Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te tekisitte mun tilanteessa? (töistä ja työkavereiden hitaudesta)

Vierailija
10.10.2017 |

Olen siis tekstinkäsittelijänä töissä ja purkanut tänään vajaassa kahdessa tunnissa 18 sanelua. Meitä on tässä kolme tekstinkäsittelijää jotka puramme samaa alaa ja toinen heistä on tässä ajassa purkanut kaksi sanelua, toinen yhden. Eihän mun työtahdissa ole mitään järkeä sillä palkka on sama. Olen jo surffannut netissä ja katsonut ruudusta pari ohjelmaa ja silti olen tehnyt parissa tunnissa enemmän kuin nämä kaksi työkaveriani yhteensä. Päivässä kirjoitan parhaimmillaan 100 sanelua, työkaverini 10-20/pää. Mitä te tekisitte?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kuten tähänkin asti. Jos siis et halua tehdä vähemmän, vaikka voisit? 

Vierailija
2/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esimies huomaa että teet tuon kaiken?Luulisi palkitsevan tai antavan vastuullisempaa hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin opiskelemaan alaa, jossa olisi parempi palkka ja saisin hyödynnettyä kykyjäni.

Vierailija
4/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän hidastella niin paljon kuin mahdollista ja surffata netissä mutten yksinkertaisesti keksi tekemistä netistä koko päiväksi. Mietin vaan millaisen tuloksen saisin aikaan päivässä jos en hidastelisi. Vituttaa kun teen tunnissa enemmän töitä kuin työkaverini päivässä!

Vierailija
5/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö esimies huomaa että teet tuon kaiken?Luulisi palkitsevan tai antavan vastuullisempaa hommaa.

Esimies pystyy kuulemma seuraamaan päivässä jokaiselta työntekijältä montako sanelua he purkavat päivässä ja mun työtahtia on kehuttu jokaisessa kehityskeskustelussa ja sanottu että olen koko talon nopein kirjottaja ja että teen ylivoimaisesti enemmän töitä kuin kukaan muu meidän talossa. En saa tästä siis mitään ekstraa tmv.

Vierailija
6/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän hidastella niin paljon kuin mahdollista ja surffata netissä mutten yksinkertaisesti keksi tekemistä netistä koko päiväksi. Mietin vaan millaisen tuloksen saisin aikaan päivässä jos en hidastelisi. Vituttaa kun teen tunnissa enemmän töitä kuin työkaverini päivässä!

Miksi? Koita ajatella, että sinä teet kuten sinä teet ja ne muut tekee tavallaan, kunhan se kelpaa työnantajalle, niin ei kai siinä pitäisi olla mitään valittamista. Oletko kysynyt, voitko saada jotain muitakin tehtäviä, vai tuntuuko sinusta, että "raadat"? En tarkoita keljuilla, mutta oikein ymmärrä missä vika. Meinaatko, että haluaisit enemmän palkkaa sen vuoksi, että olet nopea? Se ei taida onnistua. Sinun pitäisi saada vaativampia tehtäviä tai lähteä uuteen paikkaan. 

Vierailija
7/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä energiaasi vittuuntumiseen. Vaan mene keskustelemaan työnantajasi kanssa mitä mieltä hän on työnjäljestäsi. Ja jos hän on tyytyväinen, niin sitten keskustelu edelleen, että onko hän huomannut eroa nopeudessa verrattuna muihin. Ja siitä eteenpäin, niin, että ehdotat esimerkiksi, että sinä hoidat yksin kaikkien kolmen työt, jolloin muut työntekijät voidaan poistaa. Ja tästä hyvästä sinun palkkasi tuplataan nykyisestä.

Vierailija
8/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urakkatyöt on erikseen. Vaikka lapioisi lantaa kymmenen kertaa enemmän naapuripilttuun tyyppi, niin palkka on sama, jollei kyse ole urakkatyöstä. 

Vierailija
9/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä energiaasi vittuuntumiseen. Vaan mene keskustelemaan työnantajasi kanssa mitä mieltä hän on työnjäljestäsi. Ja jos hän on tyytyväinen, niin sitten keskustelu edelleen, että onko hän huomannut eroa nopeudessa verrattuna muihin. Ja siitä eteenpäin, niin, että ehdotat esimerkiksi, että sinä hoidat yksin kaikkien kolmen työt, jolloin muut työntekijät voidaan poistaa. Ja tästä hyvästä sinun palkkasi tuplataan nykyisestä.

Ai taisit jo sanoakin, että esimies on tietoinen tilanteesta ja kehuu.

No pelkät kehut eivät tietenkään riitä. Sinun pitää kilpailuttaa itsesi.

Vierailija
10/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin luultavasti paikkaa niin että pystyisit tekemään töitä yksin jos työkaverit ärsyttää.

Vierailija
11/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urakkatyöt on erikseen. Vaikka lapioisi lantaa kymmenen kertaa enemmän naapuripilttuun tyyppi, niin palkka on sama, jollei kyse ole urakkatyöstä. 

Eli ap hakemaan uutta palkkasopimusta, jossa hänelle maksetaan urakkapalkkaa. Ala freelanceriksi.

Vierailija
12/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaisissa sarjoissa ihmiset saavat ylennyksen, kun tekevät jotain erityisen hyvä jälkeä töissä. Suomessa ei mene noin, ei niitä rivityöntekijöitä ylennetä mihinkään, ne pysyy rivityöntekijöinä. Jos teksitinkäsittelijä on hyvä tekstinkäsittelijänä, niin se ei tarkoita, että hän olisi hyvä ihan kaikessa, joten työnantajalla ei ole mitään syytä siirtää häntä toisiin tehtäviin.

Jos työpaikalla ei ole käytössä tulospalkkausta, niin sitten ei auta muuta kuin katsella toista työpaikkaa. Siihen asti pääsee helpoimmalla, kun huolehtii vain omista työtehtävistään niin, että päivät kuluvat nopsaan. Työnpuutteesta lorvailu on raskaampaa kuin työn tekeminen.

Vierailija
13/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tehdä jotain itseäsi hyödyttävää työajalla. Niin tekee tulevat johtajatkin.

Työnantaja kustantaa opinnot ja työkaverit katselevat vierestä, johdon lellikkien joko opintojen tai omakotitalonrakennusprojektien etenemistä.

Vierailija
14/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele jotain luppoajalla tai tee muuta itselle hyödyllistä.

Vierailija
15/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin opiskelemaan alaa, jossa olisi parempi palkka ja saisin hyödynnettyä kykyjäni.

Meinasin ehdottaa samaa. Sulla on selvästi potentiaalia paljon vaativampaan työhön!

Vierailija
16/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin ehdottaa samaa. Sulla on selvästi potentiaalia paljon vaativampaan työhön!

Sitähän me ei tiedetä. Voihan olla, että ap on hyvä nimenomaan kirjoittamisessa. Mutta ap ansaitsee kyllä päästä sellaiseen tilanteeseen / sopimukseen, jossa hänen poikkeukselliset kykynsä palkitaan.

Vierailija
17/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sun tuosta jotenkin pitäisi hyötyä. Itse sain vastaavassa tilanteessa kaksi kertaa pyytämättä palkankorotuksen, ja kun tuli jossain vaiheessa myöhemmin yt:t, sain pitää työpaikkani. Ensin laiskat ulos, sitten hitaat.

Vierailija
18/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan älytön ero. Sen vielä ymmärtäisi, jos tekisit samassa ajassa kaksin tai kolminkertaisesti hommia muihin verrattuna, mutta että moninkertaisesti!

Onko sullä käsitystä, miksi olet parempi kuin toiset? Oletko nopeampi kirjoittamaan, saatko puheesta paremmin selvää, oletko nuori ja nopea ja muut melkein eläköitymässä? Onko kyse siitä, että sinä olet parempi, vai he vaan jostain syystä superkehnoja? Vai oletko vaan tosi ahkera ja muut laiskoja? Vai peräti siten, että haalitko itsellesi kaikki työt tekemällä mahdollisimman nopsasti jotta saisit glooriaa (mulla oli yksi tällanen tapaus töissä, ei auttanut vaikka pyytelin, että jaetaan hommat tasan). Toisaalta ne toiset saattavat olla sellaisia, että antavat sun tehdä hommat, niin itse ei tartte.

Tahkoavatko nämä toiset oikeasti koko päivän niitä paria tehtävää, vai tekevätkö ne nopeasti ja surffailevat loppupäivän?

Jos mä oisin sä, niin ehdottelisin rivien välistä työnantajalle, että maksakaa mulle 30%enemmän palkkaa ja yhden työntekijän voi potkasta pois. (Ei molempia, koska loma-ajat.)

Vierailija
19/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan älytön ero. Sen vielä ymmärtäisi, jos tekisit samassa ajassa kaksin tai kolminkertaisesti hommia muihin verrattuna, mutta että moninkertaisesti!

Onko sullä käsitystä, miksi olet parempi kuin toiset? Oletko nopeampi kirjoittamaan, saatko puheesta paremmin selvää, oletko nuori ja nopea ja muut melkein eläköitymässä? Onko kyse siitä, että sinä olet parempi, vai he vaan jostain syystä superkehnoja? Vai oletko vaan tosi ahkera ja muut laiskoja? Vai peräti siten, että haalitko itsellesi kaikki työt tekemällä mahdollisimman nopsasti jotta saisit glooriaa (mulla oli yksi tällanen tapaus töissä, ei auttanut vaikka pyytelin, että jaetaan hommat tasan). Toisaalta ne toiset saattavat olla sellaisia, että antavat sun tehdä hommat, niin itse ei tartte.

Tahkoavatko nämä toiset oikeasti koko päivän niitä paria tehtävää, vai tekevätkö ne nopeasti ja surffailevat loppupäivän?

Jos mä oisin sä, niin ehdottelisin rivien välistä työnantajalle, että maksakaa mulle 30%enemmän palkkaa ja yhden työntekijän voi potkasta pois. (Ei molempia, koska loma-ajat.)

Meillä on töissä sekä nuoria että vanhoja ja olen ylivoimaisesti nopein kirjoittaja koko talon kirjoittajista. Suoraan koulusta tulleitakin on, jotka siis osaavat kymmensomijärjestelmän mutta ovat silti todella hitaita kirjoittamaan. Toki moni täällä pitää tunnin ruokkiksia ja puolen tunnin-45 min kahvitaukoja, mutta niin olen alkanut pitää itsekin. Surffaavat netissä ja juoruilevat toistensa kanssa, että meneehän siihenkin aikaa joka päivä. Mutta siis minä puran esim 5 min sanelun alle 10 minuutissa, työkavereillani menee tunti.

Vierailija
20/22 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ylivertainen tekstinkäsittelijä!! Taputuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi