Mikä oli ihan ensimmäinen reaktiosi, kun kuulit Presidenttiparin saavan vauvan?
Mä tulin iloiseksi uutisesta. Mutta sitten mietin, että en itse kyllä enää tuossa iässä jaksaisi mitään yöheräilyjä harrastamaan.
Kommentit (521)
Hei kuka tahansa isä tai äiti voi kuolla äkillisesti milloin tahansa. Toisaalta moni elää vielä 80v aktiivista elämää. Lapsen äiti on ihan normaali ikäinen synnyttäjä. Lopettakaa vouhotus Salen iästä. Mies on nuorekkaampi kuin puolet 60-kymppisistä.
Kuullessani uutisen olin vain ja ainoastaan onnellinen Saulin ja Jennin puolesta. Vauvauutisia olin vähän odotellutkin. <3
Vierailija kirjoitti:
Suuri ihmetys ja ihmettelen edelleen. En ymmärrä naista joka haluaa lapsen papan kanssa. Kyllä mä ainakin haluan lapset sellaisen miehen kanssa jonka kanssa voidaan yhdessä seurata lapsen kasvua aikuisuuteen ja helliä myös lapsenlapsia. Enkä haluais ottaa noin isoa riskiä yksinhuoltajuudesta enkä varsinkaan siitä, että lapseni joutuisi kasvamaan ilman isää.
No ei kai sitä voi lasta tehdä eri miehen kanssa kuin oman puolison... tosin jotkut tekee.
"Oho" oli eka reaktioni. Olin luullut, että Haukio haluaa elää edustusrouvana eikä halua siihen lapsia, kerran on noin vanhan ukon itselleen huolinut. En olisi uskonut, että edes yrittää vanhuksen kanssa hankkia lasta. No varmaan se on tehty keinohedelmöityksellä mutta en olisi uskonut sitäkään, että Niinistö suostuu hankkimaan vauvaa.
Kun kuulin "uutisen" radiosta, yllätyin! Ja seuraavaksi ajattelin, että miehen, joka tuossa iässä haluaa isäksi täytyy todella rakastaa paljon vaimoaan ja olla hyvin lapsirakas. Jotenkin vuosien varrella minulle oli tullut käsitys, että kyseessä on ns "järkiavioliitto", mutta tämä tuleva perheenlisäys todistaa, että olin väärässä. Ja loppujen lopuksi ikähän on "vain numeroita", Sauli Niinistö on aina ollut hyvin urheilullinen ja nuorekas, eli hän on varmaan paremmassa kunnossa kuin monet esim parikymppiset miehet, jotka vain istuvat ja näpläävät älypuhelimiaan tai tietokoneitaan ja syövät ns roskaruokaa.
Lapsen henkisen kehityksen kannalta "aikuiset" vanhemmat ovat varmasti paremmat kuin teinivanhemmat.
Munat poikki ja hirteen,
No ei vaan, kauhistelin lapsen osaa...
Vierailija kirjoitti:
Lapsen henkisen kehityksen kannalta "aikuiset" vanhemmat ovat varmasti paremmat kuin teinivanhemmat.
Haudattu henkilö ei. Kasvata
hohhoijaa taas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tänään aprilli-päivä?! En myöskään voinut aidosti ilahtua siitä, että vanhukselle tulee vauva.
Onko nelikymppinen mielestäsi vanhus..?
Haloo, kirjoittaja tarkoitti varmasti lapsen isää
Vierailija kirjoitti:
Mä tulin iloiseksi uutisesta. Mutta sitten mietin, että en itse kyllä enää tuossa iässä jaksaisi mitään yöheräilyjä harrastamaan.
Suutuin ja ajattelin, että onpas järjettömän itsekästä ja vastuutonta. Kun ystäväni kanssa käytiin tätä reaktiotani läpi, taustalta löytyi oma suurin pelkoni siitä, että kuolen ennen kuin lapseni ehtivät aikuisiksi, ja se jättää heihin ikuisen jäljen, kuten lapsena tapahtuva orpoutuminen jättää.
Koin siksi Saulilta älyttömän itsekkääksi tehdä lapsi tuossa iässä, kun on niin suuri riski sille, että hän ei ole elossa lapsen aikuisuuteen asti, saati että olisi hyvässä ja virkeässä kunnossa.
Ensiraktion jälkeen olen ajatellut, että eiköhän sitä pahempiakin kohtaloita ole, kuin syntyä vanhan presidentin lapseksi suomessa.
En kuitenkaan pidä asiaa mitenkään erityisen söpönä tai koskettavana vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Hei kuka tahansa isä tai äiti voi kuolla äkillisesti milloin tahansa. Toisaalta moni elää vielä 80v aktiivista elämää. Lapsen äiti on ihan normaali ikäinen synnyttäjä. Lopettakaa vouhotus Salen iästä. Mies on nuorekkaampi kuin puolet 60-kymppisistä.
Kuullessani uutisen olin vain ja ainoastaan onnellinen Saulin ja Jennin puolesta. Vauvauutisia olin vähän odotellutkin. <3
Ihan sama kuinka nuorekas on, se on täysi fakta, että vanheneminen kiihtyy loppua kohti. Eli 60-70 välillä ihminen voi olla vielä aika samassa hapessa, mutta kun aletaan katsoa väliä 70-80 saati 80-90, niin ihan hirveän harva on enää kasivitosena aktiivinen ja nuorekas.
Fantastista, mä aattelin... kerrassaan mahtava juttu! Ottaiskohan ne mut KUMMIKSI!?
t. Setä-Mies
Uskomaton fiilis. Iloinen ja onnellinen.
Ajattelin, että heillä on sopimus etteivät hanki lapsia. Epäusko, koska Sauli on vanhus. Mietin, että mahtaa Saulin täysi-ikäisiä lapsia hävettää isänsä käytös. Sitten mieleen tuli jo presidenttipeli vauvalla ja sääli, koska Jenni on ilmeisesti joutunut odottamaan useita vuosia päästäkseen äidiksi. Epäusko päällimmäisenä. Nolottaakin Suomen maineen puolesta. Vanhalla presidentillä kohta vauva?!
no ainakin nyt on hyvä syy olla äänestämättä saulia!
pitkä odotus palkittu :) mutta en kyllä voi enää äänestää saulia tämän tiedon jälkeen
https://www.hs.fi/elama/art-2000002747647.html
Suomalainen mies elää keskimäärin 77,5 vuotiaaksi. Lapsi on silloin ekalla :(
No ihan rehellisesti sanottuna: mitä hittoa.
Onko nelikymppinen mielestäsi vanhus..?