Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 5-vuotiaan lapsen jättää yksin kotiin?

Vierailija
10.10.2017 |

Minulla on 5-vuotias tytär, ja olen jättänyt hänet muutaman kerran yksin kotiin. Kun olen maininnut tästä esim. äidilleni, hän on kauhistunut. Onko teillä kokemusta vastaavasta tai minkä ikäisenä jätitte lapsenne ensimmäisen kerran yksin kotiin?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10v ei saa jättää yksin kotiin. 

Vierailija
42/44 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan moni suomalainen todellisuudesta vieraantunut, kun täällä jätetään jo 5v:ta yksin kotiin ja toisen mielestä pitää olla 7v että voi olla yksin kotona. Kumpikin on oikeasti todella pieniä ja monessa muussa no. länsimaisessa yhteiskunnassa tuo olisi rikollista toimintaa.

On. Täällä luullaan, että ekaluokkalainen voi mennä ja tulla yksin kouluun ja kotiin ja olla yksin kotona koko iltapäivän ja jopa illan, koska muuta vaihtoehtoa ei yhteiskunta oikeastaan edes anna.

Edelleenkin joka kunnan pitää järjestää iltapäivähoito. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Muissa maissa ei ymmärretä lainkaan suomalaisten tapaa luulla, että lapset voi olla yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä jätä 5-vuotiasta yksin. Järkyttävää, että jätät. 

Vierailija
44/44 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin 7-vuotiaana kun koulu alkoi että nyt olet iso tyttö ja hoidat itse itsesi. Ei mitään ongelmaa. Ainoo mikä vi tutti oli kun joskus jouduin hakemaan 3 vuotta nuoremman veljeni perhepäivähoidosta ja sitten piti leikkiä sen kanssa eikä saanut alkaa tekeen läksyjä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi