Työkaverin ruokatavat vituttaa
Oikeesti. 15 vuotta oon jo katellut, kun se joka päivä lounastauolla syö samaa ruokaa. Joka ikinen päivä mikrossa kaurapuuroa, päälle reilusti puolukkasurvosta ja koko komeus syödään happaman näköisesti irvistellen.
Miksi hemmetissä syödä vuosikaudet samaa ruokaa, kun se vielä kaiken lisäksi on selkeästi pahaa! Kysyn vaan.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Köyhä?
Päinvastoin.
petri h. kirjoitti:
kiinnnitä huomio pois kyseistä henkilöstä. ei teidän ole pakko seurata työkaveria. mieti vain omia asioitasi
Pakko kiinnittää huomiota, koska istun aina häntä vastapäätä. Ihmettelisi, jos en katsoosikaan häntä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsytti kun työtoveri ensin pälyili ympärilleen ja alkoi puhua hiljaisella salaperäisellä äänellä aina lounaalla, ei muutoin väliä, kaikki eivät olisi halunneet jutella kun ainoa rauhallinen hetki töissä.
Ei ikinä kysynyt sopiiko ja aiheet joskus huonoa tekeviä.
Vanhempi naispuolinen täti alkoi kuvailla minulle (vela) ja toiselle työkaverille (nuori mies) kuinka synnytyksen jälkeen alapää on parsittu ja siellä on tikkejä.
Ei näin..
Vierailija kirjoitti:
Enempi mua ärsyttää työkavereiden lounaallakäynti. Ensin pitää miettiä, mihin mennään lounaalle, mitä missäkin paikassa on tarjolla, kuka haluaa sitä ja kuka tätä, kun lähtee kenen kanssa mihinkin ja koska. Sitten käydään lounaalla ja sen jälkeen vertaillaan, mitä ja millaista kelläkin oli lounaalla ollut ja kenen olisi myös pitänyt päästä mukaan mihinkin porukkaan.
En vaan jaksa. Lisäksi lounasaika on avokonttorissa parasta aikaa saada keskittymistä vaativia hommia tehdyksi.
Juuri näin. Se on usein se ainoa rauhallinen hetki, jolloin voi huokaista ja keskittyä.
Mitä ihmettä varten joku vahtaa toisen syömistä ja syömisiä? Kyttääjä eikä edes itse sitä tajua.
Mitähän tuo kytätty (ja voi hyvä tavaton 15 vuotta) mahtanee kertoa kyttääjästå kotona...
Pihi. Miksi et mene lounasravintolaan niin ei vituttaisi.
Mä olen syönyt pelkkää puuroa ja hernekeittoa töissä viitisen vuotta. Halpaa ja täyttävää, eikä tarvitse miettiä eväitä tai mistä raflasta ruokansa hakee.
Mun työkaveri on nyt syönyt seitsemän vuotta reissumiehen juustolla ja kinkulla. Toinen anasta purkin ja raejuustoa toisen. Yksi syönyt tonnikalaa ja raejuustoa joka päivä, pidrmpään kuin olen ollut täällä työssä (8 vuotta). Yksi vaihtaa lounaan vuosittain; he-ma-pa- mikrossa, raejuusto, kaurapuuro...
Sosiaalialalla on näitä... tai sitten just tämän vuoksi voivat ottaa 38 vuosilomapäivän lisäksi lomarahat vapaana. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Enempi mua ärsyttää työkavereiden lounaallakäynti. Ensin pitää miettiä, mihin mennään lounaalle, mitä missäkin paikassa on tarjolla, kuka haluaa sitä ja kuka tätä, kun lähtee kenen kanssa mihinkin ja koska. Sitten käydään lounaalla ja sen jälkeen vertaillaan, mitä ja millaista kelläkin oli lounaalla ollut ja kenen olisi myös pitänyt päästä mukaan mihinkin porukkaan.
En vaan jaksa. Lisäksi lounasaika on avokonttorissa parasta aikaa saada keskittymistä vaativia hommia tehdyksi.
Samaa meilläkin. Ensin yksi lähtee kyselemään muilta mitä syödään ja jäädään käytävälle odottamaan muita ja höpöttelemään. Siinä odotellessa ja neuvotellessa voi varttituntikin vierähtää ennen kuin edes lähevät jonnekin. Ihme laumasieluja kun aina pitää porukalla syödä. Itse syön aina rauhassa silloin kun muita ei keittiössä ole. Enkä juuri koskaan lähde ulos muiden mukana.
