Työttömät siis oikeasti laskee paljonko lisää rahaa ne saa kuussa
Eli (palkka miinus tuet) jaettuna tuntimäärällä. Ei ihme ettei työnteko useimpien mielestä kannata.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin laskevat, ei kukaan halua ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi tehdä paskaduunia.
Ikinä en ole näitä ymmärtänyt jotka menevät työkokeiluihin yms orjuutuksiin "että olisi edes jotain tekemistä ja saahan siitä 9e/pvä"...
Mä voisin mennä, jos saa sen 9/pv, vaikkapa 4h/pv puuhastelusta jossain itseä kiinnostavassa hommassa ja paikassa. Eli parisataa lisää kuussa mielekkäästä puuhastelusta.
Jos taas jotain vastenmielistä/raskasta, niin fuckoff, ei vois vähempää.
eikä minua voisi vähempää kiinnostaa maksaa sinun loisimistasi. Siirränpä lisää pääomia ulkomaille sijoitusyhtiööni, ettei tarvitse niidenkään tuotosta maksaa veroja.
Jotenkaan en epäile hetkeäkään että siellä ne jo ovat. Ja kuinka suuri osa niistä on yritystukia tavalla tai toisella?
Tosiaan, toiset kehtaa huijata vain vähän ja toisille ei riitä mikään.
Vierailija kirjoitti:
No jos työttömänä jää se 400 elämiseen kaikkien pakillisten laskujen jälkeen, niin aivan saletisti en lähde töihin ennenkuin jää sen 300 kuussa enemmän lapaan. nykymenoillani se tarkoittaa n.2000 bruttoa. Aika moni paskajobi jää alle.694
Ai. Minä kyllä menin. Toki työ on puolipäiväistä toimistotyötä mutta keksin kyllä paljonkin tekemistä tuolla kolmella tonnilla vuodessa.
Ahhaa, se on taas kestoaiheen paikka. Kuinka tänään potkia työtöntä päähän. Keskittykää omiin töihinne niin kauan kuin töitä on ja jättäkää työttömät rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin laskevat, ei kukaan halua ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi tehdä paskaduunia.
Ikinä en ole näitä ymmärtänyt jotka menevät työkokeiluihin yms orjuutuksiin "että olisi edes jotain tekemistä ja saahan siitä 9e/pvä"...
Mä voisin mennä, jos saa sen 9/pv, vaikkapa 4h/pv puuhastelusta jossain itseä kiinnostavassa hommassa ja paikassa. Eli parisataa lisää kuussa mielekkäästä puuhastelusta.
eikä minua voisi vähempää kiinnostaa maksaa sinun loisimistasi. Siirränpä lisää pääomia ulkomaille sijoitusyhtiööni, ettei tarvitse niidenkään tuotosta maksaa veroja.
Jotenkaan en epäile hetkeäkään että siellä ne jo ovat. Ja kuinka suuri osa niistä on yritystukia tavalla tai toisella?
Yritystukia ei ole yhtään, vaan kaikki omalla työllä tehtyä. Ja verosuunnitteluhan ei ole laitonta. Antaa nämä tällaiset kirjoitukset aina lisäpontta aina vain agressiivisempaan suunnitteluun ja jopa pienemmät hyödyt tulee ulosmitattua.
Miten pitkään siis pitää tehdä työtä ilmaiseksi? Sehän on kommunistin unelma.
Toki. Ihan jos siksi että kulkeminen työpaikalle luultavasti maksaa ja saattaa tulla muitakin kuluja (esim. hoitopaikka lapselle). Jos työ on hankalan matkan takana, voi rahaa jäädä vähemmän kuin työttömänä. Lisätään tähän vielä se, että työ+matkat saattavat viedä paljonkin aikaa, olla vailla etenemismahdollisuuksia ja lisäksi epämieluisaa, joten veikkaan kyllä että aika moni pysyy mieluummin työttömänä odottaen parempaa vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystukia ei ole yhtään, vaan kaikki omalla työllä tehtyä. Ja verosuunnitteluhan ei ole laitonta. Antaa nämä tällaiset kirjoitukset aina lisäpontta aina vain agressiivisempaan suunnitteluun ja jopa pienemmät hyödyt tulee ulosmitattua.
Kuules nyt m-nakarvaton vätys. Ei kukaan usko että sulla on mitään firmaa. Jotkut lämpimikseen vastailee sulle jossain määrin asiallisesti, mutta olet ihan yhtä uskottava kuin joku kummelihahmo.
Vierailija kirjoitti:
Toki. Ihan jos siksi että kulkeminen työpaikalle luultavasti maksaa ja saattaa tulla muitakin kuluja (esim. hoitopaikka lapselle). Jos työ on hankalan matkan takana, voi rahaa jäädä vähemmän kuin työttömänä. Lisätään tähän vielä se, että työ+matkat saattavat viedä paljonkin aikaa, olla vailla etenemismahdollisuuksia ja lisäksi epämieluisaa, joten veikkaan kyllä että aika moni pysyy mieluummin työttömänä odottaen parempaa vaihtoehtoa.
Eiköhän me työssäkäyvät tiedetä mitä kuluja siitä tulee extraa. Ja työpaikan vaihto ei ole mahdotonta. Ja juuri tuotahan tässä ketjussa kritisoidaan. "agressiivisesti odotetaan että taivaasta tupsahtas joku toimarin duuni, tai ainakin joku muu johtajan pesti". Ja vieläpä niin että edelleenkään mitään uhrauksia ei itse joudu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Itse pitkäaikais työttömänä olen enemmän kuin onnellinen kun vuosien yrittämisen jälkeen sain työpaikan. Palkka on kyllä aika matala ja tienaisin enemmän nostamalla tukia, mutta mieluummin kärvistelen töissä käyden ja työkokemusta kartuttaen pelkällä makaronilla kuin olen joku sossupummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliskä palkat on hävyttömän pieniä!
Tai tuet hävyttömän suuria
Työtön saa kuussa n. 520 euroa. Kuinka paljon sinun mielestäsi tuosta voi tiputtaa?
Niin, on mullakin tuntipalkka 16e, mutta kun lasken paljonko saisin työttömänä olemisesta (ja säästö päivähoitomaksussa) niin todellinen hyöty töissä käymisestä onkin huomattavasti pienempi. Oikeastaan kun joskus saadaan toivottavasti perustulo käyttöön, niin kaikki palkat voisi ilmoittaa niin että niistä on valmiiksi vähennetty perustulo, jonka saisit joka tapauksessa. Näin ihmiset näkisivät suoraan todellisen palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän me työssäkäyvät tiedetä mitä kuluja siitä tulee extraa. Ja työpaikan vaihto ei ole mahdotonta. Ja juuri tuotahan tässä ketjussa kritisoidaan. "agressiivisesti odotetaan että taivaasta tupsahtas joku toimarin duuni, tai ainakin joku muu johtajan pesti". Ja vieläpä niin että edelleenkään mitään uhrauksia ei itse joudu tekemään.
Heh, vai toimarin tms :) Itse en työttömänä ollessa hakenut esim. noita hankalan matkan takana olevia paikkoja juuri edellämainitsemistani syistä. Sellaisia joissa loppusumma oli positiivinen hain, ja jonkun ajan päästä sainkin. Eikä ollut mikään johtajanpesti, vaan ihan oman alan hommia mutta mieluisia ja järkevän matkan päässä joten lapsenkin ehdin hakemaan hoitoajan puitteissa - puolisoni työ kun oli tuolloin sellaisen matkan päässä, että jos itse olisin joutunut kuluttamaan työmatkoihin yhtä kauan olisivat lapsen hoitopäivät olleet yli 10 h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön saa kuussa n. 520 euroa. Kuinka paljon sinun mielestäsi tuosta voi tiputtaa?
Miksi puhut ihan kuin joku eläisi pelkällä peruspäivärahalla? Tuohon tulee kuitenkin päälle asumistukea sekä mahdollinen toimeentulotuki.
Perusterve ja varsinkin lapseton ihminen pärjää todella mainiosti nykyisillä tuilla. Ongelmissa ovat ihmiset, joilla on esim. sairauksia ja lääkemenoja vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut ihan kuin joku eläisi pelkällä peruspäivärahalla? Tuohon tulee kuitenkin päälle asumistukea sekä mahdollinen toimeentulotuki.
Perusterve ja varsinkin lapseton ihminen pärjää todella mainiosti nykyisillä tuilla. Ongelmissa ovat ihmiset, joilla on esim. sairauksia ja lääkemenoja vähän enemmän.
Mistä sulle on syntynyt käsitys että kaikki työttömät saa asumistukea? Ei tarvii puolisolla olla kovin kummoiset tulot ja se velallinen omistusasunto (jossa näillä koroilla on usein edullisempaa asua kuin vuokralla jos on saanut pankin kanssa neuvoteltua erän minimiin) niin asumistukea ei todellakaan saa.
Moni töissäkäyvä toisaalta saa asumistukea.
Onhan tossa toki sen puolison tulo puskurina, mutta sinäkään et varmasti laske puolisosi tuloa omaksi tuloksesi vai?
T. n. 540 € kuukaudessa saava työtön, 25 vuotta työelämää takana. Toivottavasti myös edessä. Ei ole kannustinloukkua ei, mistä tahansa hommasta saa enemmän. Lähtisin hyvin moneen juttuun viivana, mutta kas kun olen liian kokenut ja osaava.jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sulle on syntynyt käsitys että kaikki työttömät saa asumistukea? Ei tarvii puolisolla olla kovin kummoiset tulot ja se velallinen omistusasunto (jossa näillä koroilla on usein edullisempaa asua kuin vuokralla jos on saanut pankin kanssa neuvoteltua erän minimiin) niin asumistukea ei todellakaan saa.
Moni töissäkäyvä toisaalta saa asumistukea.
Onhan tossa toki sen puolison tulo puskurina, mutta sinäkään et varmasti laske puolisosi tuloa omaksi tuloksesi vai?
T. n. 540 € kuukaudessa saava työtön, 25 vuotta työelämää takana. Toivottavasti myös edessä. Ei ole kannustinloukkua ei, mistä tahansa hommasta saa enemmän. Lähtisin hyvin moneen juttuun viivana, mutta kas kun olen liian kokenut ja osaava.jep.
Nojuu, mun moka kun en edes ajatellut kaltaistasi skenaariota. Sinun tilanteessasi kuitenkaan ei voida puhua varsinaisesti köyhyydestä (vaikkei se edes nyt varsinaisesti ole ketjun aihe), vaikka ei tietenkään puolison tuloja lasketa omaksi tuloksi. Mutta jos sinä esim. saisit enemmän työttömyystukea, olisiko se kohtuutonta, kun kuitenkin tosiaan on ne puolison tulot puskurina? Joka tapauksessa mun mielestä tuet on riittävän suuria, jopa sun tapauksessa, vaikka se tarkoittaakin sitä että sulla ei omaan käyttöön kauheasti rahaa ole jos ja todennäköisesti kun haluat kuitenkin osallistua mahdollisimman hyvin myös yhteisiin menoihin.
Yksin eläville ihmisille tuet ovat mielestäni kuitenkin hyvällä tasolla.