Työkaverin ruokatavat vituttaa
Oikeesti. 15 vuotta oon jo katellut, kun se joka päivä lounastauolla syö samaa ruokaa. Joka ikinen päivä mikrossa kaurapuuroa, päälle reilusti puolukkasurvosta ja koko komeus syödään happaman näköisesti irvistellen.
Miksi hemmetissä syödä vuosikaudet samaa ruokaa, kun se vielä kaiken lisäksi on selkeästi pahaa! Kysyn vaan.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä?
Palkka on n.3900€ kuussa, ei se rahasta voi olla kiinni. Toisella työkaverilla on ollut jo 8v lähes joka päivä panaani ja jogurtti tai mannapuuro. Viime viikolla pari kertaa jogurtti ja kolme kertaa mannapuuro, lisäksi aina panaani.
Voi vitsi, takavuosina vaittelin viron kielen opettajani kanssa siita, miten Suomessa sanotaan banaani. Han ehdotti "panaania", sanoin ettei koskaan milloinkaan. Olinpa siis ihan vaarassa.
OT, mutta missapain banaani lausutaan "panaani"?!
Just. Pellet. mä syön joka päivä mäkkärissä ni so??????
Voi hyvänen aika. Kai sillä työkaverilla on syynsä. Voithan tuota kysyä, että eikö siihen puuroon kyllästy, jos asia vaivaa.
Syön.vittu.elääkseni.en.syödekseni. kirjoitti:
Tuntuu hyvältä olla työssä jossa saa syödä yksin tai ainakin "seura" vaihtuu joka ikinen kerta eikä kukaan ole kyttäämässä päivästä toiseen vaihtuuko eväät vai ei eikä yleensäkään kukaan ole ottamassa ylös "outoja tapojani".
Mikää vituta niin paljoa kuin jos olisit jossain perustyössä etkä jaksa eväistä repiä ressiä vaan otat ne samat joilla jaksaa tehdä työt, sitten joku vittunaama kulinaristi alkaa kyräileen kun ei eväät vaihdu koskaan. Tai aletaan jotain mikroa kantamaan vittuun ja sitten saa miettiä että mitä helvettiä tapahtuu.
Tää oli niin hyvä!😂👍
Yleensäkin mikä tapa tuo on että aletaan jotain mikroja kantamaan pois tai vihjailemaan jostain asiasta viikosta toiseen mutta suoraan ei voi sanoa. Ei varmasti pilkan kohde itse tajua koska häntä ei kiinnosta omat eikä muiden eväät vittuakaan vaan syö jotain että pärjää työn ajan. Sitten on jotain hassunhauskoja piloja tehty ja voi miettiä että mitähän vittua tapahtuu ja nurkan takana naureskelijat pilkkaa että jo on saatana tyhmä kun ei tajua eväitään vaihtaa vaikka on mikro työnnetty auton ikkunasta läpi.
Itse näkisin että eväiden tekeminen töihin on yksi arjen vittumaisimmista ja turhimmista asioista joten ymmärrän että joku ei jaksa ottaa mitään mukaan tai ottaa sen saman kuraläpän aina. Tietysti voisihan se lätyn koostumusta välillä vaihtaa mutta mitä väliä.
Mulla on töissä eväänä tosi usein samaa ruokaa. Tai siis samoja 3-4 ruokaa, aina on ollut. Mä en jaksa kotona väsäillä mitään gordon bleu -sapuskoja, en kyllästy helposti ja nuo ruoat ovat sellaisia joista tykkään ja jotka ovat tarpeeksi monipuolisia (on hiilaria, proteiinia, kasviksia ja kuitua). Simppeleitä tehdä kerralla isompi satsi, jota voi syödä useampana päivänä peräkkäin ja/tai pistää pakkaseen.
Oikeastaan ainoa, joka mulla vaihtelee, on jälkiruoka. Joskus ei ole mitään, joskus on jokin jogurtti, joskus edellispäivänä tehtyä pannukakkua + hilloa tai omenasosetta.
Käyn muutaman kerran vuodessa kunnolla syömässä ulkona (yleensä silloin, kun olen reissussa) ja silloin kokeilen aina jotain uutta. Merenelävät ja etanat on testattu, ihan hyviä ovat.
Jotenkin tuntuu hassulta, että ruokiin voisi kyllästyä. Tekevätkö ihmiset oikeasti joka viikko - ehkä joka päivä - eri ruokia? Eikö se ole kamalan vaivalloista? Ja tuskin nyt kuitenkaan ihan kaikki sapuskat maistuvat...
