Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverin ruokatavat vituttaa

Vierailija
09.10.2017 |

Oikeesti. 15 vuotta oon jo katellut, kun se joka päivä lounastauolla syö samaa ruokaa. Joka ikinen päivä mikrossa kaurapuuroa, päälle reilusti puolukkasurvosta ja koko komeus syödään happaman näköisesti irvistellen.
Miksi hemmetissä syödä vuosikaudet samaa ruokaa, kun se vielä kaiken lisäksi on selkeästi pahaa! Kysyn vaan.

Kommentit (205)

Vierailija
121/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä?

Palkka on n.3900€ kuussa, ei se rahasta voi olla kiinni. Toisella työkaverilla on ollut jo 8v lähes joka päivä panaani ja jogurtti tai mannapuuro. Viime viikolla pari kertaa jogurtti ja kolme kertaa mannapuuro, lisäksi aina panaani.

Panaani? No on teillä ihmeellinen työpaikka. Miten ihmeessä sinä tiedät jokaisen työkaverisi eväät noin tarkkaan? Jatkossa voisit katsella vain omia eväitäsi tai mene jonnekin lounasravintolaan syömään, niin saat vaihtelua elämääsi.

Vierailija
122/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla entinen työkaveri odotti kovasti eläkkeelle pääsyä (lopulta mekin aloimme toivoa sitä). Oli laskenut jo puoltavuotta aikaisemmin, mikä työvuoro silloin sattuisi olemaan, tehtiin kolmivuorotyötä. Viimeiselle kuukaudelle hankki oikein aamukamman ja sit arvuutteli meitä, kuinka monta päivää vielä jäljellä. Kun se eläkepäivä vihdoin viimein tuli ja oli aamuvuorossa, niin kysyin sit, että mitenkäs nyt sitten meinaat tätä suurta päivää juhlistaa. Sanoi, että oikein kunnolla herkuttelemaan,kun mieskin sattui olemaan sopivasti poissa. Aattelin, että menee johonki hienoon ravinteliin syömään. Sanoi ostavansa purkin kokkelipiimää ja HK -n lenkkimakkaran.Varmaankin tätä kulinaristista hetkeä kannatti odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisiäni kyttäävä työkaveri vituttaa.  

Vierailija
124/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset syö puuron aamuisin, toiset lounaalla ja toiset iltapalaksi. Onko sillä mitään väliä, mihin aikaan päivästä sen syö?

Vierailija
125/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaudia F. kirjoitti:

Mulla oli ylipainoinen työtoveri samassa huoneessa. Hän aloitti heti aamulla syömällä HK:n sinistä lenkkiä, sen jälkeen rouskutti sipsejä. Yhdeltätoista alkoi valittaa nälkää ja söi ruokalassa jättiannoksen lounasta. Iltapäivän kuluesssa mässytti karkkia, kunnes lähti kotiin. Ihmetteli jatkuvasti, kun lihoo. Kamalaa se makkaran haju huoneessa. Ei saanut tuulettaa, kun häntä paleli.

Hyvä että syö avoimesti! Jotkut lihavat eivät ilkeä nassuttaa lounaalla kuin kaksi kurkkulohkoa ja neljä kirsikkatomaattia. Yrittävät kai uskotella kaikille olevansa niin pieniruokaisia. Sitten kotona illalla alkaa armoton mässäily.

Vierailija
126/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri syö aina Pirkanmaan maustettuja rahkoja. Paitsi viime torstaina sillä oli Valion pehmeä vanilja - rahka. Mitähän oli tapahtunut? Osaako kukaan selittää? :0 sellainenhan maksaakin varmaan puolet enemmän. Tänään oli taas tosin Pirkan marjarahka.

Vierailija
127/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ylipäänsä ymmärrä ihmisiä jotka jaksaa töissä jos syövät lounaalla jonkun hikisen banaanin tai jugurtin.

Vierailija
128/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epilepsia. Joillakin tiukka ruokavalio vähentää kohtausten määrää.

Niin, ketogeeninen eli erittäin vähän hiilareita sisältävä ruokavalio on kehitetty erityisesti epileptikoille. Kaurapuuro on ihan väärä ruoka, jos yritetään saada epilepsiaa syömisillä kuriin.

Haluaisin lähteen tälle väitteelle. Minulla on epilepsia, serkullani ja yhdellä parhaista ystävistäni myös. En ole ikinä kuullutkaan, en kohtalotovereilta, en lääkäreiltä, en edes lukenut kehdestä, että karppaus auttaisi k.o. tautiin :D Tosin olenkin sairastanut vasta 34 vuotta.

Vierailija
129/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaisi työkaverin kyttäys mitä mulla on eväänä!

Syön joka vitun päivä evääksi kaksi ruisleivän siivua teekupillisen kanssa. Olen syönyt 30 vitun vuotta!

Enkä todellakaan osallistu yhteenkään kahvitauon keskusteluun "mitähän sitä tekisi tänään ruoaksi". 

Ei vaan kiinnosta. Ja mun mielestä ruisleipä on oikeasti hyvää.

Oikeasti 30v syönyt 2 leipää lounaaks? :D Helmee. Fanitan sua!

Vierailija
130/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullapa työtoveri jolla ei ole vielä ikinä ollut mitään evestä mukana teemme 3 vuorotyötä juo pelkkää mustaa kahvia viimeiset reilu 10v.. Siis ei ikinä joskus ihmettelemme kyllä..

Ei se nälkä tule jos ei tee kovaa fyysistä työtä ja ei ole totuttanut vatsaansa syömään aina tiettyyn aikaan. Sinänsä kyllä huvittaa aina katsella tätä ihmisten kauhistelua.

Vierailija
131/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en ylipäänsä ymmärrä ihmisiä jotka jaksaa töissä jos syövät lounaalla jonkun hikisen banaanin tai jugurtin.

Tämä! Itse en kestä, jo sattuu tulemaan liian vähän eväitä mukaan. Menee päivä pilalle. Enkä voisi vuosikausia syödä aina samaa ruokaa. Tuskin edes viikkoa.

Vierailija
132/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epilepsia. Joillakin tiukka ruokavalio vähentää kohtausten määrää.

Niin, ketogeeninen eli erittäin vähän hiilareita sisältävä ruokavalio on kehitetty erityisesti epileptikoille. Kaurapuuro on ihan väärä ruoka, jos yritetään saada epilepsiaa syömisillä kuriin.

Haluaisin lähteen tälle väitteelle. Minulla on epilepsia, serkullani ja yhdellä parhaista ystävistäni myös. En ole ikinä kuullutkaan, en kohtalotovereilta, en lääkäreiltä, en edes lukenut kehdestä, että karppaus auttaisi k.o. tautiin :D Tosin olenkin sairastanut vasta 34 vuotta.

Googleen nyt vaikka aluksi ketogenic diet and epilepsy. Ja lukemaan. On käytössä jopa ihan Suomessakin.

Vierailija
133/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klaudia F. kirjoitti:

Mulla oli ylipainoinen työtoveri samassa huoneessa. Hän aloitti heti aamulla syömällä HK:n sinistä lenkkiä, sen jälkeen rouskutti sipsejä. Yhdeltätoista alkoi valittaa nälkää ja söi ruokalassa jättiannoksen lounasta. Iltapäivän kuluesssa mässytti karkkia, kunnes lähti kotiin. Ihmetteli jatkuvasti, kun lihoo. Kamalaa se makkaran haju huoneessa. Ei saanut tuulettaa, kun häntä paleli.

Hyvä että syö avoimesti! Jotkut lihavat eivät ilkeä nassuttaa lounaalla kuin kaksi kurkkulohkoa ja neljä kirsikkatomaattia. Yrittävät kai uskotella kaikille olevansa niin pieniruokaisia. Sitten kotona illalla alkaa armoton mässäily.

No ei uskotella kenellekään yhtään mitään, luulet vain olevasi tärkeä. Jotkut ahtaa päivällä istsenä täyteen, joku syö vähän ja joku ei ollenkaan. Entinen esimieheni oli hyvin laiha eikä hän syönyt päiväsaikaan mitään. Eihän osa porukasta syö aamupalaakaan vaan lähtevät kahvin voimalla töihin.

Vierailija
134/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä älä kaalilaatikkoa....iltapäivästä tulee kamalaa piinaa

Vierailija
135/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön lähes joka päivä töissä lounaaksi jogurttia, chiasiemeniä ja marjoja, eikä ole vielä kukaan valittanut. Kotonakaan ei valiteta, vaikka syön aamiaiseksi (mikro)puuroa - joskus jopa puolukkahillolla! 

Vierailija
136/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono vatsa. Puuro on silloin paras vaihtoehto. Maistui tai ei 😝

Puuro varmaan vaan pahentaa. Maitoa ja kauraa? Itse söisin jotain hedelmiä ja vihanneksia.

Refluksiin/katarriin ei suositella suurinta osaa hedelmistä. Pahimpia sitrushedelmät. Kaura/ohra/ruis ovat myös monella kieltolistalla noista syistä. Keitettyjä vihanneksia ja keitettyä lihaa voi kokeilla syödä pienin annoksin.

T: refluksi yli 10 vuotta

Vierailija
137/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks nainen aukoo syödessään suutaan kuin kala kuivalla maalla. Ei ole kiva ruokaillessaan kenenkään kitapurjeita ihailla ja kuunnella sitä hirveätä mässytystä!

Vierailija
138/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työkaveri joka söi joka päivä pelkkää porkkanaraastetta! Sitten vähän väliä voivotteli kun maha kurisee vaikka vasta kävi syömässä.

Vierailija
139/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää, kun töissä on aina joitakin merkittävän ylipainoisia ihmisiä, jotka ovat ikuisesti dieetillä (olleet jo kymmenen vuotta ainakin). Syövät töissä lounaaksi vain riisikakun, jonka päällä salaatinlehvä, tai vain hedelmän.

Ja puhuvat aina laihduttavansa.

Kysyn vaan, että mitä he kotona syövät, kun ovat niin ylipainoisia? Eikö kannattaisi kuitenkin töissä syödä se oikea lounasa eikä mättää kotona herkkuja illat.

Vierailija
140/205 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on myös sellaisia sairauksia ja allergioita, mitkä kaventavat ruokavalion vaikka siihen kaurapuuroon. Ei ole välttämättä oma valinta ja vaihtoehto, vaan pakon sanelemaa.