Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton sisko haluaa koko ajan "auttaa

Vierailija
12.10.2017 |

Sitten kun lopulta pyydän jotain, tekee ihan jotain päättömiä. Viimeksi halusi "auttaa" käymällä ostamassa lapselle talvikengät. Selitin tarkkaan mitä niissä pitää olla, millainen varren suu, mitä matskua, mihin käyttötarkoitukseen jne.

Osti liian pienet muoviset vilkkuvat kengät, koska "nää oli niin hauskat".

Lahjat on myös aina samanlaisia. Joku älytöntä mekkalaa pitävä iso muovinen kapistus, josta ei saa ääntä pois. "Ei sitten tartte teidän vanhempienkaan turhia nukkua, heko, heko. Tää oli niin hauska.".

Jos tulee kotiin, liimailee kynsilakalla askartelua puiseen lakattuun etuoveen ja sotkee lasten rytmin täysin. "Ei kai se niin tarkkaa ole?"

Argh.

Kommentit (235)

Vierailija
21/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin ne muoviset vilkkukengät maksaa hädintuskin 15e ja eikö lapsella saa olla mitään kivaa??

Meillä maksoi 50 euroa..

Vierailija
22/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo siskosi lapsettomuus liittyy tähän?

Sitä, ettei hänellä näytä olevan mitään tajua lasten kasvattamisesta. Menehän muualle myötäloukkaantumaan.

En loukkaantunut, kunhan kysyin sillä sun provo on aika paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo siskosi lapsettomuus liittyy tähän?

Olennainen tieto, mikä osaltaan selittää ajattelemattomuutta kun omaa kokemusta ei ole.

No ei ole, usko tai älä lapsettomilla on myös järkeä päässä.. Monilla enemmän kuin lapsellisilla..

Vierailija
24/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä annat siskolle tollasia asioita hoidettavaksi? Voisiko keksiä jotain mukavaa puuhaa yhdessä? Ulkoilu, muistipeli?

Vierailija
25/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne kengät voi vaihtaa isompiin, niin ongelma on ratkaistu. Ei kai niistä muuten haittaa ole? Ostakaa itse ne talvikengät. 

Kun ei lapsi tarvitse muovikenkiä. Tarvitsee talvikengät. Ja ne muovikengät ostettiin niillä rahoilla, jotka annoin talvikenkien ostoon.

Ap

Miksi _sinä_ annoit siskollesi talvikenkärahat vaikka tiesit entuudestaan millainen siskosi on? Miksei siskosi osta omilla rahoillaan?

Vierailija
26/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysää vähän nutturaa ap. 

Vierailija
27/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko se nyt niin kauhea kriisi, jos kengät oli väärän kokoiset. Olisit pyytänyt, että siskosi käy vaihtamassa ne oikean kokoisiin. Minä olen myös lapseton täti ja haluan siskonpoikani kanssa hullutella ja ostaa hölmöjäkin lahjoja. Koen, että se on minun 'oikeus' ja varmasti lapsellekkin jää minusta mukavammat muistot. Sinä vanhempana olet se, joka ostaa ne järkevät ja tarpeelliset vaatteet. Ole kiitollinen, että lapsellasi on muitakin aikuisia ympärillä, jotka ovat valmiita heittäytymään leikkeihin lapsen kanssa. Kuulostat vähän takakireältä.

Jep, jep. Ei ne olleet lahja, vaan minä annoin rahat.

Jos ja kun tunnet siskosi, miksi ihmeessä et käynyt itse ostamassa kenkiä.

Koska minä olen sidoksissa kotiin flunssaisen astmalapsen kanssa ja esikoinen tarvitsi kengät.

En voi jättää astmalasta hänelle tänne, koska hänen mielestään "ei kai sillä lääkityksellä niin nokonuukaa ole" (on sillä), "ei kai se lapsi oikeesti kissoille allerginen ole (siskolla kissoja, eikä hän suostu tajuamaaan että lapsi saa niistä kohtauksen) ja hän sotkre koko talon, jos hänet jättää tänne yksin.

Ja kyllä, hän vannotti, että osaa ostaa tietynmerkkiset, tietynlestiset kengät saamallaan rahalla. No, ei osannut.

Nyt minun pitää riepoa se flunssapotilas sittenkin sinne kenkäkauppaan itkevän esikoisen kanssa.

Ja nuo valvottavat äänekkäät lelut ei oikeesti naurata. Kun antaa adtmalääkitystä kahden tunnin välein ja loppuajan valvoo, että hengittääkö lapsi ylimalkaan, ei hirveesti lämmitä jokin itsekseen yhtäkkiä soimaan pärähtävä lelu, joka herättää loputkin perheestä.

Vierailija
28/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko se nyt niin kauhea kriisi, jos kengät oli väärän kokoiset. Olisit pyytänyt, että siskosi käy vaihtamassa ne oikean kokoisiin. Minä olen myös lapseton täti ja haluan siskonpoikani kanssa hullutella ja ostaa hölmöjäkin lahjoja. Koen, että se on minun 'oikeus' ja varmasti lapsellekkin jää minusta mukavammat muistot. Sinä vanhempana olet se, joka ostaa ne järkevät ja tarpeelliset vaatteet. Ole kiitollinen, että lapsellasi on muitakin aikuisia ympärillä, jotka ovat valmiita heittäytymään leikkeihin lapsen kanssa. Kuulostat vähän takakireältä.

Koska minä olen sidoksissa kotiin flunssaisen astmalapsen kanssa ja esikoinen tarvitsi kengät.

En voi jättää astmalasta hänelle tänne, koska hänen mielestään "ei kai sillä lääkityksellä niin nokonuukaa ole" (on sillä), "ei kai se lapsi oikeesti kissoille allerginen ole (siskolla kissoja, eikä hän suostu tajuamaaan että lapsi saa niistä kohtauksen) ja hän sotkre koko talon, jos hänet jättää tänne yksin.

Ja kyllä, hän vannotti, että osaa ostaa tietynmerkkiset, tietynlestiset kengät saamallaan rahalla. No, ei osannut.

Nyt minun pitää riepoa se flunssapotilas sittenkin sinne kenkäkauppaan itkevän esikoisen kanssa.

Ja nuo valvottavat äänekkäät lelut ei oikeesti naurata. Kun antaa adtmalääkitystä kahden tunnin välein ja loppuajan valvoo, että hengittääkö lapsi ylimalkaan, ei hirveesti lämmitä jokin itsekseen yhtäkkiä soimaan pärähtävä lelu, joka herättää loputkin perheestä.

No jos oikeasti pidät siskoasi noin kamalana ihmisenä, miksi olet sen kanssa tekemisissä. Musta tuntuu, että nyt on vähän värikynää sun väsyneessä mielessä käytetty. Jos asia noin on, eiköhän se siis ole aika sanoa siskolle kiitokset avusta, mutta ei nähdä enää ikinä, kun olet noin vastuuton. 

Vierailija
29/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi ei vaikuta normaalijärkiseltä. Vika on joko älykkyydessä tai mielenterveydessä. Ikävää, että hän on ainoa auttajasi. Silti taitaisit pärjätä paremmin ilman sitä apua?

Vai oletko oikeasti keskustellut tästä muutenkin kuin vain niissä tilanteissa, kun hän on jo ostanut jotakin? Siis ihan erikseen keskustellut hänen kanssaan tästä ilman, että silloin on menossa juuri joku tilanne. Jos sekään ei auta, niin taitaa olla parasta, ettet siskon apua ota enää vastaan.

Vierailija
30/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos oikeasti pidät siskoasi noin kamalana ihmisenä, miksi olet sen kanssa tekemisissä. Musta tuntuu, että nyt on vähän värikynää sun väsyneessä mielessä käytetty. Jos asia noin on, eiköhän se siis ole aika sanoa siskolle kiitokset avusta, mutta ei nähdä enää ikinä, kun olet noin vastuuton. 

Niin. Minun syynihän tää on.

Sisko inttää ja inttää ja tunkee ja tunkee. Annan simppelin, selkeän asian, josta oikeesti olisi ollut apua. Laitoin ne lapsen lestiin istuvat kenkämerkit tekstarilla erikseen. Käskin että koko pitää myyjän tarkistaa. Selostin millaiset kenkien pitää olla, että ne tulee päiväkotiin, että pitää olla kunnolliset.

Ja tää on lopputulos.

Ap

Vierailija
31/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskosi ei vaikuta normaalijärkiseltä. Vika on joko älykkyydessä tai mielenterveydessä. Ikävää, että hän on ainoa auttajasi. Silti taitaisit pärjätä paremmin ilman sitä apua?

Vai oletko oikeasti keskustellut tästä muutenkin kuin vain niissä tilanteissa, kun hän on jo ostanut jotakin? Siis ihan erikseen keskustellut hänen kanssaan tästä ilman, että silloin on menossa juuri joku tilanne. Jos sekään ei auta, niin taitaa olla parasta, ettet siskon apua ota enää vastaan.

Hän on aina ollut tuollainen. Jo lapsena minä jouduin pidättelemään bussia, kun hän olisi muuten joka aamu myöhästynyt siitä. Raha-asiansa on solmussa jne.

Jos yritän puhua, hän suuttuu ja haukkuu minut "merkonomisieluiseksi tylsäksi nipottajaksi".

Ap

Vierailija
32/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja viimeksi tunki PÄIVÄKODIN pihaan leikkimään. "Ai eiks tää ookaan leikkipuisto, kun täällä on noita leikkivälineitä? No, ihan sama."

Ap

Kaupungin päiväkodin pihoilla ainakin saa käydä pienten lasten kanssa leikkimässä, se ei ole asiatonta oleskelua, toisin kuin teinien ryyppäjäiset.

T: Lastenhoitaja.

Vierailija
33/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja viimeksi tunki PÄIVÄKODIN pihaan leikkimään. "Ai eiks tää ookaan leikkipuisto, kun täällä on noita leikkivälineitä? No, ihan sama."

Ap

Kaupungin päiväkodin pihoilla ainakin saa käydä pienten lasten kanssa leikkimässä, se ei ole asiatonta oleskelua, toisin kuin teinien ryyppäjäiset.

No ei sinne voi kyllä mennä päivällä, kesken niiden omien ulkoilujen.

Eikä siihen ole mitään syytä, kun siinä päiväkodin vieressä on valtava leikkipuisto.

Ap

Vierailija
34/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hurjaa.

Ärsyttää.

Nyt pitää sitten kiikuttaa ne liian pienet muovikengät itkevän lapsen kanssa takaisin... tu tuu melkein että tekee tahallaan. Minä saan aina olla se ilonpilaaja.

Ymmärrän, että liian pienet kengät ärsyttää. Mutta eikö lapsella saa olla myös ne yhdet hauskat kengät, josta lapsi tykkää kovasti? Vaikka kauppakäyttöön, jos eivöt muualle sovellu. Meille myös lapsille siskoni ostaa tuollaisia lapsen näkökulmasta ihania, mutta muuten ns. "Turhia" vaatteita ym. Me vanhemmat sitten ostamme ne tarpeelliset, näin pysymme kaikki tyytyväisinä.

Olen osittain samaa mieltä. Silloin on ärsytys ymmärrettävää (joskaan ei kovin hyödyllistä) jos kenkien ostamisesta on tehty numero, "täti kyllä ostaa kengät" ja pyydetty ja saatu lapsen vanhemmilta mielipide millaiset olisivat hyvät ja järkevät kengät (ei rahatilanne ole este). Sitten tullaan joittenkin aivan toisenlaisten kenkien kanssa, kun ne oli niin kivat. Jos lapsen vanhempi ei esimerkiksi ole kovin varoissaan ja on ollut kiitollinen, että saa apua hyvien kenkien muodossa, eivät ne vilkkuvat liian pienet ole silloin kaikkein hauskin juttu. 

1

Mitä mä just luin? Eikö tuosta tässä juuri ole kysymys?

Vierailija
35/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nolo ketju.

Vierailija
36/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei sinne voi kyllä mennä päivällä, kesken niiden omien ulkoilujen.

Eikä siihen ole mitään syytä, kun siinä päiväkodin vieressä on valtava leikkipuisto.

Ap

Et kai sinä siskon holhooja ole, leikkiköön vaikka kuralätäkössä. 

Ja jos kerran käytösmalli on toistuva niin älä hyvä ihminen anna hänelle rahaa tai tuollaisia tehtäviä mistä ei suoriudu. Ja anna valittaa ja kiukutella, ilmeisesti kauniisti sanottuna pikkuisen heikkolahjainen tapaus kyseessä? Suhtaudu kuin pikkulapseen, pidä rajat ja pysy tiukkana.

Vierailija
37/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sisko väkisin halusi mennä ostamaan lapsen kanssa kengät, seuraavassa viestissä kerrot että olisit mennyt itse mutta et toisen flunssa-astmalapsen kanssa voinut mennä. Niin että mitenkä se nyt meni?

Vierailija
38/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti ei siis suinkaan maksanut niitä kenkiä. Vaan minä.

Hän on jatkuvissa rahavaikeuksissa, joten käytännössä jos vaikka ostaisikin omilla rahoillaan, minä saisin seuraavalla viikolla "lainata" vuokrarahat.

Tää on toinen juttu, jota en millään jaksa. Kantaa kamalia kirppislöytöjä ja heti hajoavia turhia leluja ja sitten on taas ilman rahaa.

Ap

Vierailija
39/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin sisko väkisin halusi mennä ostamaan lapsen kanssa kengät, seuraavassa viestissä kerrot että olisit mennyt itse mutta et toisen flunssa-astmalapsen kanssa voinut mennä. Niin että mitenkä se nyt meni?

joo, minustakin tuntuu, että tässä on kyseessä mielikuvitussisko

Vierailija
40/235 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa AP...

Mulla on vähän saman tyyppinen läheinen. (Ei onneksi yhtä paha.) Haluaa olla lasten kanssa tekemisissä ja lapset tykkäävät. Välillä homma pelittää hyvin, ja siten uskoo, että homma toimii. Ja sitten tulee taas joku vastaavanlainen riman alitus... Aina saa olla vähän pelko perseellään, että mitähän seuraavaksi...