Laiskuus syynä? Mulla on ollut viimeiset 10v lounaana joko nuudelipussi tai pussipuuro. Syön sit himassa päivällisen. Siitä harvoin jää seuraavalle päivälle mitään jämiä (7hengen perhe).
Vierailija kirjoitti:
Minä muuten syön päivittäin saman ruuan töissä, vaikken edes pidä siitä :D
Helppo tehdä ja vie nälän kunnolla vaikkei kovin hyvää olekaan (on oikeastaan yksi harvoja ruokia mitkä mulla pitää nälkää).
Vinkkaapa mullekin, mikä ruoka on kyseessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvänen aika, miten sä jaksat välittää siitä mitä sun työkaveri syö? Mua taas ärsyttää suunnattomasti työkaverien kertomukset siitä mitä ne on eilen tehny ruuaksi ja mitä niillä on eväänä. Ei oikeesti jaksa kiinnostaa että työkaveri oli tehnyt taas makarooonilaatikkoa.
No ton kanssa ei voi paljon eväistä jutella.
"mitäs sulla tänään on? Jahas, näyttäisi olevan puuroa ja mitäs lisukkeena? Jaa, puolukkasurvosta! Enpä olis arvannut!"
Varmaan kotonakin syö just tuota samaa.
Tyyppi on luultavasti alkanut puurodieetille, ettei tarvi sun kanssa jutella eväistä. Kannattaa muutenkin miettiä, miltä eväitten kommentointi tuntuu. Minusta se kuulostaa todella ärsyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää, kun töissä on aina joitakin merkittävän ylipainoisia ihmisiä, jotka ovat ikuisesti dieetillä (olleet jo kymmenen vuotta ainakin). Syövät töissä lounaaksi vain riisikakun, jonka päällä salaatinlehvä, tai vain hedelmän.
Ja puhuvat aina laihduttavansa.
Kysyn vaan, että mitä he kotona syövät, kun ovat niin ylipainoisia? Eikö kannattaisi kuitenkin töissä syödä se oikea lounasa eikä mättää kotona herkkuja illat.
Kannattaa jättää se muiden syömistapojen ihmettely ihan kokonaan.
Sen sijaan jatkuvasta laihduttamispuheesta muiden ruokailun aikana on syytäkin huomauttaa.
Tulee mieleen ocd taikka autismi, tai muuten vain ihminen kellä rutiinit helpottavat elämää.
Olisipa hyvä säästökeino itsellekin. Itse yleensä syön mitä sattuu jäämään eiliseltä tai teen jonkun laatikon mistä sitten syön koko viikon. Minulle ei ruoka usein töissä maita, koska tykkään syödä myöhemmin. Jotain on silti pakko yrittää syödä. Päivän pääaterian syön silti kaikessa rauhassa kotona.
Mitä se kenenkään kankkua hinkkaa, mitä työkaverit syövät eväikseen? Ei minua ainakaan jaksa kiinnostaa, että mitä minun työkaverit eväikseen syövät, syökööt vaikka mulkun päätä, jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epilepsia. Joillakin tiukka ruokavalio vähentää kohtausten määrää.
Niin, ketogeeninen eli erittäin vähän hiilareita sisältävä ruokavalio on kehitetty erityisesti epileptikoille. Kaurapuuro on ihan väärä ruoka, jos yritetään saada epilepsiaa syömisillä kuriin.
Haluaisin lähteen tälle väitteelle. Minulla on epilepsia, serkullani ja yhdellä parhaista ystävistäni myös. En ole ikinä kuullutkaan, en kohtalotovereilta, en lääkäreiltä, en edes lukenut kehdestä, että karppaus auttaisi k.o. tautiin :D Tosin olenkin sairastanut vasta 34 vuotta.
Ainakin lasten vaikeahoitoisia epilepsiamuotoja hoidetaan lähes hiiluhydraatittomalla dieetillä, jos lääkityksestä ei ole apua.
Vaikutusmekanismia ei kai vieläkään tiedetä, mutta dieetistä on selvästi apua.
Jos hänellä on suolistosairaus? Saattaa noudattaa fodmap-ruokavaliota jolloin täytyy pelata varman päälle ja syödä töissä ja juhlissa aika yksipuolisesti, sillä melkein kaikessa on jotain ruokavalioon sopimatonta. Sairastan itse ärtyvänsuolen oireyhtymää ja olisin kyllä pettynyt jos joku kyttäisi syömistäni noin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epilepsia. Joillakin tiukka ruokavalio vähentää kohtausten määrää.
