Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mieheni käytös ihmetyttää

Vierailija
09.10.2017 |

Erosimme vuosi sitten, kun mies löysi 10 vuotta itseään nuoremman naisen. He ovat edenneet sellaista tahtia, ettei 10- ja 17- vuotiaat tyttäremme pysy tahdissa mukana. Muuttomme jälkeen uusi nainen oli jo kahden kuukauden kuluttua yötä nuoremman lapsen kanssa samaan aikaan ja siitä 2 kk, niin oli raskaana.

Eksäni ei suostu maksamaan sen suuruista elatusmaksua, mikä hänelle kuuluisi, vaan tekstaa tytöille, että estän häntä näkemästä heitä, kun asiasta tulee puhe. Meillä oli 10 vuoden ajan rivitaloasunto, joka jäi miehelle, enkä ottanut oikeastaan mitään mukaan.

Nyt viimeinen niitti oli, kun vanhemman tytön huone oli häneltä kysymättä muutettu vauvan huoneeksi, tapetoitu uusiksi ja kaikkea. Uusi nainen ei puhu lapsille mitään, koska on kuulemma sairaalloisen ujo. En enää tiedä, mitä tehdä, tytöt ei ole onnellisia.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki lapsille vaikka ulkopuolista keskusteluapua.

Lapset ovat toki tärkeitä, mutta aikuisillakin on oikeus elää elämäänsä sen eron jälkeen. Jos löytää äkkiä uuden kumppanin ja kaikki sujuu, niin muiden takiako pitäisi jarrutella? Lapsia voi rakastaa, vaikka uuden puolison kanssa uutta perhettä rakentaisikin. Ja Se uuden puolison ikä ei kyllä kuulu asiaan juuri mitenkään. Sekö sinua kaivelee?

Tässä tapauksessa kyllä tuo "elämä" taisi olla syynä tuohon eroon. Ei seuraus.

Hyvässä suhteessa ei ole kolmannen mentävää aukkoa. Kolmas osapuoli on nimenomaan seuraus, johon on johtanut ne todelliset parisuhteen ongelmat.

Vaikka olisikin ollut näin, se ei oikeuta imestä kohtelemaan lapsiaan huonosti.

Vierailija
22/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asuvat rivitaloneliössä, jossa nuoremmalla on oma huone vielä, vanhemmalla ei enää. Olisiko ollut mielestänne liikaa pyydetty, että asiasta olisi vaikka keskusteltu ensin. Kurja mennä isälle ja huomata, että huone on vauvan. Avain otettiin häneltä jo muutama kuukausi sitten pois, joten eihän sen vahvemmin voi viestittää, ettei ole hänen kotinsa. Ja ei, kyseessä ei ole ongelmanuori vaan koulukiusattu tyttö, jolla on ollut masennusta. Omat valintani ovat onneksi auttaneet siinå asiassa ja hänellä on nyt paremmin. Molemmat ovat saaneet ulkopuolista keskusteluapua minun toimestani.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis asuvat rivitaloneliössä, jossa nuoremmalla on oma huone vielä, vanhemmalla ei enää. Olisiko ollut mielestänne liikaa pyydetty, että asiasta olisi vaikka keskusteltu ensin. Kurja mennä isälle ja huomata, että huone on vauvan. Avain otettiin häneltä jo muutama kuukausi sitten pois, joten eihän sen vahvemmin voi viestittää, ettei ole hänen kotinsa. Ja ei, kyseessä ei ole ongelmanuori vaan koulukiusattu tyttö, jolla on ollut masennusta. Omat valintani ovat onneksi auttaneet siinå asiassa ja hänellä on nyt paremmin. Molemmat ovat saaneet ulkopuolista keskusteluapua minun toimestani.

Ap

Olen pahoillani tyttäresi puolesta. Mielestäni häneen suhtaudutaan isän luona ikävällä tavalla.

Vierailija
24/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos isommalle lapselle ei olisi sopinut se  että vauva tarvitsee huoneen, niin sittenkö pidetään kaksi huonetta tyhjillään ja vauva nukkuu eteisessä?

Se vauva on miehesi lapsi siinä missä ne isotkin lapset, ja tarvitsee huonetta paljon enemmän kun joku jo lähes aikuinen, joka asuukin muualla. 

Vierailija
25/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni pieni vauva ei edes tarvitse alkuun omaa huonetta. Eivätkö he joka tapauksessa nuku vanhempien lähellä ainakin ekan puoli vuotta. Ja aina olisi kyllä parempi keskustella asioista etukäteen, kuin yllättää sillä, ettei isällä ole enää paikkaa hänelle. Mutta ilmeisesti tässä on monenlaista koulukuntaa ja mun pitää nyt olla se vahvempi ja viisaampi.

Ap

Vierailija
26/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kumpikaan lapsista ei enää mielellään mene sinne. Vanhempi ei varmasti enää lainkaan. Hänelle se on ollut jo muutenkin nuorempaa vaikeampaa mennä vanhaan kotiinsa, jossa äidin sijaan on joku muu nainen. Ja ei, en ole kertaakaan mustamaalannut heitä lapsille. Juuri luin artikkelin, jossa kasvatuspsykologi kauhisteli erovanhempien käsitystä siitä, että lapset selviää ja sopeutuu. Näin ei useinkaan ole, mutta eivät uskalla näyttää, miltä oikeasti tuntuu..

Ap

Vierailija
27/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos isommalle lapselle ei olisi sopinut se  että vauva tarvitsee huoneen, niin sittenkö pidetään kaksi huonetta tyhjillään ja vauva nukkuu eteisessä?

Se vauva on miehesi lapsi siinä missä ne isotkin lapset, ja tarvitsee huonetta paljon enemmän kun joku jo lähes aikuinen, joka asuukin muualla. 

Ai, että vanhat rupuset lapset hus pois ja elatusmaksut jäihin, kun uutta rusoposkea pukkaa.

Vierailija
28/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sun lapsistas on melkein täysikäinen herranen aika. Lähtee kohta opiskelemaan. Eiköhän tuossa katsota sen vauvan tulevaisuuteen ennemminkin.

Mies toimii aivan oikein.

Sinkkumies

Vierailija
29/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa se "joku muu nainen" joka siis on isän puoliso, niin sitten on menemättä. Ei lapset päätä kenen kanssa vanhempi saa tai ei saa seurustella. Jos ei ns kemiat kohtaa, niin voihan varmasti tavata muualla tai pitää muuten yhteyttä, parin vuoden päästä luultavasti lapsella on oma seurustelusuhde, asunto ja elämä joka tapauksessa.

Mies tuossa ottaa huomioon KAIKKI lapsensa, sinä taas vaan omasi. Ja kyllä pelkästään vauvan tavaroita varten on hyvä olla oma huone, jos isompi tytär ei siellä käy juuri koskaan niin museoksi se hänen vanha huoneensa olisi pitänyt jättää? 

Kai sinä olet rahansa saanut erossa oman osasi, ja ellet ole, niin omapa on ollut valintasi. Mies on jatkanut elämää ja suosittelen sinulle samaa.

Vierailija
30/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on kohta täysi-ikäinen ja lähtee opiskelemaan, miksi ei voi odottaa vauvan (joka ei ole vielä edes syntynyt) kanssa sen aikaa, että oikeasti tarvitsee sen oman huoneen ja ottaa vaikka vanhempia lapsia huoneen sisustukseen mukaan. Ja vaikka yhdessä laittaa se toinen huone näille kahdelle sopivaksi. Sen sijaan tyttö tuli kotiin kamat jätesäkissä lamppua ja verhoa myöten.

Vierailija
31/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Kaikista ihmisistä ei todellakaan ole vanhemmiksi. Ikävää, että entinen miehesi saa jälleen uuden lapsen, jota laiminlyödä tulevaisuudessa ja jättää elatusmaksut maksamatta.

