Mies ja sen syömiset.
Jotenkin kuluttavaa, kun miehen ruokailutavat ovat jokseenkin oudot. Yleensä sillä on jäätävä nälkä koko ajan. Mikään ei riitä, koko ajan kuolaa keittiössä. Ja kun teen ruokaa, kaikki menee, eikä riitäkään. Lapset kyllä huolehtii ensin.
Sitten on vaikka viikko, että ei syö juuri mitään, joten kaikki ruuat menee roskiin. Siis minä syön, lapset syö, mutta kun varaudun miehen jäätävään ruokahaluun, se ei sitten syökään mitään.
Nyt en tehnyt päivälle ruokaa (kun en ehtinyt), joten ajattelin että syödään kun vieraat ovat lähteneet. Heille siis kahvipöytä iltapäivällä. Tein sitten iltapalan siitä mistä mies tykkää. Kun kaikki on valmiina, ilmoittaa että on ähky, koska veti muutama tunti sitten kahvipöydästä itsensä ähkyyn. Mä en kestä. Eli taas kaikki jää syömättä.
Ja kun fakta on, että yleensä syö vaikka taulut seinältä ja sitten ilmoittamatta ei syö viikkoon mitään. Mun aikataulu (työ, toinen työ, yhdistystoiminta) ei salli jokailtaista ruuanlaittoa, joten teen valmiiksi. Vaan sitten ei kelpaakaan.
Kommentit (8)
Pitänee jättää oman onnensa nojaa. Vaan jotenkin hullua perheessä tehdä vain osalle porukkaa. Ja jos en hänelle tee, syö sitten lapsille tarkoitetut ruuat. En tiedä.
Koskaan kuullutkaan sellaisesta erikoisesta kodinkoneesta kuin pakastin?
Teet normaalit ruuat. Jos mies ei syö, pakasta tähteet. Onpa sitten, mistä ottaa, kun miehelle taa iskee sudennälkä.
Vaihtoehtoisesti teet ruuat vain teille muille ja pidät pakkasessa valmisaterioita siltä varalta, että mies on nälkäinen. Pakasteessa ne säilyvät pitkään ja laatukin on hyvä, ei pakasteruuassa ole edes lisäaineita.
Jompsi kumpsi. Tietenkin ensin otat asian esille miehen kanssa. Että hänen ruokahalunsa arvaamattomuus tekee ennakoinnista hankalaa. Ja siksi pyrit jatkossa toimimaan näin.
Jos ei maistu niin syö sitten seuraavana päivänä tai sitten pakastat. En ymmärrä sun ongelmaa.
Meillä mies laittaa ruoat.. Mä syön mitä syön ja siivoan jäljet..
Käske miehen kokata niin tietää mitä valmistaa, etenkin kun et ole edes iltaisin kotona!?!
Anna sen hoitaaa ruokailunsa itse, huolehdi vain itseästäsi ja lapsista. Kyllä Siperia opettaa.