kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ajattelin tehdä ensin pizzaa mutta päädyin sittenkin inkivääribroileriin ja uuniperunan.
Teetkö vaan yhden perunan? Toivottavasti et ole yksinäinen.
Ihanaa kun täällä huolehditaan. <3 varmaan sais yöpaikanki jos törmätäis kaupungilla.
Yks a jäi puuttumaan. Siis uuniperunaA.
Tosin juuri nyt olen yksin. Mies on töissä ja lapset jossain kavereineen.
Mulla on vaan kissa seurana. Mut sekin nukkuu jossain piilossa.
Tietenkin huolehditaan. Kiva, ettet ole yksinäinen. Liian monet tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kaupassa ja meinasin laittaa tyttärelle viestin, et ostin pizzavärkit, mut sit se kuulosti jotenkin hävyttömältä. Laitoin sit et pizza-ainekset. Kauppaan menin vihreällä pyörällä, jossa etuvalo palaa kesät talvet. Mitään ämpäreitä ei näkyny ees kaupas.
Kyllä minä ainakin sotken pitsavehkeitä keskenään ja panen uuniin.
Älä ikinä jätä teetä pois ja laita ässää tilalle. Sitten sun puuhat kuulostais hurjilta. Ja, tarkotin siis kirjaimia, en liptonia enkä kauppaa.
Minä olen yksinäinen, mutta en onneton. Se tosin alkoi just harmittaa, että tänään on vain eilisen ruoan tähteet pöydässä. Huomenna teen uutta ruokaa, uuniperunat oliskin hyviä. Ja ehkä pala lohta.
Voisin tähän väliin kertoa että mun huolella kasvattamat halloween-kurpitsat tais paleltua. Ne on nyt kylppärissä. Toinen raasu on ihan pehmennyt ja siinä on etana. Toinen sentään on vain osaksi ja vain vähän pehmennyt että ehkä siitä vielä lyhdyn saa. Ovat ihan järkyttävän kokoisia; jotain 15 kg kappale. Ja melkein kokonaan onttoja, ne kun on just lyhtykurpitsoiksi tarkoitettuja.
Lähden kohta kylppäriin ison veitsen kanssa. Meinasin siis pilkkoa sen pehmenneen kurpitsan jotta mahtuu paremmin biojätteeseen. Olennainen kysymys: teenkö tälle yhdelle lyhdylle iloisesti hymyilevän, ei-niin-pelottavan ilmeen vai sit semmoisen irvistyksen? Nyt ei voi tehdä kahta kun toinen kurppa on kokonaan pilalla.
Onko pizzassa täytteitä vai päälisiä? Lapseni puhuvat leivän täytteistä, vaikka selvästikin tarkoittavat päälisiä. Tämä ärsyttää aina vähän, mutta ei kuitenkaan niin paljon märät sukat tai kaatonokkaämpärin puute.
Kannatan iloista ilmettä kurpitsalle. Parempi näinä aikoina, kun jehovat ovat ehkä vielä liikkeellä.
Joo kyllä iloinen ilme kurpitsalle.
Mä juuri heräsin päiväunilta. Taitaa tulla vaikeuksia nukkua yöllä kun nukuin nyt kaksi tuntia. Mies on lähdössä kohta juoksemaan tunniksi. Ihana kun saa vähän omaa aikaa kun lapsikin on koko päivän mummolassa. Tai no pitäiskö sitä sanoa mummilassa kun kerta kutsutaan mummiksi eikä mummoksi. Silti mummola kuulostaa oikeemmalta kuin mummila. Mitä mieltä olette?
Niin ja miksi se ei ole koskaan Vaarila tai Pappala?
Iski aivan järkyttävä nälkä kesken ruuanlaiton ja nyt tajusin etten ole vieläkään laittanut rintsikoita. Kuinkahan hurja sunnuntai tästä vielä kehkeytyy?
Vierailija kirjoitti:
Talviaikaan? Koska?
Ensi viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Onko pizzassa täytteitä vai päälisiä? Lapseni puhuvat leivän täytteistä, vaikka selvästikin tarkoittavat päälisiä. Tämä ärsyttää aina vähän, mutta ei kuitenkaan niin paljon märät sukat tai kaatonokkaämpärin puute.
Useinhan puhutaan pitsan täytteistä, vaikka siihen päällehän ne tulee, eli oikeasti ovatkin päällisiä. Enpä ole tätäkään epäkohtaa aiemmn edes ajatellut. Mitähän muita itsestäänselviä asioita ei edes ajattele, niinkun tuo?
Nyt täytyy muistaa laittaa kello soimaan että herää huomenna oikeaan aikaan. Viime viikolla olin unohtanut laittaa kellon soimaan, mutta onneksi heräsin ajoissa. Tai en ajoissa, mutta niin että ehdin töihin kuitenkin, ihan just tasan samalla minuutilla kun työt alkaa. Eli melkein myöhästyin, en ihan kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Iski aivan järkyttävä nälkä kesken ruuanlaiton ja nyt tajusin etten ole vieläkään laittanut rintsikoita. Kuinkahan hurja sunnuntai tästä vielä kehkeytyy?
Enää ei kannata laittaa, siis niitä rintsikoita. Ruoka kannattaa tehdä jos on nälkä. Mitä sä kokkailet?
Mun kirppariostos haiskahtaa, en kyllä yhtään yllättyny. Taidan viedä sen takasin pihalle, ehkä se karkottaa Jehovatkin.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole laittanut rintsikoita koskaan ruuaksi. Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin?
Kiva, että tää on vielä voimissaan. Käväisin vaan korttelikahvilassa ja heti piti tarkistaa. Olen kiintynyt tähän keskusteluun. Niin terapeuttista. Enää reilut parikymmentä kommenttia niin tonni on saavutettu.
Vierailija kirjoitti:
Mun kirppariostos haiskahtaa, en kyllä yhtään yllättyny. Taidan viedä sen takasin pihalle, ehkä se karkottaa Jehovatkin.
Kannattaa kokeilla.
Mulla on ulkona vanha kirpparilta ostettu leijonan karkoitin ja hyvin toimii, vaikka käytettynä ostin, oli aika hintava mutta joka pennin väärti, ei ole vielä yhtään leijonaa näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että tää on vielä voimissaan. Käväisin vaan korttelikahvilassa ja heti piti tarkistaa. Olen kiintynyt tähän keskusteluun. Niin terapeuttista. Enää reilut parikymmentä kommenttia niin tonni on saavutettu.
Niinpä, minä en halua mennä muihin ketjuihin kun ne on niin tylsiä ja töitten jälkeen tuun heti tänne, jotain iloa päivään niitten ankeuttajien ja tärkeilevien tyyppien jälkeen. Työ on ihan kivaa, mutta ne työkaverit kun jaksaa aina kertoa niitä niin hauskoja juttujaan ja onko tällä viikolla tehty makaroonilaatikkoa. Ei taida kellään olla edes värivaloja välkyttävää jouluporoa, oikean värisiä kausivaloja vaan. Eikö ne syö riisiä ikinä kun aina tekevät makarooonilaatikkoa, tai ehkä niillä ei ole riisinkeitintä?
Ihanaa kun täällä huolehditaan.
Yks a jäi puuttumaan. Siis uuniperunaA.
Tosin juuri nyt olen yksin. Mies on töissä ja lapset jossain kavereineen.
Mulla on vaan kissa seurana. Mut sekin nukkuu jossain piilossa.