Kuinka kauan teillä kesti raskautua?
Viime oviksessa aloimme yrittämään ja mikä pettymys kun menkat alkoivat pari pv sitten.
Tiedän kyllä että harvoin tärppää ekalla kerralla, mutta kertoilkaa, miten kauan meni?
Kommentit (157)
Puolitoista vuotta yritystä eikä vieläkään onnistunut :( Ikää 21 v.
Tavallaan "kivaa" huomata että se vauva on pidemmänkin yritysajan jälkeen tullut, vaikka surullistahan se on että pikkuista joutuu pitkään yrittämään.
2 lasta tärpännyt ekalla kierrolla ja 2 tokalla.
Esikoisesta kesti 8kk, keltarauhashormonin puutosta oli niin heti seuraavasta kierrosta tärppäs kun olin hormonilisän aloittanut.
Kakkosen yrityksen aloittamisesta kun päätettiin niin sattui just olemaan ovulaatio, ja tein positiivisen testin parin viikon päästä.
Kolmannesta kierrosta tärppäsi. Ikää oli tuolloin 22v.
Ekan kerran 9kk yrityksen jälkeen ja toisen kerran 6kk yrityksen jälkeen, olin noihin aikoihin siis 21-23-vuotias
1. 4 v 6 kk, ikää 20 v. yrityksen alkaessa, ivf-raskaua
2. 1v 7 kk, ikää 25 v. aloittaessa, pas-raskaus
3. 3v 3 kk, ikää 27 v. aloittaessa, luomuraskaus (meni kesken rv 13)
Ja nyt yritystä keskenmenon jälkeen ollut 5 kiertoa, ikää 31 v.
Eka 4kk. Toka 2kk. Kolmatta aletaan yrittää ensi vuonna varmaan, saa nähdä miten nopeasti tärppää.
29 v ekalla yrityksellä, 31 v ekalla yrityksellä, 39 v ekalla yrityksellä - kaikki raskaudet täysiaikaisia ja päättyivät terveen lapsen syntymään.
Ekasta 1. Kierrosta
Tokasta 10. Kierto
Kolmas 9. Kierto.
T. 21+0
Puoli vuotta ja raskaus päättyi keskenmenoon. Sen jälkeen kolme kuukautta, nyt olen raskaana neljännellä kuulla.
Mites tuon ottaa... 😃 Täyttä tuloksettomuutta kesti noin 15 vuotta, kunnes kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitys nostettiin aivan liikatoiminnan rajalle. Siitä ensimmäinen raskaus heti ekalla kierrolla, joka valitettavasti päättyi keskenmenoon. Tämän jälkeen viidet kuukautiset ennen uutta onnistumista, joka nyt siis jo 34.raskausviikolla. ;) Eihän tässä toki enää ihan nuoria yrittäjiä oltu, kun niin kauan luultiin mahdottomaksi...
1. kierto. Oli yllätys, oltiin valmistauduttu paljon pidempään yrittämiseen. Olin juuri täyttänyt 35v.
6 vuotta, lopulta saatiin naistenklinikalta apua.
Meillä meni vuosi, mies oli jo valmis luovuttamaan, vaikka tuossa aikansa meneekin, ei se aina heti onnistu. Nyt rv 29 esikoinen masussa :) ja olen 23v.
Ensimmäistä ootan rv38, tärppäsi tokalla kierrolla. Vielä semmoseen aikaan, että minä olin päivät töissä ja mies yöt/illat, joten ei mahdottomia oltu kotona hereillä yhtä aikaa, toinen kerta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen ja pam. Sillä varmaan vieläkin välillä tuntuu ihan utopiselta koko raskaus, kun ei tavallaan keritty kunnolla alkaa yrittämään. Olin varautunut että voi mennä vuosikin.
Me olimme aika onnekkaita: molemmat lapset saivat alkunsa yhdestä ainoasta kerrasta ilman ehkäisyä (kondomi). Ekan kohdalla kokeiltiin kerran ilman, mutta palattiin sitten kumin käyttöön sen jälkeen. No, raskaus oli kuin olikin saanut alkunsa tuosta kerrasta :)
Toisella kertaa päätimme taas jättää yhden kerran kumin laittamatta, ja niin vaan olin taas raskaana. Ajankohtia ei kummastakaan katsottu, eli oli ihan onnen kauppaa että molemmat kerrat sattuivat juuri sopivasti ovulaation aikoihin.
Tällä raskautumishistorialla olemme olleet erityisen tarkkoja, että vahinkoa ilman kumia ei käy, sillä lapsiluku on täynnä ja ikääkin molemmilla 40+.