kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silitin jouluverhot ja ostin kauppakeskuksesta sellasen valaistun poron. Se näyttää lasista tehdyltä, mutta onkin muovia. Toivottavasti kukaan ei huomaa. Onko liian aikaista laittaa se poro pihalle? Entäs verhot, siis ikkunaan?
Laita poro silityslaudalle ja vie Niinistön vauva kauppakeskukseen, ei kukaan huomaa. Jos verhot on lasia, koskaan ei ole liian aikaista laittaa niitä pihalle.
Nyt sun kannattaa juoda vettä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silitin jouluverhot ja ostin kauppakeskuksesta sellasen valaistun poron. Se näyttää lasista tehdyltä, mutta onkin muovia. Toivottavasti kukaan ei huomaa. Onko liian aikaista laittaa se poro pihalle? Entäs verhot, siis ikkunaan?
Laita poro silityslaudalle ja vie Niinistön vauva kauppakeskukseen, ei kukaan huomaa. Jos verhot on lasia, koskaan ei ole liian aikaista laittaa niitä pihalle.
Nyt sun kannattaa juoda vettä välillä.
Ei pysty kun lasit on pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita verhot pihalle ja poro ikkunaan niin kukaan ei näe onko se muovia. Siis poro. Ei verhot.
Ei käy. Sen poron sisällä on soittorasia. Se vetää nonstoppina Joulumaa-kappaletta. Sitä ei kestä kuunnella sisätiloissa. Ne valot vielä vilkkuu, et voi tulla migreenikohtaus. Siis mulle, ei porolle.
No sitten joudut ostamaan panadolia. Ei sulle, naapureille (ja ehkä porolle).
Ostan naapurille rauhoittavia. Se yritti heittää poroa kivellä. Ei onneks osunut, vielä.
Niinistön vauvaa ei saa viedä mihinkään tai Jenni itkee ja Sauli parkuu ja kakkii housuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita verhot pihalle ja poro ikkunaan niin kukaan ei näe onko se muovia. Siis poro. Ei verhot.
Ei käy. Sen poron sisällä on soittorasia. Se vetää nonstoppina Joulumaa-kappaletta. Sitä ei kestä kuunnella sisätiloissa. Ne valot vielä vilkkuu, et voi tulla migreenikohtaus. Siis mulle, ei porolle.
Ostan naapurille rauhoittavia. Se yritti heittää poroa kivellä. Ei onneks osunut, vielä.
No sitten ei kannata laittaa verhoja ulos, menevät rikki vielä. Ja varmuuden vuoksi anna porolle panadolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä naapuri sulla. Älä sille mitään osta. Iskiköhän siihen porokateus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä naapuri sulla. Älä sille mitään osta. Iskiköhän siihen porokateus?
Varmaan tai sit siltä puuttuu aito joulumieli. Nyt on rauha maassa, se lähti lenkille. Poro möykkää pihassa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Minä käskin poikien mennä ulos leikkimään, kun pyörivät koko ajan jaloissa.
Ville lähti, Kalle ei.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Vai poro? Aika julmaa vaikka se ei osaisikaan laulaa joulumaata vienosti tai silittää verhoja.
Laitan makareenaa tanssivan joulupukin ikkunalaudalle. Saa tanssia siinä jouluun asti. Uutena vuotena joutuu vintille.
Vierailija kirjoitti:
Vain tyhmät käyttää riisinkeitintä.
Riisi on helppo keittää kattilassa.
Täytyy olla aika torvelo jos sitä ei osaa.
Tässäpä ilmenee virhe. Riisinkeitin ei sinänsä keitä riisiä, vaan höyryttää sen, jolloin kaikki neste imeytyy riisiin sopivasti. Tavallisesti Suomessa riisi keitetään runsaassa vedessä, johon vielä lisätään länsimaisen hapatuksen mukaan suolaa, ja valutetaan ylimääräinen vesi pois. Tämähän on suorastaan jumalien pilkkaa.
Toki höyrytetyn riisin voi suhteellisen helposti tehdä kattilassa liedellä, mutta se vaatii useampia liikkeitä ja hieman vahtimista toisin kuin riisinkeitin. Riisinkeittimeni myös pitää riisin sopivan lämpimänä kuivattamatta sitä, mikäli muu ateriasta ei ole vielä valmista, tai haluaa santsata.
Toki jos miettii suhteessa keskivertosuomalaiseen, niin ison summan laittaminen riisinkeittimeen on taloudellisesti hassua/hölmöä. Itse nautin riisistä ja vähemmästä vaivasta.
Suomalaiselle voi tuntua järkevämmältä laittaa sama summa hienoon kahvinkeittimeen/ espressomasiinaan, olemmehan kahvikansaa. Itse taas pystyn/osaan enemmällä vaivalla tekemään hyvää kahvia ilman kallista vempelettä. Toisaalta minulle kelpaa myös n. 15 vuotta vanhalla, mutta hyvänä pidetyllä, kaveriltani ilmatteeksi saamalla kahvinkeittimellä keitetty kahvi. Vetinen riisi sen sijaan ei.
Maku asia.
Ei homejuustosta tarvitse kaapia niitä homekohtia pois. Ne kuuluu siihen juustoon.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, lapsi meni päikkäreille! Minä täällä syön ja palstailen. Pitäisiköhän pestä vaalea pyykki tänään vai huomenna? Ehkä huomenna kun tänään on saunapäivä, riittää sitten lämmintä vettä.
Mulla on just punaiset tyynyt pesukoneessa. 60 astetta, valkopesu.
Jouluvaloista on palanut jokunen lamppu. Millä mä ne korvaan? Voinko ottaa erivärisestä sarjasta, josta puuttuu enemmän jo valoja siihen tilalle? Ne olisi kyllä erivärisiä, mutta oishan se hienoa niin.
Pesukone haisee ihan kamalalle, nyt helppiä!
Onko valkopesu kielletty sana?
Vierailija kirjoitti:
Kotiinpaluustakin on tehty monta laulua, ei vaan tule yhtään nyt mieleen.
Mama I`m coming home, Ozzy Osbourne
Ja Mötley Cruen se yks biisi jonka nimeä en nyt muista. Kai se oli Mötley Cruen???
Vierailija kirjoitti:
Meidän koira tykkää vesisateessa kävellä vaikka kuinka kauan, itse en niinkään. sais nukkua kun vapaata mutta mies herätti. huokaus. Ajankuluksi rapsuttelen kissaa jos se uni vielä tulisi. Ja toissapäivänä sain pari joululahjaakin ostettua, kun halpa hallissa oli iittalan kastehelmi tuikut 5e/kpl. Omaperäinen joululahja, tiedän :) kohta on jo vuosi 2018, hurjaa miten aika menee...
Ai, mun koira ei tykkää kissoista.
On varmaan kiva kun kissa ja koira tulee toimeen keskenään, ja on kai niistä on seuraa toisilleen.
Ei se taidakaan olla aidon kokonen. Kuulostaa hirveeltä vempeleeltä. Anna se anopille joululahjaksi.