Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskanperunasato pilalla :(

Vierailija
08.10.2017 |

Monta pussillista kylvettiin, eikä yksikään ollut itänyt, kaikki siemenranskalaiset vain mustana mössönä. Herne-maissi-paprika meni pilalle jo alkukesästä. Peruna-sipulisekoituksen suhteen olen vielä varovaisen toiveikas, mutta taitaa olla ettei siitäkään saa mitään korjattua.

Miten teidän muiden kotitarveviljelijöiden satojen on käynyt tänä vuonna? Itse laitan ensi vuonna kasvamaan pelkkää riisiä, jos on taas tulossa tällainen vuosi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole noita ranskanperunoita kokeillut kotona kasvattaa mutta kebabeläimen haluaisin.

Vierailija
2/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole noita ranskanperunoita kokeillut kotona kasvattaa mutta kebabeläimen haluaisin.

Millaiseen maahan se istutetaan? Tarvitseeko lannoittaa ja kastella paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän enempi liharuuista, joten istutin naudan sisäfilettä, porsaan kasleria ja kebab-lihaa. Sateinen ja kylmä kesä on sopinut lihankasvatukseen ja sadosta on tulossa kerrassaan loistava!

Vierailija
4/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesipuu on ainakin tuottanut niin hyvää satoa, että on jaettu jo kaikille naapureillekin!

Vierailija
5/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genuiinisato korjattu, nyt parkitsen nahkoja!

Vierailija
6/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeiton nostotalkoot on ensi lauantaina.

Vierailija
7/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako, että teidän joulutorttusatonne onnistuisi. Senhän kerkeää vielä itsenäisyspäivän aikoihin korjaamaan pakastimeen. Piparipensaan meillä söivät rastaat tyystin tyhjäksi. 

Vierailija
8/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea otsikko. Ensimmäisellä kerralla luin "ranskan perussanasto pilalla". Toisella kerralla luin jo oikein mutta ymmärsin väärin: Ranskan perunasato pilalla. Mietin, että jopas sattui, kun Suomessakin oli huono perunasato. Sitten lopulta hoksasin että puhutaankin ranskanperunoista eikä Ranskan perunoista.

Vierailija
9/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako, että teidän joulutorttusatonne onnistuisi. Senhän kerkeää vielä itsenäisyspäivän aikoihin korjaamaan pakastimeen. Piparipensaan meillä söivät rastaat tyystin tyhjäksi. 

Piparipensas on täälläkin syöty tyhjäksi ja rosollipenkki on pelkkää mutavelliä. Ranskanperunoita tuli pellillinen ja se syötiin jo alkukesästä. Paska kesä.

Vierailija
10/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 - epäuskottava

Vierailija
11/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 - epäuskottava

sinulle 5/5 simppelistä kommentistasi

Vierailija
12/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi älysin istuttaa tänä kesänä popcorneja perunoiden sijaan! Ensi keväänä hattarapensaiden kasvatus edessä.

Vierailija
13/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piparipensas on täälläkin syöty tyhjäksi ja rosollipenkki on pelkkää mutavelliä. Ranskanperunoita tuli pellillinen ja se syötiin jo alkukesästä. Paska kesä.

Mitä lajiketta teidän piparipensaanne on? Minä ajattelin ensi kesänmä istuttaa Fleshlightia. Se on kuulemma hyvä.

Joku mummolasta pistokkaana napattu villilajike, olisiko alunperin Svetlana tai joku muu venäläisperäinen. Eipä siitä hyvinäkään vuosina kovin kummoisia pipareita tule, karvaan makuisia.

Vierailija
14/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuli tavallista isompi makaronisato. Olen nyt sitten keittänyt ja pakastanut oikein urakalla.

Vierailija
15/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Genuiinisato korjattu, nyt parkitsen nahkoja!

Mä kylvin viime kesänä kokeeksi puolet genuiinia ja puolet fakea. Sato oli aika samanlainen, mutta faken nahoissa on jotenkin muovimaisempi tatsi.

Vierailija
16/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kapselikahvisadon kanssa saattaa käydä huonosti kylmän kesän vuoksi. Kapseleita on, mutta ne ovat vielä tyhjiä ja nyt on jo lokakuu. Vähän pelkään, ettei niihin ennen pakkasöitä ehdi muodostua kahvia. Jos niin käy, ajattelin askarrella tyhjistä kapseleista joulukuuseen koristeita.

Vierailija
17/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on järjestään kaikki viljelykset epäonnistunut, niin en enää viitsi edes yrittää. Sen sijaan kasvatan pihalammessa kalapuikkoja, se on mukavaa puuhaa ja yleensä onnistuu hyvin. 

Vierailija
18/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastapuun hedelmät alkaa olla kypsiä korjattavaksi..

Vierailija
19/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippeleitä koitin kasvattaa, mutta niistä kaikista mustui varret :(

Vierailija
20/29 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kanssa aika kevyet huolet! Yrittäkääpä itse pitää lapset tyytyväisenä, kun kyselevät mummonlihapullien perään ja varamummotkin on jo teurastettu aikoja sitten!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä