Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En sano edelleenkään sadettakki vaan sadetakki

Vierailija
13.10.2017 |

Tajuan pointin, mutta minä en sano sadettakki vaan sadetakki.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merikarvialla sanotaan tuletänne...ei kahta teetä. Kuulostaa jotenkin pehmeältä tuo painottomuus.

Helsinkiläisen korvaan se kuulostaa niin virolaiselta.

Vierailija
62/64 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kielessä on vain kaksi poikkeusta puhutun ja kirjoitetun kielen välillä. Tuo on toinen niistä, toinen on äng-äänne.

On niitä enemmänkin. Elisio ja assimilaatio tuli nyt ensimmäisenä mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa et osaa puhua suomea. Vai oletko tosiaan niin autisti, että väen vängällä (huom! vän - gällä) haluat lausua kaiken tismalleen kuten kirjoitetaan?

Laitat varmaan ulos lähtiessä jalkaasi KEN-GÄT (eikä liudennettu kengät),

Muistat varmaan myös huolella lausua olympialaiset (eikä olumppialaiset), sydämen (eikä sydämmen), etkä koskaan lausu vierasperäisiä sanoja tai eri kirjaimia virheellisesti. Lastenleikkiä joustavalle kielellesi ovat gynekologit, bipoläärioireyhtymät, takykardiat ja bentsodiatsepiinit. Kai muistat aina sanoa Lidl, d- ja l-kitjaimet huolellisesti erikseen ääntäen, etkä suinkaan suomalaista sitä Lidliksi, Litliksi tai - ai kamala - vaikkapa Litukaksi?

Miten autismi liittyy asiaan milläänlailla? Oletko itse muistanut syödä lääkkeesi aamulla? Vaikuta agressiiviselta.

Vierailija
64/64 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin Haminaan teini-iässä ja täällä ei käytetä noita kahdennuksia.

Kun opettaja ekana koulupäivänä sanoi mulle "terve tuloa" ni luulin että se vitsailee.

Nyt 15 vuoden jälkeen siihen on tottunut ja itseltänikin on alkanut jäämään kahdennukset pois.

Miten muuten sanotte sanan jauheliha?

jauheLLiha

Se kirjoitetaan jauhenliha. Samalla periaatteella kuin auringonlasku. Ännä ei äänny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi