Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn

Vierailija
12.10.2017 |

Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.

Kommentit (1962)

Vierailija
241/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmät käyttää riisinkeitintä.

Riisi on helppo keittää kattilassa.

Täytyy olla aika torvelo jos sitä ei osaa.

Tässäpä ilmenee virhe. Riisinkeitin ei sinänsä keitä riisiä, vaan höyryttää sen, jolloin kaikki neste imeytyy riisiin sopivasti. Tavallisesti Suomessa riisi keitetään runsaassa vedessä, johon vielä lisätään länsimaisen hapatuksen mukaan suolaa, ja valutetaan ylimääräinen vesi pois. Tämähän on suorastaan jumalien pilkkaa.

Toki höyrytetyn riisin voi suhteellisen helposti tehdä kattilassa liedellä, mutta se vaatii useampia liikkeitä ja hieman vahtimista toisin kuin riisinkeitin. Riisinkeittimeni myös pitää riisin sopivan lämpimänä kuivattamatta sitä, mikäli muu ateriasta ei ole vielä valmista, tai haluaa santsata.

Toki jos miettii suhteessa keskivertosuomalaiseen, niin ison summan laittaminen riisinkeittimeen on taloudellisesti hassua/hölmöä. Itse nautin riisistä ja vähemmästä vaivasta.

Suomalaiselle voi tuntua järkevämmältä laittaa sama summa hienoon kahvinkeittimeen/ espressomasiinaan, olemmehan kahvikansaa. Itse taas pystyn/osaan enemmällä vaivalla tekemään hyvää kahvia ilman kallista vempelettä. Toisaalta minulle kelpaa myös n. 15 vuotta vanhalla, mutta hyvänä pidetyllä, kaveriltani ilmatteeksi saamalla kahvinkeittimellä keitetty kahvi. Vetinen riisi sen sijaan ei.

Maku asia.

Kannattaisi sinunkin syödä ohraa tai muuta lähiruokaa. Ei oo mitään järkeä rahdata jotain riisiä Intiasta Suomeen.

Vierailija
242/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, lapsi meni päikkäreille! Minä täällä syön ja palstailen. Pitäisiköhän pestä vaalea pyykki tänään vai huomenna? Ehkä huomenna kun tänään on saunapäivä, riittää sitten lämmintä vettä.

Mulla on just punaiset tyynyt pesukoneessa. 60 astetta, valkopesu.

Mä putsasin tänään pitkästä aikaa kuivausrummun. Kaivelin sen sisällä olevan nukkasihdinkin puhtaaksi. Voi jessus mitä limaista nöyhtää sieltä taas löytyi! Yök... 😨😝 Ihme ettei ole koko masiina jo syttynyt palamaan kun oli niin kamalassa p*skassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukone haisee ihan kamalalle, nyt helppiä!

Eikös siihen auta sitruunahappo. Ostat sitä (vissiin apteekista) ja laitat siihen mihin pesuaine ja peset koneen tyhjänä 90 asteessa. Tai siis 90 ohjelmalla. Tai sama mut pesuaineella. Jos tuo ei auta niin eipä siitä kai haittaakaan voi olla. Äläkä laita luukkua heti kiinni aina kun oot pessy pyykit, niin että ehtii kuivua sisältä se kone, eikä sit haise pahalle.

Ihanaa kun ulkona paistaa aurinko.

Vierailija
244/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisessä olis nukkasihti, niin missä kohtaa se olisi?

Vierailija
245/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin keittämään kahvia, mutta en ollutkaan muistanut eilen ostaa. Roskapussirullan muistin. 

Toisaalta jos oisit muistanut ostaa kahvia mutta et roskapusseja, niin mihin sä oisit sit laittanu ne kahvinporot? Vai onko sulla vielä entisiä roskapusseja jäljellä? Vai laitatko sä ne porot biojätteeseen? Ai niin, sen yhden joka oli ostanut sen vilkkuvan poron, en tarkoittanut sitä laittaa biojätteeseen, vaan kahvinporoja, se vilkkuva poro pitää laittaa ulos jos se sopii ulkokäyttöön, muuten voi vilkkua vielä enemmän kun tulee oikosulku ja sähköisku. Samalla saa kyllä sen kasarityylisen permiksen hiuksiin jos saa sähköiskun. Mut turvallisempaa mennä ehkä kampaajalle.

Vierailija
246/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Navassa tietenkin. Tai, mulla ainakin on napa aina nöyhtää täynnä.

Vierailija
247/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikalla ketään, joka voisi ommella minulle Munsalan kansallispuvun? Kokoa XXXXXXS. Lahjoittaisin sen Niinistön vauvalle. Maksan kyllä.

Vierailija
248/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suussa tietty, että ei vois syödä sitä nukkaa. Jos ei mene sisään, ei tule uloskaan,

Vierailija
249/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei homejuustosta tarvitse kaapia niitä homekohtia pois. Ne kuuluu siihen juustoon.

Reikäjuustosta kyllä kannattaa poistaa ne reijät. Ne pistää kauheesti pierettään.

Vierailija
250/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aion neuloa Lumi Karmitsan kirjasta ne joulusukat. Teen vain pidemmät varret. Mitä muilla puikoilla näin perjantaina?

Vierailija
251/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Oli mulla sammarit. Muistaakseni. Ja nyt kun mietin, niin oli sellainen vakosamettinen talvitakki, jossa oli teddyvuori ja iso huppu. Duffelimallinen, viininpunainen. Tykkäsin siitä silloin paljon. En kyllä nyt panis päälle mistään hinnasta. Ei kyllä mahtuiskaan.

Vierailija
252/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan parasta!

Vierailija
253/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin kade apn jouluporosta, että opettelen tekemään kaalilaatikkoa ohraryyneistä. Siitä saa porokin maistaa ohraista,

Vierailija
254/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiinpaluustakin on tehty monta laulua, ei vaan tule yhtään nyt mieleen.

Mama I`m coming home, Ozzy Osbourne

Ja Mötley Cruen se yks biisi jonka nimeä en nyt muista. Kai se oli Mötley Cruen???

Ja sit se Green Green Grass of Home, en muista, mikä se oli suomeksi. Siinäkin palattiin kotiin vankilasta.

Vierailija
255/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin kade apn jouluporosta, että opettelen tekemään kaalilaatikkoa ohraryyneistä. Siitä saa porokin maistaa ohraista,

Kävin vääntämässä poron Joulumaan niin, että se soi lopusta alkuun. Nyt se siellä ujeltaa saatanalisia säkeitä. Pitäiskö ottaa sisään se? Et jos toi on jotenkin laitonta.

Vierailija
256/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin vääntämässä poron Joulumaan niin, että se soi lopusta alkuun. Nyt se siellä ujeltaa saatanalisia säkeitä. Pitäiskö ottaa sisään se? Et jos toi on jotenkin laitonta.

Kannattais, ennekun se naapuri osuu siihen kivellä vai vieläkö se niillä sitä poroa heittelee?

Vierailija
257/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meinas palaa riisi pohjaan tänään. Olin laittanut liian vähän vettä kattilaan. Pitäis varmaan hommata riisinkeitin. Onks kellään? Suosittele omaasi (jos voit).

Tupperin on hyvä, voin suositella. Mikrossa vaan ja hyvä tulee, lapsikin osaa.

Vierailija
258/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae sisälle se ennen kun naapuri tulee lenkiltä. Se soittaa varmasti poliisit hakeen poron putkaan. Se ei ole porolle sopiva paikka.

Vierailija
259/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en ole saanut sitä Fazerin joulusuklaata, vaikka kirjoitin sinne silloin, kun lopettivat sen suklaan valmistuksen. Nyt sitä ei ole meidän kaupassa, ja kaikki muut ovat jo syöneet omansa. Jos en saa sitä tänä jouluna, siirryn Pandan tuotteisiin.

