Kuinka kauan teillä kesti raskautua?
Viime oviksessa aloimme yrittämään ja mikä pettymys kun menkat alkoivat pari pv sitten.
Tiedän kyllä että harvoin tärppää ekalla kerralla, mutta kertoilkaa, miten kauan meni?
Kommentit (157)
esikoista "yritettiin" (tulee jos on tullakseen meiningillä.) n. puol vuotta ennenkuin aloitin keltarauhashormonit menkkojen säännöllistämiseksi. Nappas samantien.
Synnytyksen jälkeen otin kierukan, jonka poistin kun esikoinen oli 9kk. Ajateltiin että toistakin saisi odotella. Ekat menkat ja olin raskaana.
Meillä ollut onnea tuon suhteen. Tuntuu ettei tarvihe kuin päättää et halutaan lapsi. Heti ensimmäisellä onnistuttu, jo neljä kertaa... Ainoastaan eka päättyi keskenmenoon. Oman pääni kannalta on hyvä kun on mennyt näin. En kestäisi odotuksen ja epäonnistumisen tuskaa.
Vielä mietinnässä jos neljäskin...
Ekalla kierrolla 28-vuotiaana, mutta olenkin käyttänyt hormonaalista ehkäisyä elämäni aikana vain vuoden verran joskus 20-vuotiaana.
23-vuotiaana tulin raskaaksi 2. kierrosta.
Meillä kesti puolitoista vuotta ennenkö tärppäsi
Ekasta kerrasta kaikki. Mulla kolme lasta ja 1 tuulimuna. Ensimmäisen sain 21 v, toisen 25 v ja kolmannen 32 v. Tuulimuna oli siinä toisen ja kolmannen välissä.
Mulla on aina olleet tosi säännölliset kuukautiset. Niin kauan kuin oon imettänyt, kuukautiset on olleet poissa.
6 vuotta ,aloitusikä 27joten ei edes yli-ikäinen.
Meillä tärppäs ihan ekasta kierrosta. Ikää oli 35 v. silloin. Ei aiempia raskauksia takana. En olisi uskonut.
04/2006 alko yritys ja 08/2007 synty vauva. Laske siittä :)
Yrityskerta 9 oli tuloksellinen. Kiertoon tehtiin iui ilman hormoneja ja mukana oli tietysti omaakin yritystä. Olin juuri täyttämässä 36.
Reilu viisi vuotta. Uskoin jo melkein, että lottovoitto on helpompi saada kuin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Eka 9kk
Toka heti
Kolmas 1v10kk
Ja ikäni oli 20v, 22v ja 28v
Kiitollinen olen, kolme lasta ja kaikki ovat tulleet ensimmäisellä yrityksellä. Ikää nyt 31 vuotta ja nuorin lapsi 1 kk.
Kun seksuaalisesti aktiivinen elämä alkoi, kestä 6 vuotta ennenkuin siemen iti. Ja ehkäsy nyt tuona aikana oli mitä oli...useimmiten ei. En ruennut äidiksi vaikka, lapsi syntyi. Sitten menikin 10 v taas pelleilyä ilman raskauksia saati sukupuolitauteja, kunnes otin kierukan ja siitä meni 3kk niin hupsis olikin pulla uunissa. Nose tapaus lähti sitte pesuveden mukaan.
Sori jos tää ei ollu mitä tässä keskustelussa haettiin ja joku pahotti mielensä.
Juu ja 58 jatkaa. nyt on piuhat poikki joten no worries
Eka lapsi tuli heti ja vahinkokin viä. Toisessa lapsessa kesti melkein kaks vuotta. Ihan ilman mitää hoitoja kuitenkin ja sillä tavalla koko aika että tulee jos tulee eli ei edes mietitty millo ovulaatio on.
Sale ja Jenni ilmeisesti vastais, että vuosia meni heilläkin. Koitahan siis ottaa rauhallisesti https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005401416.html