Lintu apua.
Mikä lintu laulaa syksyllä, eli nyt, yöllä, eli aloitti juuri, sateessa eksoottisesti?Selkeästi kova ääni. En osaa selittää minkälainen ääni.
Olen muutamana yönä sen kuullut ja epäilin onko edes lintu, mutta lintu se on. En ole nähnyt.
Mistä voisin kysyä? Itse hermoilen, että onko jonkun karannut papukaija pulassa. Muuta en keksi.
Kommentit (25)
Ei ole mustarastas. Laulussa ei ole tisrk-ääniä ja mustarastas tunnistan. Tämä on yksinkertainen. Kuulostaa korvissani jo hätähuudolta.
On se selkeästi lintu. Kävin muutkin vaihtoehdot läpi.
Kysyin, kun ajattelin ettei syksyisin, öisin ja vielä sateessa moni lintu laula. Niin joku voisi sillä perusteella heti tietää.
Täytyy yrittää äänittää, mutta se kuuluu niin satunnaisesti. Ja keskellä yötä kun herää vessaan. Eka kerran kuulin näin aikaisin sen.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko se laulaja olla yölintu?
Simo Silmu?
Nyt on muuttoaika, joten linnut ovat ulkona habitaateistaan. Ts. ihan mikä tahansa lintu voi nyt löytyä teoriassa kaupungista ohikulkumatkalla, odottamassa parempaa säätä seuraavaan isompaan liikkeeseen.
Nuoret tai muuten vaan hetkellisesti höpsähtäneet saattavat laulella. "Eksoottinen" ei nyt tarkoita mitään vielä, pystytkö verbalisoimaan (tyyliin tiit tiits tiit yms?)
biologi
Olin kesällä usen viikon reissulla ja mustarastas aloittu konsertin joka aamuyö. Siinä oli mukana myös jokin pienempi lintu ja ne vuorottelivat rastaan kanssa. Mustarastas lauloi ensin hieman pidempään, sitten pikkulintu sai lyhyen vuoron.