Niin, ketogeeninen eli erittäin vähän hiilareita sisältävä ruokavalio on kehitetty erityisesti epileptikoille. Kaurapuuro on ihan väärä ruoka, jos yritetään saada epilepsiaa syömisillä kuriin.
Haluaisin lähteen tälle väitteelle. Minulla on epilepsia, serkullani ja yhdellä parhaista ystävistäni myös. En ole ikinä kuullutkaan, en kohtalotovereilta, en lääkäreiltä, en edes lukenut kehdestä, että karppaus auttaisi k.o. tautiin :D Tosin olenkin sairastanut vasta 34 vuotta.
Sulla ei sairaus liene sitä pahinta lajia. Ainakin yhdessä yliopistollisessa sairaalassa ketogeeninen eli erittäin vähähiilihydraattinen ruokavalio (kansankielellä karppauson yksi todella vaikean epilepsian hoitomuodoista. Hiilihydraattia mahtuu päivään noin 5-10g ja toki verikokeissa yms. pitää juosta jatkuvasti jotta tiedetään mitä kropassa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti syö joka päivä lounaaksi saman pakastenakkikeiton
Mä en ymmärrä tämmösiä ihmisiä :D Ei tulisi mieleenikään kuitenkaan valittaa sellaisesta että mitä kukakin syö. Mutta en ymmärrä sellaisen ihmisen sielunmaailmaa, joka syö JOKA PÄIVÄ samaa ruokaa. Siis oikeasti joka päivä vaikka 20 vuoden ajan :D
syön.vittu.elääkseni kirjoitti:
Lisään vielä edelliseen kun tuli tuosta vihjailusta mieleen.
Taannoisessa työpaikassani tuli auton lämmityksestä pomon kanssa kinaa (tai pomolla tuli kinaa, itsehän en edes tiennyt asiasta).
Aloin ihmettelemään kuka homo täällä nykkii roikkaa irti autosta kun saa kylmällä autolla aina lähteä ja välillä kun piti työautolla käydä reissu, sekin oli yllättäen kuin pakastin vaikka aina ovat roikassa jos tarvii keikkaa tehdä.
Tätä jatkui aikansa kunnes mutkan kautta sain tietoon että pomo oli pahoittanut mielensä kun kerran olin lainannut firman roikkaa ja jättänyt sen väärään paikkaan kiireessä vaikka ennenkin olen sitä lainannut (ja muutkin lainanneet) ja aina palauttanut prikulleen samaan paikkaan mistä otin.
Alkoipa vielä ohimennen kerran vihjailemaan jotain kylmistä autoista ohi mennessään. Teki mieli turpaan lyödä. Sanoin suoraan että kerran unohdin roikan väärään paikkaan mutta tästä lähtien tuon oman roikkani niin ei unohdu.
Tuostakin viikkojen kylmällä autolla ajamisesta ja salapoliisityöstä ja kyräilystä olisi selvinnyt kun pomo olisi kuin mies sanonut suoraan että se roikka jäi väärään paikkaan viimeksi ja ei saa toistua.
Mutta ei kun pitää jotain saatanan johtojen nykkimisleikkiä alkaa harrastamaan saatana niinku olisi aivotoiminnassa jotain vikaa. Ihmisen on kyllä monet saatanan tyhmiä kyttääjiä ja kyräilijöitä.
Tässä on syy, miksi miua ketuttaa välissä elää ihmisten kanssa. Osa ihmisistä on oikein mukavia, mutta sitten on näitä vajaita, joiden pitää alkaa kiusaamaan toista kun ei uskalla kohdata ihmistä suoraan ja sanoa niinkuin asiat on. Kärpäsestä tekevät helposti härkäsen.
Työkaverin eväät ei kuulu sinulle millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Luulis työkaveria vituttavan, kun yks urpo on 15 vuotta kytännyt eväitä.
Mä alkaisin ainakin ihan v*ttuillakseni irvistelemään naamaani kun olisin 15 vuotta huomannut kyttääjän tuijottavan suu auki..
Ja joo, sen huomaa. Myös ne mikroilmeet, kun tarkistatte kasvoista onko ylähuulen päällä karvoja, onko kulmat nypitty, onko otsassa tyvikasvua, onko ryppyjä tullut lisää ja peittääkö meikkivoide vai onko se levinnyt. Se katseen harhailu ympäri kasvoja on huvittavaa.
Työyhteisössä ihmeteltiin ääneen, kun yksi söi useamman vuoden aina samoja ruokia. Oli ihan hyvä porukka, niin kertoi sairastaneensa pahan suolistotulehduksen. Ruokavalio oli pakon sanelema. Selvisi syy pitkälle sairaslomallekin.