kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että tää on vielä voimissaan. Käväisin vaan korttelikahvilassa ja heti piti tarkistaa. Olen kiintynyt tähän keskusteluun. Niin terapeuttista. Enää reilut parikymmentä kommenttia niin tonni on saavutettu.
Korttelikahvila, kuulostaa kivalta. :) Joitko ihan kahvia siellä kahvilassa? Mäkin tykkään kahvista mutta en oikein voi sitä illalla juoda kun yöunet menee. Mun miehen mummolla on sama juttu. Kamomillateetä tulee joskus iltaisin juotua,varsinkin jos on ollut kylmä päivä. En niin välitä kamomillateen mausta mutta se kuulemma rauhoittaa > sopii tämmöiselle huonouniselle. Nyt ajattelin kyllä et vois ottaa lasin punaviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että tää on vielä voimissaan. Käväisin vaan korttelikahvilassa ja heti piti tarkistaa. Olen kiintynyt tähän keskusteluun. Niin terapeuttista. Enää reilut parikymmentä kommenttia niin tonni on saavutettu.
Niinpä, minä en halua mennä muihin ketjuihin kun ne on niin tylsiä ja töitten jälkeen tuun heti tänne, jotain iloa päivään niitten ankeuttajien ja tärkeilevien tyyppien jälkeen. Työ on ihan kivaa, mutta ne työkaverit kun jaksaa aina kertoa niitä niin hauskoja juttujaan ja onko tällä viikolla tehty makaroonilaatikkoa. Ei taida kellään olla edes värivaloja välkyttävää jouluporoa, oikean värisiä kausivaloja vaan. Eikö ne syö riisiä ikinä kun aina tekevät makarooonilaatikkoa, tai ehkä niillä ei ole riisinkeitintä?
Joka viikkoko ne sitä makaronilaatikkoa vääntää? Jo on tylsää. Itse ajattelin huomenna laittaa kaalipataa riisillä, pähkäilen vain laitanko jauhelihaa vai makkaraa sekaan, sipulia nyt ainakin, ja porkkanaa, nam! Jos olisi riisinkeitin, niin saisin vaihtelua, muttei ole, kade olen niille, joilla on. Iso valonalle kyllä on, kun patterit alkavat väsyä, niin nalleparka näyttää siltä kuin sillä olisi joku outo tauti. Ulkona en ole sitä pitänyt, naapurit vielä vievät tai jehovat kielestä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, minä en halua mennä muihin ketjuihin kun ne on niin tylsiä ja töitten jälkeen tuun heti tänne, jotain iloa päivään niitten ankeuttajien ja tärkeilevien tyyppien jälkeen. Työ on ihan kivaa, mutta ne työkaverit kun jaksaa aina kertoa niitä niin hauskoja juttujaan ja onko tällä viikolla tehty makaroonilaatikkoa. Ei taida kellään olla edes värivaloja välkyttävää jouluporoa, oikean värisiä kausivaloja vaan. Eikö ne syö riisiä ikinä kun aina tekevät makarooonilaatikkoa, tai ehkä niillä ei ole riisinkeitintä?
Kokeile maanantaina töissä aloittaa keskustelu riisinkeittimistä, ehkä ne työkaveritkin innostuu? Tai sit joku vilkaisee sillee "merkitsevästi" kun mainitset riisinkeittimen, juu nou semmoin tietävä katse, ja siitä voi sit arvata että hänkin seuraa tätä ketjua. Jännittävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korttelikahvila, kuulostaa kivalta. :) Joitko ihan kahvia siellä kahvilassa? Mäkin tykkään kahvista mutta en oikein voi sitä illalla juoda kun yöunet menee. Mun miehen mummolla on sama juttu. Kamomillateetä tulee joskus iltaisin juotua,varsinkin jos on ollut kylmä päivä. En niin välitä kamomillateen mausta mutta se kuulemma rauhoittaa > sopii tämmöiselle huonouniselle. Nyt ajattelin kyllä et vois ottaa lasin punaviiniä.
