Miksi joidenkin ihmisten on pakko soittaa, vaikka monenlaiset viestit on keksitty!
On tekstiviesti, whatsappviesti, sähköposti, fb-viesti ja vaikka mitä. Mutta silti jotkut luulevat olevansa maailman keskipiste, koska heidän pitää soittaa!!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät tykkää puhumisesta. Vuonna 2017 sen ei pitäisi enää olla pakollista, kun kaiken kanssakäymisen voi hoitaa näppäimistöltä.
Jos joskus työelämään meinaat päästä, niin kyllä se vaan on pakollista.
Siinähän soittavat. Olen vastannut puhelimeen viimeksi varmaan joskus vuonna 2006.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät tykkää puhumisesta. Vuonna 2017 sen ei pitäisi enää olla pakollista, kun kaiken kanssakäymisen voi hoitaa näppäimistöltä.
Jos joskus työelämään meinaat päästä, niin kyllä se vaan on pakollista.
Jos ei Skype-palavereja lasketa niin ei ole kyllä millään muotoa pakollista.
Tietenkin pitää soittaa. Tähänkö on tultu, että nykynuoret pelkäävät jopa puheluita? Kaikki pitäisi hoitaa näpyttelemällä? Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pitää soittaa. Tähänkö on tultu, että nykynuoret pelkäävät jopa puheluita? Kaikki pitäisi hoitaa näpyttelemällä? Voi voi.
Todella turha, epäkäytännöllinen ja vanhanaikainen viestintämuoto.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet!
Kyllähän puhelu ja viestit on ihan eriasia.
Viestit ovat kylmiä ja helposti ymmärrettävissä väärin.
Eikä viesteissä tule niin tunteet peliin.
Mieluummin soitan, kun pistän viestiä
Vierailija kirjoitti:
kaikki eivät tykkää jatkuvasta näpyttelystä. senkään ei pitäisi olla pakollista kun kanssakäymisen voi hoitaa puhumalla.
Mieluummin viestillä. Vietän paljon aikaa auton ratissa, enkä vastaa puhelimeen. Pysähdyttyä on helppo tarkistaa viestistä, mitä asiaa oli.
Tuntikausien tyhjän juoruamista en jaksa muutenkaan
Iisalamessa ei kenelläkkää ole koskaan kiire ni voip jutella niitä näitä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin ahdistaa nykyään perkeleesti, kun ihmiset rinkuttelee asioista, joita voisivat kysyä tekstiviestillä tai messengerissä. Olen alkanut pitää kännykkääni suljettuna, eivätpähän soittele. Tosin harmittaa, kun pitäisi voida olla tavoitettavissa, jos jollakulla on oikeasti kiireellistä tärkeää asiaa, hätä, tms. Nyt varsinkaan, kun vietän omaisen poismenon vuoksi suruaikaa kotona, en jaksaisi mitään turhia länkyttelypuheluita jostain ihme aiheista. En myöskään jaksaisi käydä kuolemaan liittyviä asioita puhelimitse jokaisen kanssa erikseen läpi, joten tein siitä yhden Facebook-postauksen ja olen sanonut ihmisille, että vietän nyt suruaikaa ja haluan olla rauhassa.
Noin normaalistikin kyllä pistää ahdistamaan, kun puhelin soi pahimmillaan 5-10 kertaa päivässä. Ei näin. En vaan jaksa.
Jos oman puolison puheluita ei lasketa, niin mun puhelin soi 5-10 kertaa vuodessa. Ei haittaa puhelut.
Kun haluan kommunikoida jonkun kanssa soitan aina. Inhoan tekstiviestejä ja whatsapissakin lähetän vaan hymiötä ja kuvia. Muuten soitan aina silläkin. Ja koska minulla ei ole edes Facebookia ei nuo joukkopostaukset tavoita minua.
Mutta toisaalta en tee sellaisilla kavereilla mitään joille yli 160 merkin kommunikointi on liian raskasta, eivätkä he kestä puhetta livenä eivätkä puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin viestillä. Vietän paljon aikaa auton ratissa, enkä vastaa puhelimeen. Pysähdyttyä on helppo tarkistaa viestistä, mitä asiaa oli.
Tuntikausien tyhjän juoruamista en jaksa muutenkaan
Eikö just autoa ajaessa hands free ole mitä mainioin juttu? Säästyy aikaa kun ajon loputtua ei tarvitse alkaa tekstailemaan vaan kaikki on hoitunut jo automatkan aikana?
"Moi! Nähtäiskö ma 23.10.2017 kello 19.00 Kipparinkadun kahvilassa? T. Minna"
Miten tuon viestin voi ymmärtää väärin ja saada kylmän fiiliksen?
Sen sijaan kuin soittaisin ja ja tyyppi jaarittelee ne samat asiat kuin noilla treffeillä oli tarkoitus. Ja vielä kolmesti soittelee perään ja tarkistelee treffi päivää, kellon aikaa ja paikkaa.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tekstiviesti, whatsappviesti, sähköposti, fb-viesti ja vaikka mitä. Mutta silti jotkut luulevat olevansa maailman keskipiste, koska heidän pitää soittaa!!
Kaikki eivät halua näpyttää 10 viestiä jos asian saa hoidettua puhumalla minuutissa. Kyse ei ole muusta kuin ajansäästöstä, hölmö. Aika on ihmisen rajallisin resurssi. Itse käytän vain tekstaria ja sitäkin vain jos en saa ihmisiä kiinni. Sä itse kuvittelet olevasi joku keskipiste jonka ei tarvitse puhelimessä puhua??
Pitäsköhän sun opetella tiivistämään asian lyhyeksi ja ytimekkääksi, ettei tarvii naputella kymmentä viestiä?
Kävelen ruokailuja lukuunottamatta lähes kaiken valveillaoloaikani, sekä työn, lasten että muiden puuhien vuoksi.
Pikkasen hankalaa on näpytellä useampi viesti jostain pikku asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntikausien tyhjän juoruamista en jaksa muutenkaanEikö just autoa ajaessa hands free ole mitä mainioin juttu? Säästyy aikaa kun ajon loputtua ei tarvitse alkaa tekstailemaan vaan kaikki on hoitunut jo automatkan aikana?
Mä en onnekseni ole niin kiirellinen, enkä puhelimen komenneltavissa, että siihen pitäisi justiinsa vastata. Autoillessa etenkään. Rauhassa teen reissuni ja sitten puran puhelimen kotona/määränpäässä.
Soittelen soiteltavat takaisin ja viestit naputtelen. Yleensä soittajat ovat ehtineet lähettää viestinkin, eli asia ei sitten ollutkaan niin kiireinen, kun antoi ekana ymmärtää. Kaikkea ehtii kyllä.
En ole hankkinut handsfreetä, enkä hanki. Ajellessa on puhelin äänettömällä. Automatka on mun omaa-aikaa, hoilaan omaa musaa ja ajelen tukka helmuten.
Ohis
Yleensä näiden soittajien kirjallinen ulosanti on todella heikkoa, varsinkin vanhemmilla ihmisillä. Tämän takia sitä paikkaillaan soittamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua näpyttää 10 viestiä jos asian saa hoidettua puhumalla minuutissa. Kyse ei ole muusta kuin ajansäästöstä, hölmö. Aika on ihmisen rajallisin resurssi. Itse käytän vain tekstaria ja sitäkin vain jos en saa ihmisiä kiinni. Sä itse kuvittelet olevasi joku keskipiste jonka ei tarvitse puhelimessä puhua??
Pitäsköhän sun opetella tiivistämään asian lyhyeksi ja ytimekkääksi, ettei tarvii naputella kymmentä viestiä?
Ohis.
Yhden osapuolen ytimekkyys ei kuule riitä. Yksityiskohtia tulee sieltä toisestakin päästä.
Kerronko lyhyesti ja ytimekkäästi yhdessä viestissä esim kaikki mahdolliset tapaamisajat ensi viikolle? Tai onko "lyhyempi" jos kerron ne mitkä eivät käy?
Sopimatta jäisi se tapaaminen.
Joskus minusta vaan on niin ihanaa kuulla läheisen/rakkaan ääni. Toisaalta töissä useinkin katsotaan asiakirjoja läpi asiakkaiden kanssa ja siihen sopii parhaiten Skype (jonka rinnastan jossain määrin puhelimeen) tai puhelin. Mutta makuja on niin monenlaisia.
Mua ainakin ahdistaa nykyään perkeleesti, kun ihmiset rinkuttelee asioista, joita voisivat kysyä tekstiviestillä tai messengerissä. Olen alkanut pitää kännykkääni suljettuna, eivätpähän soittele. Tosin harmittaa, kun pitäisi voida olla tavoitettavissa, jos jollakulla on oikeasti kiireellistä tärkeää asiaa, hätä, tms. Nyt varsinkaan, kun vietän omaisen poismenon vuoksi suruaikaa kotona, en jaksaisi mitään turhia länkyttelypuheluita jostain ihme aiheista. En myöskään jaksaisi käydä kuolemaan liittyviä asioita puhelimitse jokaisen kanssa erikseen läpi, joten tein siitä yhden Facebook-postauksen ja olen sanonut ihmisille, että vietän nyt suruaikaa ja haluan olla rauhassa.
Noin normaalistikin kyllä pistää ahdistamaan, kun puhelin soi pahimmillaan 5-10 kertaa päivässä. Ei näin. En vaan jaksa.