Työkaverin ruokatavat vituttaa
Oikeesti. 15 vuotta oon jo katellut, kun se joka päivä lounastauolla syö samaa ruokaa. Joka ikinen päivä mikrossa kaurapuuroa, päälle reilusti puolukkasurvosta ja koko komeus syödään happaman näköisesti irvistellen.
Miksi hemmetissä syödä vuosikaudet samaa ruokaa, kun se vielä kaiken lisäksi on selkeästi pahaa! Kysyn vaan.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Köyhä?
Palkka on n.3900€ kuussa, ei se rahasta voi olla kiinni. Toisella työkaverilla on ollut jo 8v lähes joka päivä panaani ja jogurtti tai mannapuuro. Viime viikolla pari kertaa jogurtti ja kolme kertaa mannapuuro, lisäksi aina panaani.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä?
Palkka on n.3900€ kuussa, ei se rahasta voi olla kiinni. Toisella työkaverilla on ollut jo 8v lähes joka päivä panaani ja jogurtti tai mannapuuro. Viime viikolla pari kertaa jogurtti ja kolme kertaa mannapuuro, lisäksi aina panaani.
Vituttaisi työkaverin kyttäys mitä mulla on eväänä!
Syön joka vitun päivä evääksi kaksi ruisleivän siivua teekupillisen kanssa. Olen syönyt 30 vitun vuotta!
Enkä todellakaan osallistu yhteenkään kahvitauon keskusteluun "mitähän sitä tekisi tänään ruoaksi".
Ei vaan kiinnosta. Ja mun mielestä ruisleipä on oikeasti hyvää.
Minä puolestani sanoisin,että köyhäilijä sellainen on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön töissä aina saman annoksen, tietääkseni ihan iloisesti kylläkin. En viitsi joka päivä miettiä, mitä töissä söisi, joten sillä siitä pääsee. Säästän herkuttelun omaan keittiöön.
Onkohan toi miten terveellistä syödä joka päivä se sama annos? Esim toi kaurapuuro tai nuudelikeitto. Siis päivittäin jotain 220 päivää vuodessa? Kai sen voi korvata sitten kotona...
Itseä ainakin karmii toi valmisnuudelikeitto, siinähän on tajuttomasti lisäaineita ja muuta sontaa.
On se terveellistä, kun annos on terveellinen, ja vaihtelua tulee kotona aamiaisesta ja illallisesta sekä välipaloina hedelmistä yms.
Syöpäs nyt kiltisti lautasesi tyhjäksi ja voileipäsi, äläkä toljota muiden tekemisiä. Muista köyhien maiden nälkäisiä lapsia.
mää ällistyisin jos ois joka päivä paviaani.... ruokana työkaverilla
Vierailija kirjoitti:
Huono vatsa. Puuro on silloin paras vaihtoehto. Maistui tai ei 😝
Puolukka? Ei käy minun huonolle vatsalleni ollenkaan.
Tuntuu hyvältä olla työssä jossa saa syödä yksin tai ainakin "seura" vaihtuu joka ikinen kerta eikä kukaan ole kyttäämässä päivästä toiseen vaihtuuko eväät vai ei eikä yleensäkään kukaan ole ottamassa ylös "outoja tapojani".
Mikää vituta niin paljoa kuin jos olisit jossain perustyössä etkä jaksa eväistä repiä ressiä vaan otat ne samat joilla jaksaa tehdä työt, sitten joku vittunaama kulinaristi alkaa kyräileen kun ei eväät vaihdu koskaan. Tai aletaan jotain mikroa kantamaan vittuun ja sitten saa miettiä että mitä helvettiä tapahtuu.
Yleensäkin mikä tapa tuo on että aletaan jotain mikroja kantamaan pois tai vihjailemaan jostain asiasta viikosta toiseen mutta suoraan ei voi sanoa. Ei varmasti pilkan kohde itse tajua koska häntä ei kiinnosta omat eikä muiden eväät vittuakaan vaan syö jotain että pärjää työn ajan. Sitten on jotain hassunhauskoja piloja tehty ja voi miettiä että mitähän vittua tapahtuu ja nurkan takana naureskelijat pilkkaa että jo on saatana tyhmä kun ei tajua eväitään vaihtaa vaikka on mikro työnnetty auton ikkunasta läpi.