EN ymmärrä miehiä, jotka eivät huolehdi omista lapsistaan.

Emme me tiedä koko totuutta miksi mies on lähtenyt. Muistetaanpas se, eikä ajatella niin yksioikoisesti. It takes two to tango.

Sinkkumies

Vierailija
32/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta nuorempi nainen? Täytyy olla tyhmä, kun sotkeutuu tuollaiseen soppaan. Tässä kohtaa vastapainoa toisi, jos ap:llakin olisi uusi mies. Sinun ja tyttöjen on nostettava kissa pöydälle. Elatusmaksut kuntoon, tyttöjä ei saa jättää heitteille uuden naisen vauvahössötysten takia.

Vierailija
33/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin se tyttö, en kyllä tahtoisi enää nähdä tuollaista isää. Tai voiko tuota enää isäksi kutsua, kiristäjä se on.

Vierailija
34/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Kaikista ihmisistä ei todellakaan ole vanhemmiksi. Ikävää, että entinen miehesi saa jälleen uuden lapsen, jota laiminlyödä tulevaisuudessa ja jättää elatusmaksut maksamatta.

Emme me tiedä koko totuutta miksi mies on lähtenyt. Muistetaanpas se, eikä ajatella niin yksioikoisesti. It takes two to tango.

Sinkkumies

Lähteä saa jokainen, mutta lapsista huolehditaan ja uusia lapsua ei pidä hankkia, jos edellisistä ei viitsi huolehtia.

Vierailija
35/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Sinkkumies

Lähteä saa jokainen, mutta lapsista huolehditaan ja uusia lapsua ei pidä hankkia, jos edellisistä ei viitsi huolehtia.

Ei huolehtiminen tarkoita mitään omaa huonetta herranen aika sentään. Entisaikaan saattoi olle 3-4 pilttiä samassa huoneessa.

Sinkkumies

Vierailija
36/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Sinkkumies

Tilanne on sikäli epäreilu, että kun nainen lähtee jatkamaan elämäänsä, niin mies joutuu maksamaan elareita, kun mies lähtee jatkamaan elämäänsä, niin _taas_ mies joutuu maksamaan elareita.

Ei mitenkään reilua koko touhu.

Sinkkumies

Vierailija
37/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Sinkkumies

Tilanne on sikäli epäreilu, että kun nainen lähtee jatkamaan elämäänsä, niin mies joutuu maksamaan elareita, kun mies lähtee jatkamaan elämäänsä, niin _taas_ mies joutuu maksamaan elareita.

Sinkkumies

Jaa, no itse olen eronnut nainen ja äiti ja maksan elatusmaksua ja kaikkea muutakin lasten hyväksi.

Vierailija
38/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Sinkkumies

Voidaan myös ajatella, että tehdään se mitä on sovittu lapsia tehdessä. Onko molemmat osapuolet toimineet näin. 

Emme edelleenkään tiedä..

Sinkkumies

Vierailija
39/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Sinkkumies

Sinkkumies

Jaa, no itse olen eronnut nainen ja äiti ja maksan elatusmaksua ja kaikkea muutakin lasten hyväksi.

Poikkeus vahvistaa säännön.

Vierailija
40/53 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun niistä vanhemmistakin lapsista pitää huolehtia. Jonkun pitää maksaa asuminen, ruoka ja muut kulut. Eikä ap ole mun mielestä sitä sanonutkaan, että se lähtö oli ongelma. Se huoneasia on varmaan enemmän sellainen psykologinen juttu sille tytölle. Uusi vauva kun tulee, niin vanhemman kamat pois.. Saattaa vaikuttaa pitkällä aikavälillä jopa sen vauvan kanssa muodostuvaan suhteeseen. Ja kyllä jokaisella kunnon lapsestaan välittävällä vanhemmalla on ensimmäinen asia se että uusi kumppani ottaa kontaktia lapsiin