Kahvia join, kaksi kupillista, santsikuppi on ilmainen. Seurassani ollut henkilö joi pari lasia valkkaria. Kivaa oli jutustella.
Riisinkeitin tuo myyttinen vehje. Ite en ehkä oo ees ikinä nähny oikees elämässä - kai. Enkä ristomatin saappaita. Onko niitä prismassa? Meen kattoo jos on.On selvästi sivistyksessä aukkoja. Meillä töissä jesari on arvotavaraa. Piilotin omani niin muut ei käytä.
Miksi muuten ennen kutsuttiin avoliitossa asuvaa naista leipäsudeksi, pullahiiri olisi ollut paljon parempi nimi. Täytyykin ostaa pullaa huomenna.
Mikä ihme on leipäsusi. Ei sudet syö leipää. Hiiret syö pullaa, jos saavat tai riisiä. Miten tehdää sutta? En ymmärrä.
Tämä on ihana ketju. Täällä on niin vilpitön Lisence to be boring-ilmapiiri. Mä en ole ikinä ennen kokenut täällä näin suurta yhteishenkeä. Olen yleensä kärkevä ja nenäkäskin kommenteissani, aivan liian usein, mutta täällä lempeämpi minäni on saanut vallan.
Riisikeitin on arjen pelastus. Mutta osta sellanen malli, jossa on irtokansi, niin puhdistaminen on helpompaa. Mä tosin söin tänään ja eilenkin ihan vaan makaroonilaatikkoo, ei tarvinnu riisikeitintä. Eikö teistäkin makaroonilaatikko oo ihanaa lohturuokaa yksinäisenä viikonloppuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka viikkoko ne sitä makaronilaatikkoa vääntää? Jo on tylsää. Itse ajattelin huomenna laittaa kaalipataa riisillä, pähkäilen vain laitanko jauhelihaa vai makkaraa sekaan, sipulia nyt ainakin, ja porkkanaa, nam! Jos olisi riisinkeitin, niin saisin vaihtelua, muttei ole, kade olen niille, joilla on. Iso valonalle kyllä on, kun patterit alkavat väsyä, niin nalleparka näyttää siltä kuin sillä olisi joku outo tauti. Ulkona en ole sitä pitänyt, naapurit vielä vievät tai jehovat kielestä riippumatta.
No joka viikko, ja ottavat evääksikin sitä. Ei viikkoa ilman keskustelua makarooonilatikosta, että joko sitä on tehty, paljonko, ja joko on syöty kokonaan, onko sitä myös eväänä ja jäikö sitä vielä senkin jälkeen. Olishan se kiva jos aloittaisi huomenna keskustelun riisikeittimestä ja joku ymmärtäis heti mistä on kyse, mut toisaalta jos eivät ymmärtäis, niin pitäisivät minua entistä oudompana, kun outona ne pitää jo nyt kun en ole tehnyt makaronilaatikkoa aikoihin ja sen tekeminen ilmeisesti kuuluu jotenkin normaaleihin juttuihin, niinkun siivoaminen, tiskaaminen ja nukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän kylmä, likainen tukka ja väsyttääkin. Vaihdoin sänkyyn lakanat,ois kiva kellahtaa päikkäreille. Toisaalta taasen nyt ois semmoinen hetki et voisin käydä sauvakävelemässä. Pyykkikone pyörii mut mies on kotona ts. sen puolesta voisin mennä. Jos jättäisin pyykkärin yksin pyörimään ja menisin vaan lenkille, tulis vakuutusyhtiöltä sanomista jos sattuis joku vesionnettomuus tolle koneelle ja yritettäis korvauksia hakea. Tätä riskiä ei nyt ole. Taidan jatkaa miettimistä vielä hetken.
Mieti vaan. Meidän pesukone koki saman kohtalon, kun Poro ensimmäinen. Se ulvo saatanallisia säkeitä ja päästi savupilviä. Haisikin mokoma pahalta. Nyt se kököttää hylättynä kaatopaikalla. Aika surullinen kohtalo.
Oma edesmennyt pesukoneeni oli varmaan sun koneesi serkku, ulisi ja kolisi ja kuulosti siltä kuin pyykki olisi lähtenyt maatakiertävälle radalle. Onneksi ei lähtenyt, kyllä olisi Mirin porukka hämmentynyt, kun ohi olisi paahtanut sekalainen joukko sukkia ja pikkareita. Kone sitten luovutti suunnattomalla pamauksella ja sulake lähti myös paremmille pesumaille. Savua ei ollut, olisi ollut kiva lisä.
Mä olen kuullut että kaikki sähkölaitteet toimii oikeasti savulla, koska kun se savu pöllähtää ulos, niin kone ei enää sen jälkeen toimi.
Sun koneesta se savu tuli ulos silloin kun et huomannut?
Taas jäin miettimään olenko ainoa joka ei tykkää riisistä!? Enkä ymmärrä miksi.
Kun olin pieni mummo teki jälkiruuaksi aina semmosta mansikkarahkaa jossa oli keitettyä riisiä joukossa. Musta se oli ihan kauhaa.
Mut riisipuurosta sitte taas tykkään. Maidolla ja kanelisokerilla
Tätä on ystävyys, vapautta olla omaomituinen itsensä. Olla hyväksytty outouksineenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän kylmä, likainen tukka ja väsyttääkin. Vaihdoin sänkyyn lakanat,ois kiva kellahtaa päikkäreille. Toisaalta taasen nyt ois semmoinen hetki et voisin käydä sauvakävelemässä. Pyykkikone pyörii mut mies on kotona ts. sen puolesta voisin mennä. Jos jättäisin pyykkärin yksin pyörimään ja menisin vaan lenkille, tulis vakuutusyhtiöltä sanomista jos sattuis joku vesionnettomuus tolle koneelle ja yritettäis korvauksia hakea. Tätä riskiä ei nyt ole. Taidan jatkaa miettimistä vielä hetken.
Mieti vaan. Meidän pesukone koki saman kohtalon, kun Poro ensimmäinen. Se ulvo saatanallisia säkeitä ja päästi savupilviä. Haisikin mokoma pahalta. Nyt se kököttää hylättynä kaatopaikalla. Aika surullinen kohtalo.
Oma edesmennyt pesukoneeni oli varmaan sun koneesi serkku, ulisi ja kolisi ja kuulosti siltä kuin pyykki olisi lähtenyt maatakiertävälle radalle. Onneksi ei lähtenyt, kyllä olisi Mirin porukka hämmentynyt, kun ohi olisi paahtanut sekalainen joukko sukkia ja pikkareita. Kone sitten luovutti suunnattomalla pamauksella ja sulake lähti myös paremmille pesumaille. Savua ei ollut, olisi ollut kiva lisä.
No siinä ois ollut Juhan afGranille ihmettelemistä, että mitä nää sukkien ja pikkareiden malliset ufot on, jotain todella kehittynyttä tekniikkaa jostain kaukaiselta planeetalta, vai mitä ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pakastimessa makrulooraa. Ja otin juuri jouluvalot pois salaattikulhosta.
Oli muuten hyvää salaattia.
Teen itse riisilooraa riisinkeittimessä.
Vierailija kirjoitti:
Taas jäin miettimään olenko ainoa joka ei tykkää riisistä!? Enkä ymmärrä miksi.
Kun olin pieni mummo teki jälkiruuaksi aina semmosta mansikkarahkaa jossa oli keitettyä riisiä joukossa. Musta se oli ihan kauhaa.
Mut riisipuurosta sitte taas tykkään. Maidolla ja kanelisokerilla
Riisipuuro onkin hyvää, mut yks työkaveri teki aina riisi-mansikka salaattia, sitä mä en ikinä ymmärtänyt. En ollenkaan.
Tekeeköhän se sitä vieläkin?
Näillä näppäimillä tulee kohta tonni käteen, eli känni toteen!