Vierailija
260/1962 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmät käyttää riisinkeitintä.

Riisi on helppo keittää kattilassa.

Täytyy olla aika torvelo jos sitä ei osaa.

Tässäpä ilmenee virhe. Riisinkeitin ei sinänsä keitä riisiä, vaan höyryttää sen, jolloin kaikki neste imeytyy riisiin sopivasti. Tavallisesti Suomessa riisi keitetään runsaassa vedessä, johon vielä lisätään länsimaisen hapatuksen mukaan suolaa, ja valutetaan ylimääräinen vesi pois. Tämähän on suorastaan jumalien pilkkaa.

Toki höyrytetyn riisin voi suhteellisen helposti tehdä kattilassa liedellä, mutta se vaatii useampia liikkeitä ja hieman vahtimista toisin kuin riisinkeitin. Riisinkeittimeni myös pitää riisin sopivan lämpimänä kuivattamatta sitä, mikäli muu ateriasta ei ole vielä valmista, tai haluaa santsata.

Toki jos miettii suhteessa keskivertosuomalaiseen, niin ison summan laittaminen riisinkeittimeen on taloudellisesti hassua/hölmöä. Itse nautin riisistä ja vähemmästä vaivasta.

Suomalaiselle voi tuntua järkevämmältä laittaa sama summa hienoon kahvinkeittimeen/ espressomasiinaan, olemmehan kahvikansaa. Itse taas pystyn/osaan enemmällä vaivalla tekemään hyvää kahvia ilman kallista vempelettä. Toisaalta minulle kelpaa myös n. 15 vuotta vanhalla, mutta hyvänä pidetyllä, kaveriltani ilmatteeksi saamalla kahvinkeittimellä keitetty kahvi. Vetinen riisi sen sijaan ei.

Maku asia.

Kannattaisi sinunkin syödä ohraa tai muuta lähiruokaa. Ei oo mitään järkeä rahdata jotain riisiä Intiasta Suomeen.

Riisiä viljellään myös jonkin verran Euroopassakin, ja Kiina on itseasiassa ykköstuottajamaa, eikä suinkaan Intia.

Onko kahvinjuonnissa järkeä lainkaan? Kahvia rahdataan Etelä-Amerikasta, Afrikasta ja Aasiasta. Siinähän suurin osa tuotteesta myös viskataan roskiin uuttamisen jälkeen, aika harva tuntuu myös osaavan kierrättää. Riisin sentään syön kokonaan.

Ja valitettavasti, jos et uutisia et ole lukenut, viljasadon puinti on suurelta osin epäonnistunut Suomessa sateiden takia, mikä myös vaikuttaa ensi vuoden kylvöön.

Toki mielelläni käytän kotimaisia tuotteita kauden mukaan, ja Satokausikalenteri on myös erinomainen "tuote" /väline, jonka avulla voi ekologisemmin ostaa vihanneksia ja hedelmiä.

Parasta olisi, jos olisi fennovegaani. Tällöin rahakin pysyisi Suomessa ja tukisi suomalaisia maanviljelijöitä. Pitäisi opetella säilömään, niin pärjäisi talven yli ilman tuoreita vihanneksia ja marjoja. Säilöntäkirja kyllä löytyy. Maanalainen, maalämpöä yms hyödyntävä, viljely ei ole vielä suuressa luokassa toimivaa, niin ei siitäkään ole vielä apua.

Ainekset ja tieto kyllä eettisesti paremman ihmisen elämään on, mutta kun ei kukaan muukaan oikein välitä mistään ekologisuudesta paitsi silloin jos sitä voi käyttää aseena vegaaneja kohtaan, kun he kuvittelevat olevansa niin paljon parempia ihmisiä, vaikka syövät riistobanaaneja. Parempi siis olla hiljaa, sulautua massaan ja syödä sitä aasialaista riistoriisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme