Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A-Studion köyhä yh maksaa lapsen musiikkikoulun maksuja 200 €/kk

Vierailija
09.10.2017 |

Ja valittaa että pitää nälässä olla kun ei rahat riitä ruokaan.

Kommentit (556)

Vierailija
61/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti toi raunio ihminen ei ainakaan näitä palstoja lue. Katkeaa kamelinselkä varmasti. Ja entä toi likka. voi olla, että kuulee huomenna koulussaan aika raakaa tekstiä. Kuhan nyt eivät ittelleen mitään tekis...

Vierailija
62/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Katotaas nyt miten Koski elelee 400€ kuukauden. Sen vittu kampaajakäynti maksaa jo puolet siitä. Ja loput meikkeihin. ei syö, eikä soita pentu viulua...

Katsos kun on järkeä päässä, niin tienaa vähintään sen 5000e/kk ja voi elää paremmin. Köyhäilyt jääkööt avuttomille köyhille.

Hänhän otti haasteen vastaan elää toimeentulotuen perusosalla kuukauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset tekoköyhät jotka hassaa 200e lapsensa harrastukseen ja paloittelevat HK:n sinistä, kun "terveellinen" ruoka on niin hirmukallista saa sapen kiehumaan! Tunnen oikeasti köyhiä jotka nämä saa todella huonoon valoon.

Kerro vähän tarkemmin näistä oikeasti köyhistä?

Heillä ei ole varaa laittaa 200e kuukaudessa lapsen musiikkiharrastukseen.

Vierailija
64/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi soitti ilmeisesti viulua, jolloin harrastajalle sopivan soittimen saa ostettua omaksi muutamalla satasella. Omalla lapsellani on jo vähän parempi soitin eikä sekään maksanut kuin 600 eur. Tähän nähden soitinvuokra 100 eur/kk tuntuu kohtuuttomalta.

Vierailija
65/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen harrastusmaksun suuruutta. Mun lapset on Helsingissä musiikkiopistossa, johon ei ole pääsykoetta ja maksu 350 eur/lukukausi. Ollaan otettu myös yksityistunteja, niitä saa alkaen 20 eur/kerta.

Niin, eli esim. nyt syksyllä maksu on 350 e/4kk = 87,50 e/kk

Lisäksi nainen sanoi maksavansa soitinta 100 e/kk. Varmaan osamaksulla hommannut.

Vierailija
66/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallaan tyytyväinen, että "sain" kokea köyhyyttä jonkin aikaa itsekin.

Nimittäin aiemmin ajattelin juuri kuten yllättävän moni täälläkin. Mutta köyhyyden kokeminen henkilökohtaisesti lyhyenkin aikaa oli traumatisoiva kokemus, joka ei ole haihtunut mielestäni sen koommin - vaikka siitä on jo vuosia ja nykyään olen jopa hyvätuloinen. Muistan sen pohjattoman epätoivon tunteen. Päivät jolloin en syönyt mitään. Absurdia ajatella, että käänsin kaikki takin taskut ja sain ehkä muutaman euron kasaan. Ja sitten kun ne muutama euroa oli kulutettu, minulla ei oikeasti ollut senttiäkään rahaa.

En toivoisi sitä edes pahimmalle vihamiehelleni. Mieleeni on jäänyt erityisesti mummo, joka tuli pyytämään euroa kun tulin kaupasta. Jouduin toteamaan, että olen samassa tilanteessa itsekin - ei minulla ole euroa. Olisinpa nähnyt hänet myöhemmin uudelleen, niin olisin antanut useammankin.

Kerrassaan kamalaa. Eikä todellakaan voi tietää kehen iskee. No ehkä jonkun Nallen ei tarvitse pelätä, mutta ihan keskituloinen olin itsekin ennen pohjalle putoamista.

Vierailija
67/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ei puuttunut enää kuin työttömältä henkilöauto kuluineen. Minulla ei ole työllisenäkään varaa laittaa satoja euroja kenenkään harrastuksiin. Hyvä esimerkki elämänhallinnan puutteesta, ei köyhyydestä.

Vierailija
68/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi soitti ilmeisesti viulua, jolloin harrastajalle sopivan soittimen saa ostettua omaksi muutamalla satasella. Omalla lapsellani on jo vähän parempi soitin eikä sekään maksanut kuin 600 eur. Tähän nähden soitinvuokra 100 eur/kk tuntuu kohtuuttomalta.

Se oli sello. Kalliimpi.

Vierailija
69/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä oikeesti näen nälkää!" XD No niinpä näytti tosiaan. :D

Vierailija
70/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Koski sinkku? Teki ruokaa kahdelle? Vai onko hänkin yksinhuoltaja? Kovat on tulot jos yksin maksaa kaiken?

Tuollaiset hiukset voivat hyvin maksaa 150 e/kk. Leikkaus ja väri.

Itse en osaa kokata ja jos asuisin yksin niin pärjäisin hyvin esim hernekeitolla.

Vierailija
71/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on ihan liikaa, joilla on rahatalous täysin hukassa. Sitten valitetaan, kun yhteiskunta ei maksakaan omasta mielestä riittävästi. Samaan aikaan ostetaan kalliimpia ruokia, vaikka halvemmalla saisi, synttärilahjoja ei osteta piiloon halvimmasta alekorista puolta vuotta ennen jne.

Vierailija
72/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä naisella on varmasti ollut elämässään ikäviä sattumuksia. Ei voinut kuitenkaan välttyä ajatukselta, että köyhyys ja kurjuus on ollut myös omien valintojen tulosta. Ja oman luonteen, kaikesta kun tuntui löytyvän valittamista, Nyt hän on sitten sellaisessa jamassa, että tarvitsisi paljon tukea että pääsisi taas jaloilleen henkisesti. Vaikea sanoa, mikä kokonaisuudessa on mennyt eniten pieleen, mutta tämän hallituksen syyksi tuota ei voi laittaa.

En ymmärtänyt sitä makkarakastiketta. Samalla rahalla olisi varmasti saanut kauden kasviksia ja olisi voinut tehdä hyvää kasvispataa, risottoa tms. Marjoja saa metsästä. Samoin sieniä. Samalla tulisi hyötyliikuntaakin.

Heillä nyt sattui olemaan sinä päivänä makkarakastiketta, toisena päivänä jotain muta. Ko. ruokaa tarjotaan kouluissakin, eikä siihen ole vielä kukaan kuollut.

Makkarakastikkeen tapaiset roskaruoat ne nimenomaan läskistävät, paisuttavat ja tappavat ihmisiä. Mutta jos tykkää syödä tuollaista väsyttävää epäravintoa, mikäs siinä sitten.

Vierailija
73/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ongelmana se, että lapsella on isä, joka voisi maksut maksaa. Silloin sossusta ei tule rahaa harrastuksiin.

Lapsen isästä olisi voitu sanoa jotain kuten maksaako hänen elatusmaksunsa vai onko hän pistänyt kaikki välit poikki exäänsä ja lapseensa.

Vierailija
74/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä naisella on varmasti ollut elämässään ikäviä sattumuksia. Ei voinut kuitenkaan välttyä ajatukselta, että köyhyys ja kurjuus on ollut myös omien valintojen tulosta. Ja oman luonteen, kaikesta kun tuntui löytyvän valittamista, Nyt hän on sitten sellaisessa jamassa, että tarvitsisi paljon tukea että pääsisi taas jaloilleen henkisesti. Vaikea sanoa, mikä kokonaisuudessa on mennyt eniten pieleen, mutta tämän hallituksen syyksi tuota ei voi laittaa.

En ymmärtänyt sitä makkarakastiketta. Samalla rahalla olisi varmasti saanut kauden kasviksia ja olisi voinut tehdä hyvää kasvispataa, risottoa tms. Marjoja saa metsästä. Samoin sieniä. Samalla tulisi hyötyliikuntaakin.

Heillä nyt sattui olemaan sinä päivänä makkarakastiketta, toisena päivänä jotain muta. Ko. ruokaa tarjotaan kouluissakin, eikä siihen ole vielä kukaan kuollut.

Makkarakastikkeen tapaiset roskaruoat ne nimenomaan läskistävät, paisuttavat ja tappavat ihmisiä. Mutta jos tykkää syödä tuollaista väsyttävää epäravintoa, mikäs siinä sitten.

Pääasia että lapsella on kallis harrastus, ettei köyhäksi luulla!

Vierailija
75/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä veikkaatte, että koskesta menee kampaajalle ja vaatteisiin kuukaudessa?

Kasvisruoka vs kauneuden hoito..,

Valinta sekin. Kaikki ei voi valita.

Vierailija
76/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ei keskitysleiriläisen näköinen joka valittaa näkevänsä nälkään, ottaa vararavintonsa niistä läskeistä. Mikäli rahat on tuhlattu jo muuhun irrelevanttiin. Vinkujia riittää aina. Kuten näitä sandaaliläpsyttelijöitä, jotka kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneena opettelevat nyt raamattua ulkoa kirkon silittäessä päätä. Ihan varmasti on himouskovainen käännynäinen nyt yhtäkkiä. Vähän niinkuin kaapista ulostulo vähän turhan sopivasti.

Vierailija
77/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti toi raunio ihminen ei ainakaan näitä palstoja lue. Katkeaa kamelinselkä varmasti. Ja entä toi likka. voi olla, että kuulee huomenna koulussaan aika raakaa tekstiä. Kuhan nyt eivät ittelleen mitään tekis...

Tietysti lukee, muttei ota opikseen/katso peiliin. Lisää uhriutumista ja muiden syyttelyä tulvii sapekkaaseen mieleen. Lapsi käy sääliksi. Joutui äitinsä huomiohu****misen välikappaleeksi ja todennäköisesti sama elämänasenne iskostetaan häneen.