Joskus avokonttorin taukotilassa duunikaverit laittoivat mikroon jasmiiniriisiä. Jotkut sanovat sen tuoksuvan hyvälle, minusta sen haju on oksettava! Taisi olla muotia tuolloin - vai vieläkö sitä syödään?? Jalkahien lemu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epilepsia. Joillakin tiukka ruokavalio vähentää kohtausten määrää.
Niin, ketogeeninen eli erittäin vähän hiilareita sisältävä ruokavalio on kehitetty erityisesti epileptikoille. Kaurapuuro on ihan väärä ruoka, jos yritetään saada epilepsiaa syömisillä kuriin.
Haluaisin lähteen tälle väitteelle. Minulla on epilepsia, serkullani ja yhdellä parhaista ystävistäni myös. En ole ikinä kuullutkaan, en kohtalotovereilta, en lääkäreiltä, en edes lukenut kehdestä, että karppaus auttaisi k.o. tautiin :D Tosin olenkin sairastanut vasta 34 vuotta.
Ainakin lasten vaikeahoitoisia epilepsiamuotoja hoidetaan lähes hiiluhydraatittomalla dieetillä, jos lääkityksestä ei ole apua.
Vaikutusmekanismia ei kai vieläkään tiedetä, mutta dieetistä on selvästi apua.
Pojallani (6v) on epilepsia, k.o. ruokavaliota koitettiin, ei mitään apua. Kuten ei kuulemani mukaan muillekaan saman sairaalan epilepsialapsille.
Minäkin kaipaan lähdettä näihin väitteisiin.
Minä söin 10 vuotta evääkseni kahden ruisleivän välissä hk:n maksamakkaraa. Vaihdoin työpaikkaa ja käyn nykyään työmaaruokalassa töissä. En ole enää koskaan syönyt sitä merkkiä ruisleipää enkä maksamakkaraa. Vissiin tuli mitta täyteen😊
Mielestäni ihan hauska, humoristinen keskustelunaloitus, ei tarvitse olla pipo liian kireällä. Vaikka ei mitenkään ole minun asiani/ongelmani, on itsekin tullut kiinnitettyä huomiota erääseen työkaveriin, joka on jo vuosien ajan nauttinut lounaaksi sen saman Saarioisten roiskeläpän. Mutta mikäs siinä jos maistuu!
Minun äidillä oli työkaveri, joka söi joka päivä aamiaistunnilla Ravintola PamPamissa aina kaurapuuroa. Se ravintola sijaitsi Kaisaniemenkaulla lähellä Rautatieasemaa. Hän ei ollut mitenkään köyhä, naimisissa hän oli johtavan kaupungin virkamiehen kanssa. Hä oli aina terve ja eli 94-vuotiaaksi saakka. Kävimme heillä kylässä, iis tunnettiin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä?
Palkka on n.3900€ kuussa, ei se rahasta voi olla kiinni. Toisella työkaverilla on ollut jo 8v lähes joka päivä panaani ja jogurtti tai mannapuuro. Viime viikolla pari kertaa jogurtti ja kolme kertaa mannapuuro, lisäksi aina panaani.
Oletko kirjanpitäjä?
Niin mikä siinä tavassa syödä vituttaa?
Syökö hän puuroa äänekkäästi?
Itse olen syönyt puuroa lounaalla kaksi vuotta putkeen ja tapa alkoi kerralla siitä, kun sain lievän infarktin ja tajusin, että puuron syönti tekee hyvää elimistölle. Painokin pysyy kurissa.
Ps. syön puuroni sopan kera.
Puurossa on se hyvä puoli, että ei aiheuta hajuhaittoja ympäristöön, eli ei pitäisi olla paljoa valittamista sivullisilla. Ja halpaahan se on ja terveellistä.
Syön omassa tilassa enkä toisten kanssa. Jutut, ruoat, huonot pöytätavat jne.. ei kestä katsoa/kuunnella. Joten parempi pysyä poissa.
Puuro ei kelvannut vokkilaisille. Kanaa halusivat.
Hyi, kuulostaa juuri sellaiselta laumailulta ja työnvieroksunnalta mkä nostaa mulla karvat pystyyn. Voin hyvin uskoa että tuohon kaikkeen vääntämiseen menee helposti tunti sen varsinaisen lounaan lisäksi. Toimistokuukkeleita, viettävät työpäivänsä jutustelemalla niitä näitä vuoroin kenenkin kanssa. Siinä samalla sabotoivat toisten työrauhaa ja polttavat työnantajan rahoja.