Työkaverin ruokatavat vituttaa
Oikeesti. 15 vuotta oon jo katellut, kun se joka päivä lounastauolla syö samaa ruokaa. Joka ikinen päivä mikrossa kaurapuuroa, päälle reilusti puolukkasurvosta ja koko komeus syödään happaman näköisesti irvistellen.
Miksi hemmetissä syödä vuosikaudet samaa ruokaa, kun se vielä kaiken lisäksi on selkeästi pahaa! Kysyn vaan.
Kommentit (205)
Oisko syömishäiriö.
Tai sitten vain suhtautuu ruokaan polttoaineena ja kyseisessä annoksessa on hänen mielestään sopivassa suhteessa kaikkea mitä hän tarvitsee.
Kaura sopii ainakin mun mahalle hyvin. Ennen söin aina neljän viljan puuroa ja se taas ei sopinut yhtään. Pieretti ja turvotti. Kaura on tosi hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvänen aika, miten sä jaksat välittää siitä mitä sun työkaveri syö? Mua taas ärsyttää suunnattomasti työkaverien kertomukset siitä mitä ne on eilen tehny ruuaksi ja mitä niillä on eväänä. Ei oikeesti jaksa kiinnostaa että työkaveri oli tehnyt taas makarooonilaatikkoa.
No ton kanssa ei voi paljon eväistä jutella.
"mitäs sulla tänään on? Jahas, näyttäisi olevan puuroa ja mitäs lisukkeena? Jaa, puolukkasurvosta! Enpä olis arvannut!"
Varmaan kotonakin syö just tuota samaa.
Se vielä puuttuiski että se kertois joka päivä sen saman että juu tänään on kaurapuuroa ja puolukkaa on eväänä. Se jo vois oikeesti vähän ketuttaa.
Onko pakko syödä sitä kirjoitti:
No onneksi ei syö kalapaistosta ja lämmitä sitä mikrossa, hyi mikä pesemätön v###n haju lemahtaa koko taukotilaan. :(( Ja kuka siinä mikrossakaan enää ruokaansa viittii lämmittää.
Onpa kiva mennä nukkumaan kun löytyi kuin löytyikin kevyempi ketju =D Kiitos :)
Toisilla on tapoja joista ne ei luovu. Ehkä se vaan on tapa ja helppo eväs tai se ei halua että työkaverit kyttää mitä sillä tänään on eväänä. No, näkyy kyllä kyttäävän nytkin.
Mua vituttais jos joku kyttäis mitä mulla on eväänä.
Vierailija kirjoitti:
Epilepsia. Joillakin tiukka ruokavalio vähentää kohtausten määrää.
Niin, ketogeeninen eli erittäin vähän hiilareita sisältävä ruokavalio on kehitetty erityisesti epileptikoille. Kaurapuuro on ihan väärä ruoka, jos yritetään saada epilepsiaa syömisillä kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono vatsa. Puuro on silloin paras vaihtoehto. Maistui tai ei 😝
Puuro on kyllä viimeinen vaihtoehto, jos vatsa voi huonosti.
Vatsavaivoista en sano mitään, mutta ainakin mua on käsketty syömään usein puuroa, ja kaura on kuulemma ihan parasta. Minulla siis on divertikkeleitä eli suoliston umpipusseja, jotka tulehtuu herkästi. Pitää ylläpitää hyvää bakteeristoa ja syödä paljon kuituja.
Minullakin on vatsavaivoja. Pitäisikö kokeilla puurodiettiä?
Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.
Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.
Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.
Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vatsavaivoista en sano mitään, mutta ainakin mua on käsketty syömään usein puuroa, ja kaura on kuulemma ihan parasta. Minulla siis on divertikkeleitä eli suoliston umpipusseja, jotka tulehtuu herkästi. Pitää ylläpitää hyvää bakteeristoa ja syödä paljon kuituja.
Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.
Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.
Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.
Mee lääkäriin, jos tuo on jatkunut pitkään ja heikottaakin. Ei oo normaalia jatkuva ripulointi. Oisko sulla jokin ruoka-aineallergia tai sappivaivoja?
Hmmm, mä olen useaan kertaan tavannut kiroilevan ja irvistelevän lenkkelijän. Homma on selkeästi tyypille vastenmielistä ja kurjaa, kuiskailee kirosanoja mennessään. Silti näen sen usein. Kai siinä on joku jalo ajatus takana, että "tää tekee kuitenkin hyvää, vaikka onkin ihan paskaa". Ja siitä happamasta yleisilmeestä päätellen, lenkkeily ei ole tehnyt kovin hyvää. Ihmisillä on pakkomielteitä, puurodieetti voi olla näistä yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri syö puuroa niin et laittaa lusikan suuhun, imaisee puurosta osan ja pullautta sen puolillaan puuroa täynnä olevan lusikan suusta ulos. En voi katsoa 😨
Miksei voi ottaa vähemmän ja syödä lusikallista kerrallaan?Seuraavalla kerralla tarjoa sille vihjeeksi teelusikkaa....
tai sanot suoraan tuosta asiasta jos kerta häiritsee ja puhut siitä muiden paitsi itse henkilön kanssa. Mikäli ette ole puhuneet muiden kanssa asiasta niin sitten vihjeeksi teelusikka. Muussa tapauksessa suosisttelen suoraan asiasta mainintaa itse syöjälle eikä ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.
Sinä se jaksat tämän saman viestin laittaa joka ainoa päivä. Neuvot sulle on annettu, ei tunnu kelpaavan. Syö ihmeessä puuroa, vatsalle se ainakin tekee huonoa.
Mun äiti syö joka päivä lounaaksi saman pakastenakkikeiton
Vierailija kirjoitti:
Hmmm, mä olen useaan kertaan tavannut kiroilevan ja irvistelevän lenkkelijän. Homma on selkeästi tyypille vastenmielistä ja kurjaa, kuiskailee kirosanoja mennessään. Silti näen sen usein. Kai siinä on joku jalo ajatus takana, että "tää tekee kuitenkin hyvää, vaikka onkin ihan paskaa". Ja siitä happamasta yleisilmeestä päätellen, lenkkeily ei ole tehnyt kovin hyvää. Ihmisillä on pakkomielteitä, puurodieetti voi olla näistä yksi.
Ehkä hänelle tulee endorfiinimyrsky vasta suorituksen jälkeen. Hyvä mieli, että päivän treeni ja nyt tehty.
Vierailija kirjoitti:
ehkä se ei halua lihoa.
Kaura pitää nälkää ehkä just siihen ensi pieraisuun asti ja illalla on kamala nälkä, mitä kompensoidaan ahmimisella. Ei siis todellakaan mikään hyvä lounas työkaverilla. Ihmettelen suuresti.
Vai että ihan vituttaa... No jopas menee tunteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä?
Ollaan ihan hyväpalkkaisessa duunissa.
Luulis, että 15 vuodessa olis jonkun muunkin edullisen ruoan keksinyt. Kaalilaatikkoa vaikka.
Jos sillä on peliriippuvuus ja kaameasti velkoja. Ei ihmisen kaikki ongelmat päällepäin näy.