Vierailija
78/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että köyhien vika on usein liika hyväsydämisyys.

Muistan esim. jutun naisesta, joka oli köyhä, mutta lahjoitti silti johonkin hyväntekeväisyyteen joka kuukausi.

Sekoitat typeryyden hyväsydämisyyteen.

Vierailija
79/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvostele hänen painoaan, sillä monet hänen sairauksistaan voivat nostaa painoa. Kun on kipuja, ei kykene liikkumaan, lääkkeiden vaikutus jne. Mutta uskon, että ainoa tapa pelastaa enää terveys on panostaa terveelliseen ruokaan ja vitamiineihin. Viljat vähemmälle, kun on fibromyalgia. Vehnä kokonaan pois? Tilalle eri värisiä kasviksia raakana ja uunissa ja keittoruokia. Idätys, verotus ja maitohappokäyminen käyttöön. D-vitaminia pilleristä ja jos on laboratoriotestien mukaan puutetta, niin muitakin vitamiineja, kuten B-ryhmän. Linssejä, papuja, kananmunia, kalaa ja enintään vähän punaista lihaa. Siis proteiinia lisää ja riittävästi myös ruokaöljyä, ei ehkä kuitenkaan rypsi, koska pahentaa monella fibroa (ristikukkainen kasvi) vaan esim auringonkukka ja oliivi. Tarkkailua siitä mikä itsellä pahentaa oireita ja niistä kiinni pitämistä! Ruoassa laatua enemmän ja määrää vähemmäksi. Olisi kannattanut pakastaa esim kukkakaalia, kun sitä sai vähän aikaa sitten edullisesti! No Lidilistä saa nytkin monta kasvista edullisemmin. 

Alussa ei tunnu missään, mutta myöhemmin alkaa olo tasapainottumaan, kun elimistö ei ole enää jatkuvassa puutos- ja tulehdustilassa. Liikuntaa sen verran kuin kivuilta kykenee. Liikuntaa lisää vaikka sattuukin, mutta jos alkaa sattumaan enemmän, niin silloin lepoa. Lapselle ilmaisia harrastuksia, joita löytää netistä EasySport (alakoululaiset, ilmainen) ja FunActiion (20€/kausi yläkoululaiset). Lapsi on saanut hyvän alun musiikkiharrastukselleen ja voisi jatkaa sitä myöhemmin, kun taloudellinen tilanne sen sallii. Seurakunnilla saattaa olla joitain ilmaisia musiikkikerhojakin.

Vierailija
80/556 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallaan tyytyväinen, että "sain" kokea köyhyyttä jonkin aikaa itsekin.

Nimittäin aiemmin ajattelin juuri kuten yllättävän moni täälläkin. Mutta köyhyyden kokeminen henkilökohtaisesti lyhyenkin aikaa oli traumatisoiva kokemus, joka ei ole haihtunut mielestäni sen koommin - vaikka siitä on jo vuosia ja nykyään olen jopa hyvätuloinen. Muistan sen pohjattoman epätoivon tunteen. Päivät jolloin en syönyt mitään. Absurdia ajatella, että käänsin kaikki takin taskut ja sain ehkä muutaman euron kasaan. Ja sitten kun ne muutama euroa oli kulutettu, minulla ei oikeasti ollut senttiäkään rahaa.

En toivoisi sitä edes pahimmalle vihamiehelleni. Mieleeni on jäänyt erityisesti mummo, joka tuli pyytämään euroa kun tulin kaupasta. Jouduin toteamaan, että olen samassa tilanteessa itsekin - ei minulla ole euroa. Olisinpa nähnyt hänet myöhemmin uudelleen, niin olisin antanut useammankin.

Kerrassaan kamalaa. Eikä todellakaan voi tietää kehen iskee. No ehkä jonkun Nallen ei tarvitse pelätä, mutta ihan keskituloinen olin itsekin ennen pohjalle putoamista.

Tavallaan ymmärrän, mutta kyllä jotenkin pitää raha-asiat itse sössiä, että palkkatyöläisenä ei riitä rahat ruokaan. Jos otit esimerkiksi pikavippiä toisen perään niin mitä siinä voi kukaan ulkopuolinen tehdä? Yhteiskunnan varat ovat jo nyt tiukoilla. Jos yhteiskunta maksaisi kaikkien pikavipit niin toisessa päässä vanhukset kuolisivat nälkään.

Niin se vain on, että aikuisella ihmisellä on vastuu itsestään ja siitä, että osaa elää jonkin budjetin mukaan. Yksikään yhteiskunta historian aikana ei ole toiminut siten, että se aina pelastaan jokaisen. Nykyaikana sentäs yhteiskunta pelastaa monta kertaa ennen kuin joku todella ajautuu alas.