Työttömien yhdistys jakoi ruokakasseja (varmaan EU:n) tässä sisältö:
2 kg makaroneja
2 kg vehnäjauhoja
2 kg sämpyläjauhoja
3x 370g Oululaisen hapankorppuja
3x 200g pusseja "pastaa juustokastikkeella"
2 kg kaurahiutaleita
1,5 kg aamiaisviljavalmistetta (eri viljoja, leseitä)
1 purkki 435g Jalostajan hernekeitto
3 purkkia 400g Jalostajan sian- ja naudanlihavalmistetta (säilykelihaa)
2 pakettia Valion 400g rasvaton maitojauhe
Mitähän kaikkea hyvää näistä tekis?
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (54)
Säilykelihaa voi paistaa pannulla. Leikkaa viipaleiksi, leivitys jauhoilla ja paistetaan pannulla rapea pinta. Maitojauhe plus vesi on maitoa ruoanlaitoon.
Ovat ihan peruselintarvikkeita ja siten käyttökelpoisia. Lisäksi tarvitaan tomaattimurskaa, sipulia, juureksia, Liemikuutioita ja hiivaa leipomiseen. Maitoa, voita, juustoa, jauhelihaa siihen lisäksi.
Jos näitä karppaajille ja vegaaneille jaetaan, niin menevät ihan väärään kohderyhmään. Nämä ovat tarkoitetu oikeasti vähävaraisille avuksi.
En pelkästään noista juuri muuta kuin puuroa ilta ja aamupalaksi, mutta tohon kylkeen jotain kauden kasviksia tai makaronille kastike niin siin jo heti ruoka. Jauhoista leivät jne. Yritä edes.
Vierailija kirjoitti:
Se juustopasta on kammottavaa, älä sekoita sitä mihinkään, syömättä jää kuitenkin ja menee muutkin ruuat hukkaan
Kyllä sen syö kun nälkä on, miksi sinä edes hait tuon avustuksen??
Vierailija kirjoitti:
karppaajana menisi kaikki paitsi säilykelihat roskiin. Sekin riippuu mitä mössöä se liha olisi. Pelkkää hiilaria koko satsi.
No lopeta se karppaus ja ala syömään ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa perheessä nyt on nämä ainekset, kyllä vois vähän heittää ideaa mitä muuta tekis kun kaurapuuroa, sämpylöitä, lättyjä... Luulen että jotkut miespuoliset ihmiset jotka nuo saa ei osaa muuta tehdä noista kun avaa tölkit ja ehkä vähän lämmittää ja vetää kitusiin...
Luultavasti ne miehet on lukutaito osia yhtä lailla kuin naiset. Monesti ohje kaurapuuroon ja usein joihinkin sämpylöitä tai vastaaviin löytyy ihan siitä paketin kyljestä. Olen tosin kuullut että jotkut myyvät tarpeettomat eteenpäin ja ostavat sitten tilalle esim. kaljaa tai tupakkaa.
Noi pastat juustokastikkeessa on jees
No, jauhoja mulla menee aika paljon, teen leipiä ja pizzapohjia. Nötkötistä meillä tehdään munakasta joka syödään ruisleivän päällä, on useamman perheenjäsenen herkkua. Tosin me ostetaan omamme tarjouksesta, ei ole leipäjonoja eikä vissiin ollenkaan noita eu-paketteja, näin työttömänä ja eläkeläisenä on kuitenkin pakko pärjäillä omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Säilykelihaa voi paistaa pannulla. Leikkaa viipaleiksi, leivitys jauhoilla ja paistetaan pannulla rapea pinta. Maitojauhe plus vesi on maitoa ruoanlaitoon.
Nötkötti paloina uunissa vaikkapa grillivastuksilla sen verran että alkaa ruskistua, leivinpaperin päällä, sitten normiuunille 250 astetta ja 8-10 munaa mausteineen sekaan. Maitojauhe käy kermasta kiusauksiin, sekoitussuhdetta en nyt muista.
29
Tuosta listalta puuttuu melkein kokonaan proteiinit ja ei ole yhtään kasviksia, juureksia, marjoja tai hedelmiä?
Vierailija kirjoitti:
karppaajana menisi kaikki paitsi säilykelihat roskiin. Sekin riippuu mitä mössöä se liha olisi. Pelkkää hiilaria koko satsi.
Ei kiinnosta jonkun ruokavaliohäiriöisen näkemys.
Itse olen keliaakikko ja kasvissyöjä, joten en tekisi noista yhtään mitään.
Mutta siis noista aineksista saa ainakin leipää, lättyjä, ne pasta-annokset voi syödä ilmeisesti sellaisenaan. Makaronilaatikkokin onnistuu, toki siihen ja lättyihin tarvitaan kananmuniakin. Pannukakkua? Kun ostaa tomaattimurskaa, siitä ja lihasäilykkeistä saa tehtyä kastikkeen makaronille.
Melkein pelkkää viljaa. kirjoitti:
Tuosta listalta puuttuu melkein kokonaan proteiinit ja ei ole yhtään kasviksia, juureksia, marjoja tai hedelmiä?
Kummallinen kommentti, Taidat olla ainoa ketjussa, joka ei tajunnut että tuo satsi on vastaanottajalleen ilmainen. Ilmaiseksi saadusta ollaan kiitollisia, eikä ruveta heti naama väärässä sönkkäämään että tästä puuttuu lantut ja vadelmat.
Missä jakoivat? Jakavatko vielä huomenna?
sika-nauta ja sipuli ruskistetaan pannulla. Maustetaan ketsupilla ja chilillä.
Pussillinen makaroneja keitetään.
Sekoitetaan keskenään.
Opiskeluaikojen herkku, josta kaveritkin tykkäsi :)
Vierailija kirjoitti:
Sait ilmaiseksi ja kehtaat valittaa. Toiset joutuvat ostamaan ihan itse ruokansa tekemällä töitä.
Ei ole sinunkaan pakko tehdä töitä. Sen kun rupeat työttömäksi ja pääset tuollaisia herkkukasseja noutamaan mitään maksamatta. Työnteko on täysin vapaaehtoista.
Melkein pelkkää viljaa. kirjoitti:
Kaikkiko pitäisi saada valmiina? Kai työttömänkin voi olettaa jotain hankkivan itsekin. Varsinkaan tähän aikaan vuodesta juurekset ei maksa kovinkaan paljon ja niitä voi vaikka säilöäkin talven varalle. Marjojakin voi käydä ihan itse ilmaiseksi keräämässä, kun vain jaksaa raahautua metsään.
80-luvulla tehtiin säilykelihasta mukaeltua Mannerheimin herkkua eli vorschmackia, lihaan sekoitettiin silliä tai anjovista ja valkosipulia ja sitten paistettiin uunissa pinta rapeaksi tai vaikka pannulla pihveiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sait ilmaiseksi ja kehtaat valittaa. Toiset joutuvat ostamaan ihan itse ruokansa tekemällä töitä.
Ei ole sinunkaan pakko tehdä töitä. Sen kun rupeat työttömäksi ja pääset tuollaisia herkkukasseja noutamaan mitään maksamatta. Työnteko on täysin vapaaehtoista.
Ei tarvitse olla työtön hakeakseen EU-kassia, tai muutakaan vastaavaa ruoka-apua. Kuka vaan voi hakea joka kokee syystä tai toisesta tarvitsevansa.
Kaurahiutaleista voi tehdä granolaa itse, lidlistä pähkinöitä sekaan