Itse näkisin että eväiden tekeminen töihin on yksi arjen vittumaisimmista ja turhimmista asioista joten ymmärrän että joku ei jaksa ottaa mitään mukaan tai ottaa sen saman kuraläpän aina. Tietysti voisihan se lätyn koostumusta välillä vaihtaa mutta mitä väliä.
Itselle tulee myös väkisinkin joku sairaus mieleen. IBSän takia itsellä on esimerkiksi todella outo ruokavalio, ja useimmiten on helppo vain syödä samaa sapuskaa päivästä toiseen kuin alkaa lukemaan reseptejä tai etikettejä vain todetakseen että siinä on yhtä ruoka-ainetta joka takaa sen että loppupäivä menee pöntöllä istuttaessa. IBSkin on sairaus josta ei välttämättä tulisi 15 yhteisen työvuodenkaan jälkeen puhuttua sen luonteen vuoksi.
Lisään vielä edelliseen kun tuli tuosta vihjailusta mieleen.
Taannoisessa työpaikassani tuli auton lämmityksestä pomon kanssa kinaa (tai pomolla tuli kinaa, itsehän en edes tiennyt asiasta).
Aloin ihmettelemään kuka homo täällä nykkii roikkaa irti autosta kun saa kylmällä autolla aina lähteä ja välillä kun piti työautolla käydä reissu, sekin oli yllättäen kuin pakastin vaikka aina ovat roikassa jos tarvii keikkaa tehdä.
Tätä jatkui aikansa kunnes mutkan kautta sain tietoon että pomo oli pahoittanut mielensä kun kerran olin lainannut firman roikkaa ja jättänyt sen väärään paikkaan kiireessä vaikka ennenkin olen sitä lainannut (ja muutkin lainanneet) ja aina palauttanut prikulleen samaan paikkaan mistä otin.
Alkoipa vielä ohimennen kerran vihjailemaan jotain kylmistä autoista ohi mennessään. Teki mieli turpaan lyödä. Sanoin suoraan että kerran unohdin roikan väärään paikkaan mutta tästä lähtien tuon oman roikkani niin ei unohdu.
Tuostakin viikkojen kylmällä autolla ajamisesta ja salapoliisityöstä ja kyräilystä olisi selvinnyt kun pomo olisi kuin mies sanonut suoraan että se roikka jäi väärään paikkaan viimeksi ja ei saa toistua.
Mutta ei kun pitää jotain saatanan johtojen nykkimisleikkiä alkaa harrastamaan saatana niinku olisi aivotoiminnassa jotain vikaa. Ihmisen on kyllä monet saatanan tyhmiä kyttääjiä ja kyräilijöitä.
Panaani! Ei hitto. *huutonaurua*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oikeesti helvetin terveelliselle. Söisin itekin jos olis joka päivä survosta. Ihan sama vaikka irvistyttäis.
Tollanen hiilarimössö? Pistäisi sekaan edes raejuustoa ja mieluiten jättäis puuron ja sokeroidun puolukkasurvoksen pois.
Voi apua miten jotkut ovat vieraantuneet normaalista ravinnosta.. vai hiilarimössöä!?
Vanha uskomus on, että kaurapuuro on terveellistä. Onko näin, viljateknologian professori Hannu Salovaara Helsingin yliopiston elintarvike- ja ympäristötieteiden laitokselta?
– Vanha uskomus on yhä oikea. Kaura on hyvä vatsalle ja siinä on hyvä proteiini. Ravintokuidulla on monia vatsan toiminnalle suotuisia vaikutuksia. Kauran kuidusta vajaa puolet on beetaglukaania, joka alentaa kolesterolia ja tasaa verensokeria.
– Molemmat vaikutukset oikeuttavat terveysväittämän esittämiseen. Tämä tekee kaurasta eittämättä superruoan, sillä on harvinaista että tiukan EU-prosessin läpikäynyt terveysväittämä saadaan tavalliselle ruoka-aineelle. Kaurallahan niitä on kaksi.
Kuinka paljon ja missä muodossa kauraa tulisi päivittäin syödä, jotta siitä olisi terveydellisiä hyötyjä?
– Vähintään kolme grammaa päivässä beetaglukaania pitäisi saada kolesterolin alenemisvaikutuksen kannalta. Beetaglukaanin voi saada esimerkiksi aamupuurosta (1–2 g), kauraleipäviipaleesta (0,5–1 g), kauramyslistä (1–2 g) tai sopivasta kauravälipalasta (0,4–0,7 g).
– Terveysväittämän saa esittää, jos beetaglukaania on vähintään 1 grammaa per annos. Tähän eivät kaikki tuotteet yllä, ja siksi kaikissa beetaglukaania sisältävissä tuotteissa ei ole esitetty väittämää. Toki nekin ovat beetaglukaanin lähteitä ja kuidun lähteitä ylipäänsä.
Voiko päivittäisen kuitutarpeensa täyttää kauralla vai tarvitaanko lisäksi vielä muitakin viljoja?
– Ravintokuidun suositeltu saanti on 25–35 grammaa päivässä. Ravintokuitu on käytännössä kasvien soluseiniä, joten kuitua kertyy monista kasviperäisistä tuotteista kuten leivästä, kasviksista ja hedelmistä.
– Jos saimme tuon kolmen gramman beetaglukaaniannoksen kauratuotteista, saimme samalla yhteensä ehkä 7–8 grammaa kuitua. Muitakin kuitulähteitä siis vielä tarvitaan kauratuotteiden lisäksi.
Ööö... Viljateknologian professori... No totta Helvetissä Viljateknologian professori puhuu viljojen puolesta! Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat...
ööö.... ei taida olla tiedemaailma tuttu. Viljateknologian professori syö ihan yliopiston leipää ja sikäli hänen kannaltaan on sama mitä tuloksia tutkimuksista tulee. Itse asiassa, tutkimuksen näkyvyyden kannalta juuri tuollaiset "kaurapuuro on epäterveellistä hiilarimössöä" -tuloksethan olisi hyviä tuoda julkisuuteen, voisi uutiskynnykset ylittyä :)
Minulla oli työkaveri, joka nassutti ruokaa ruokaa huulten välissä siten että huulet liikkuivat nopeaa vauhtia ja kuului semmoinen litisevä ääni. Oli aivan painajaista joutua hänen kanssaan vastakkain istumaan, muuten siis kiva tyyppi, mutta se ääni ja se ruoka siinä puoliksi suusta ulkona sai voimaa pahoin.
Suvaitsevaisuus näyttää olevan katoavaa kansanperinnettä. Toisen lautasen sisältöön EI puututa, eikä sen tarvitsisi kiinnostaakaan. Ja voisi kai ihmisten kanssa jutellakin. Kuulostaa kauhealta että ollaan vuosia samassa taukotilassa muttei koskaan puhuta.
Mulla oli ylipainoinen työtoveri samassa huoneessa. Hän aloitti heti aamulla syömällä HK:n sinistä lenkkiä, sen jälkeen rouskutti sipsejä. Yhdeltätoista alkoi valittaa nälkää ja söi ruokalassa jättiannoksen lounasta. Iltapäivän kuluesssa mässytti karkkia, kunnes lähti kotiin. Ihmetteli jatkuvasti, kun lihoo. Kamalaa se makkaran haju huoneessa. Ei saanut tuulettaa, kun häntä paleli.
Toivottavasti tunnistaa itsensä :D Voisi seuraavat 15 vuotta tilata viiden tähden aterian päivittäin. Vituttaakohan ap:ta sitte enää?