Miksi vanhat heilat ottavat yhteyttä 10 vuoden jälkeen?!
Ärsyttää *facepalm* Pari miestä, joiden kanssa opiskeluaikana heilastelin, ovat ottaneet yhteyttä noin kymmenen vuoden jälkeen. Miksi ihmeessä?! Minulla on nykyään perhe ja ihana mies. Mikä ihme saa miehen ajattelemaan, että haluaisin olla hänen kanssaan yhteyksissä? Ovatko nämä miehet jääneet elämään sinne yli 10 vuoden takaisiin aikoihin? Ja kyse ei ole vain yhdestä miehestä, vaan muutamasta. Olin siis sinkku tuolloin.
En ole vastannut heille yhtään mitään. Julmaa ehkä, mutta jos ikinä kuvittelet ottavasi yhteyttä joihinkin vanhoihin heiloihin jopa yli kymmenen vuoden takaa, älä ikinä tee sitä!
Kommentit (45)
Eronneet ja sitä kautta aktivoituvat?
Mieheni parinkymmenen vuoden takainen exä, siis teini-ajoilta, alkoi eronsa jälkeen kommentoimaan miehen joka ikistä Facebook juttua. Myös toinen exä olisi halunnut jutella mieheni kanssa kun erosi itse kumppanistaan. Meillä lapsetkin.
Saman olen huomannut omalla kohdalla myös että eronneet miehet ottaa facen kautta yhteyttä.
Miksei ottaisi? Ehkä olit heille se oikea? Kyllä minä ainakin ottaisin vaikka kouluaikaiseen heilaani yhteyttä jos hän olisi ollut SE minulle.
Mikäs siinä, mutta kun kaikki eivät usko että ei kiinnosta hitustakaan heidän yhteydenottonsa.
Minulla oli 16-17-vuotiaana romanssi ihanan ulkomaalaisen miehen kanssa. Suhteemme loppui pitkään välimatkaan ja muistelin häntä aina mukavana muistona... muutamia vuosia sitten löysin hänet facebookissa ja huomasin, että hänestä on tullut kaljuuntunut vanha ukko.
Enemmän mua mietityttää miksi lapsuuden ja nuoruudenaikaiset kaverit ottaa yhteyttä serkuista ja kummitädistä puhumattakaan
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua mietityttää miksi lapsuuden ja nuoruudenaikaiset kaverit ottaa yhteyttä serkuista ja kummitädistä puhumattakaan
Joo tämä.. en ole nähnyt näitä sukulaisiani ehkä 20 vuoteen. Pari koulukaveriakin. Viimeisen parin vuoden aikana lisäilleet facebookissa kaveriksi. Sanaakaan ei ole vaihdettu :D
Vierailija kirjoitti:
Mä aattelin näin reilun 10v jälkeen pyytää lapsuuden kaveria kylään. Onko ihan huono idea?
Minullekin on käynyt tuota, että joku ex-heila joka ei enää voisi vähempää kiinnostaa, ottaa yllättäen pitkän ajan jälkeen yhteyttä, enkä välittäisi olla missään tekemisissä. Uskon, että miehet tekevät tuota, kun ovat puutteessa, eivätkä löydä muuten seuraa. "Ai niin oli tuokin yksi, kenties siltä vielä saisi."
Yksi entinen muusikko harrastaa myös ilmeisesti tätä. Ottaa aina tasaisin väliajoin yhteyttä ja kyselee kuulumisia, enkä ole ainut. Mies on parisuhteessa.
No silloin kun oma elämä puuduttaa ja ollaan tyytymättömiä, saatetaan alkaa uskotella itselle että kyllä se vaan se Teija silloin vuonna 1986 oli sellainen nainen jonka kanssa olisin varmasti onnellisempi ja joka oikeastaan olikin todellinen rakkauteni. Ihan itsepetosta ja tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä.. en ole nähnyt näitä sukulaisiani ehkä 20 vuoteen. Pari koulukaveriakin. Viimeisen parin vuoden aikana lisäilleet facebookissa kaveriksi. Sanaakaan ei ole vaihdettu :D
Mulla ei ole tuo tilanne koska en kuulu faceen (tai ylipäätänsä enää koko someen) juuri tuon takia, että menneisyyden ihmiset saattaa lisätä kaveriksi. Sen sijaan mun sisarukset on facebookissa ja niiden kautta ovat saaneet ruinattua mun puhelinnumeron, käytän prepaidia niin ei löydy fonectasta.
Kiva kun tulee oudosta numerosta puhelu ja ala-asteen aikainen paras kaveri ottaa yhteyttä ja jotenkin niin kiusallista kun en kunnolla muista koko tyyppiä :D Toki asiallisesti hoidan noi tilanteet mutta kun ei kiinnosta kuulla niistä. Ylä-asteella ja amiksessa olin suosittu, paljon kavereita ja asuin pienellä paikkakunnalla niin kaverisuhteet oli hyviä ja tiiviitä, just ton pikkupaikkakunnan takia tietävät myös mun sisarukset ja niiden kautta löysivät mut.
Tavallaan ymmärrän että olen jäänyt monien mieleen ja ehkä haluaisivat olla edelleen mun kavereita koska olin joskus hyvä tyyppi, mutta ne oli nuoruudenkavereita.. Ei sellaisten kaverisuhteiden kuulu kestää ellei jää kotipaikkakunnalle. Kamalaa tuo sun juttu että 20v jälkeen vielä ottavat yhteyttä :D Itse oon 25v eli ylä-asteesta ja amiksesta ei ole edes kovin kauaa aikaa kulunut vielä
Meillä taas aviomiehen aiempi kihlattu 12 vuoden takaa alkoi pommittamaan facebookissa ja whatsappissa. Oli ilmeisesti eronnut omasta avioliitostaan ja vanha suola alkoi janottamaan. Meillähän on miehen kanssa jo kaksi lasta ja vietettiin juuri 8-vuotishääpäiväämme.
Tämä entinen onnitteli miehen syntymäpäivät ja nimipäivät, toivotti hyvää joulua, kommentoi ja peukutti facekuvia. Lähinnä huvittuneena miehen kanssa seurattiin ja luettiin naisen lähettämiä juttuja. Rehellisesti sanottuna vähän säälittikin hänen epätoivonsa. :(
Olen ihmetellyt ihan samaa; se että on joskus opiskeluaikana ollut joku muutaman kuukauden juttu jonkun tyypin kanssa ei tarkoita, että kiinnostaisi olla sen tyypin kanssa missään tekemisissä 10-20 vuoden päästä... siis ei mitään yhteistä, ei olla pidetty mitään yhteyttä koko tänä aikana, ei yhtään yhteistä kaveria, ja yhtäkkiä alkaa ilmestyä facessa kaveripyyntöjä ja yksityisviestejä ... ymmärtäisin, jos oltaisiin törmätty kadulla pitkästä aikaa, tai tavattu yllättäen työn merkeissä, tai huomattu että ollaan samassa kaupungissa tai samalla alalla, tai kumppanit tuntevat toisensa tms mutta kun ei ole mitään yhdistävää, ja yhtäkkiä jostain puskista tulee näitä viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aattelin näin reilun 10v jälkeen pyytää lapsuuden kaveria kylään. Onko ihan huono idea?
En tiedä teidän taustoja niin en osaa sanoa. Itse en tykkäisi, mutta ehkä sun kaveri ilahtuu, kokeilemalla se selviää jossitä ei kiinnosta niin eiköhän tuo osaa kieltäytyä :)
Mulle on käynyt niin, että tyyppi joka itse kohteli mua tosi huonosti ja päätti suhteen ikävällä tavalla, nyt ottaakin yhteyttä. No, se tilaisuus oli silloin 10 v sitten, ei voisi enää vähempää kiinnostaa.
Minäkin ottaisin, mutta en muista nimeä.
Kyllä minulla vain kiinnostaisi, mitä kuuluu vanhoille koulukavereille. Ikävää, jos tämä kiinnostus on taakka teille niin suosituille ihmisille. Ja vielä ikävämpää, jos todellakin ole sellainen nobody. Jota ei kukaan muista enää. Vaikka olisi peruskoulun käynyt samaan aikaan..
Möh! Mä oon ajatellut et ois ihana ottaa yhteyttä yhteen tyttöön jonka kanssa olisi voinut tulla ihana romanssi, mutta se päättyi kun teini-iässä olin epävarma seksuaalisuudestani. Siitä on 10 vuotta jo. Toivon, että joskus törmään häneen.
Koskeeko tää nyt vain miehiä, jotka ottaa yhteyttä? Entäs naiset? Ajattelin just eilen kirjottaa tekstarin v2011 suhteelle.....
No miksei? Ei mua ainakaan haittaisi