suomella tuskin on varaa maksaa työttömille yhtään enempää kuin on todella tarpeen. Myös minimieläkkeestä tulee niin huono, että Ossi saa vielä katua katkerasti työhaluttomuuttaan.

Kyllä nää Ossit on niitä jotka putoaa aina jaloilleen. Haloo, kyseessä on älykäs mies ja julkaissut kirjailija.

Valitettavasti ne on nimenomaan näille Osseille raivoavat keski/matalapalkkaduunarit joiden elintaso menee tulevaisuudessa kaikista rankimmin leikkuriin. Hölmöt vielä kaikenlisäksi kiroaa niitä yhteiskunnan turvaverkkoja, jotka nimenomaan takaavat sen että Suomessa tulee palkalla (toistaiseksi) toimeen. Niin se vaan menee että siinä vaiheessa kun näiden Ossien ja siinä sivussa kaikkien muiden työttömien tukia leikataan, palkkataso romahtaa samantien Tämä on toki samalla syy miksi niin ei yksinkertaisesti ole mahdollista tehdä ellei samalla aleta harjoittaa valtion ihan oikeaa työllisyyspolitiikkaa, mutta se menisi sitten täysin vastoin vallitsevaa uusliberalistista hegemoniaa ja hallituspuolueiden ideologiaa.

Mutta kannattaa joka tapauksessa ehkä kaksi kertaa miettiä miten nämä asiat todellisuudessa menee ja kuka tästä kaikesta hyötyykään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi