Työttömät siis oikeasti laskee paljonko lisää rahaa ne saa kuussa
Eli (palkka miinus tuet) jaettuna tuntimäärällä. Ei ihme ettei työnteko useimpien mielestä kannata.
Kommentit (36)
Juurikin näin, Eivätkä huomioi että palkka- ja urakehitys firmassa on yleensä huomattavasti parempi kuin työttömänä. Minä menin töihin 1600 euron kuukausipalkalla melkein 200 km päähän kotoa. Ja kannatti, Palkkani on kasvanut vuosittain 19% alkuperäiseen palkkaan nähden.
No jos työttömänä jää se 400 elämiseen kaikkien pakillisten laskujen jälkeen, niin aivan saletisti en lähde töihin ennenkuin jää sen 300 kuussa enemmän lapaan. nykymenoillani se tarkoittaa n.2000 bruttoa. Aika moni paskajobi jää alle.694
kyllä mä haluan ainakin tuplata käytössä olevat rahani, että 160h kuukaudessa urhaisisin omaa aikaani.
Tämä työttömiä vihaava hullu aloittelee joka päivä näitä samoja ketjuja. Mikä sinua vaivaa? Miksi olet niin kateellinen työttömille? Voin tulla tekemään työsi, jää työttömäksi, jos kaihertaa noin kovin.
Tietenkin laskevat, ei kukaan halua ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi tehdä paskaduunia.
Ikinä en ole näitä ymmärtänyt jotka menevät työkokeiluihin yms orjuutuksiin "että olisi edes jotain tekemistä ja saahan siitä 9e/pvä"...
Olin 7v ssmassa firmassa. Palkkani ei noussut kuin yleiskorotusten verran. Sitten jaettiinkin irtisanomislaput.
Nämä kadehtijat irtisanoutukoot ja ruvetkoot itse työttömäksi, niin vapautuisi paikkoja meille työhaluisille työttömille.
En ole koskaan ollut työtön, mutta tottakai mä laskisin, jos työssäkäynnistä saisi vain jonkun hikisen satasen enemmän kuin työttömänä. Pitää olla melkoisen mukava tai vähintäänkin kutsumusammatti, jos parin satasen vuoksi viitsii lähteä viitenä päivänä viikossa kahdeksaksi tunniksi työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Eli (palkka miinus tuet) jaettuna tuntimäärällä. Ei ihme ettei työnteko useimpien mielestä kannata.
No eihän se kannata jos ei saa lisää rahaa.
Kuinka paljon sinä itse olisit valmis tekemään lisää työtunteja ilman että kuukausiansio nousee? d+10h/vko?
Mulle tarjottiin epävarmaa keikkahommaa. Ottaisin sen todellakin mielelläni, jos asuisin kotona tai kumppanin asunnossa. Mutta nyt pitää katkaista asumistuki ja entä jos en saakaan tarpeeksi keikkoja vuokran maksuun? Ja ei, ei todellakaan ole toimeentulotukiasiakkaana puskurirahastoa.
600 000 ihmistä laskemassa...
Mä olen joskus miettiny sellasta kauhutarinaa missä joku noista kuudestasadastatuhannesta, joka keikkuis jo itsarin partaalla, saisi taas yhden räkäsyn päälleen netissä. Se päättäisi, että mä käytän tän kaiken ajan ja vihan ja hulluuden mitä muhun on syötetty vuositolkulla siihen, että mä löydän ton YHDEN tyypin jotenkin ja poistan sen rumasti. Onhan USA:n pressojakin saatu hengiltä ja maailmalla pari trolliakin.
Vierailija kirjoitti:
Eliskä palkat on hävyttömän pieniä!
Tai tuet hävyttömän suuria
Jos uunojen palkat ovat naueettavalla tasolla niin iten se on työttömien työnhakijoiden vika?
Itse poljette palkkaanne alas ja sitten tyhmät kadehditte sossuporukkaa sillä aikaa kun valkokauluskoijarit vetää rahaa nenänne edestä pokkana löysät liiveihin kuleksimasta. Ja vielä hymy naamassa äänestätte niitä kaikenhuipuksi....
Ei voi käsittää näitä pikkunilkkejä jotka ei edes ole koskaan hakea duunia, mutta tulee paikkaamaan oman p-skamaisen elämänsä tyhjyyttä sillä että veetuilee netissä vieraille ihmisille.
Ap, toivotan sulle mahdollisimman huonoa koulu- ja työnhakumenestystä :D.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin laskevat, ei kukaan halua ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi tehdä paskaduunia.
Ikinä en ole näitä ymmärtänyt jotka menevät työkokeiluihin yms orjuutuksiin "että olisi edes jotain tekemistä ja saahan siitä 9e/pvä"...
Mä voisin mennä, jos saa sen 9/pv, vaikkapa 4h/pv puuhastelusta jossain itseä kiinnostavassa hommassa ja paikassa. Eli parisataa lisää kuussa mielekkäästä puuhastelusta.
Jos taas jotain vastenmielistä/raskasta, niin fuckoff, ei vois vähempää.
Meneekö joku oikeesti tekemään työtä jonnekin joka ei yhtään kiinnosta eikä luultavasti ole edes omaa alaa, silloin jos saman verran saisi kotona rentoumalla ja harrastamalla vaikka kaikkea mistä pitää? En minä ainakaan menisi. Ongelma ei ole liian suurissa tuissa, niillähän juuri ja juuri saa ostettua ruoat, vaatteet ja maksettua nykyään todella kalliin vuokran. Ehkä jää sitten kuukaudessa parikymmentä euroa johonkin huvitteluunkin. Kyllä mä silti mielummin käyttäisin aikani tiukalla rahatilanteella nautinnolliseen elämiseen, kuin paskaduunin tekemiseen lähes samalla rahatilanteella. Ongelma on niissä matalissa palkoissa. Palkkoja pitäisi sen verran nostaa että olisi oikeesti hyödyllistä siirtyä myös niihin paskaduuneihin työttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin mennä, jos saa sen 9/pv, vaikkapa 4h/pv puuhastelusta jossain itseä kiinnostavassa hommassa ja paikassa. Eli parisataa lisää kuussa mielekkäästä puuhastelusta.
Jos taas jotain vastenmielistä/raskasta, niin fuckoff, ei vois vähempää.
eikä minua voisi vähempää kiinnostaa maksaa sinun loisimistasi. Siirränpä lisää pääomia ulkomaille sijoitusyhtiööni, ettei tarvitse niidenkään tuotosta maksaa veroja.
Mä tein kaksi kuukautta osa-aikaista duunia, 4h päivässä. Kokonaan työttömänä olisin saanut tuolta ajalta noin 150 euroa enemmän käteen per kuukausi, mutta toisaalta en olisi nyt vakiduunissa.
syöppä oikein iso perse, työttömiä köyhiä kadehtiva paskiainen.
Mikset vingu isoja kuukausittaisia sopeutumiseläkkeitä täysin vastikkeettomasti nauttivista exkansanedustajista.