No huhhuh mitä näin kun vein lapset tarhaan
Varmaan 4-vuotias poika tuli YKSIN tarhaan kävellen. Lähimaillakaan ei ole taloja joten ei nyt ihan lähelläkään asu, keskustan lähellä tämä meidän päiväkoti.. Eikö ne pk:ssa ihmettele jos lapsi tulee yksin hoitoon?
Kommentit (14)
kauempana yksin niin olisin vain luullut että vanhemmat on ajaneet pihaan ja lapsi on yksinään kävellyt sisään jos vanhemmilla on kiire tms
jos pk:n täditkin luulevat näin. Olen tämän kyseisen pojan äidin nähnyt tuovan poikaa hoitoon (aika vanha aiti, lähemmäs 45) eli ei aina poika kuitenkaan yksinään tule. Pitääpä sanoa tarhantädeille kun käyn lapset hakemassa
Näin ainakin mulle ilmoitettiin pojan aloittaessa eskarin.
Jos lapsi vaan lähtenyt yksin kotoa niin kuin muinakin päivinä.
eskarilaiset saa kulkea yksin hoitoon, jos vanhammat täyttää asianmukaiset lupakaavakkeet
Olivatkin ihmetelleet että miksi äiti ei ollut tuonut ylös asti.
On samanikäinen kun minun poikani, tai siis samanikäisten ryhmässä mutta toisessa ryhmässä vain, poikani sanoo tätä poikaa aksuksi, ei varmaankaan hänen oikea nimensä mutta tarhantädit tunnistivat
minullekkin tuli mieleen että jos äidille on sattunut jotain ja poika vain lähtenyt yksinään hoitoon
Meidän päiväkodiss ei edes yleenä ole ketään aikuista ottamassa lapsia vastaan. Lapset riisuvat vaatteensa itse ja menevät sitten leikkihuoneeseen odottelemaan. Tuntuu välillä todella pahalta lähteä töihin, kun ei tiedä että milloin hoitajat suvaitsevat tulla paikalle.
Ja tässä päiväkodissa on myös ihan yleinen käytäntö, että eskari-ikäiset menevät päiväkotiin yksin.
Meidän päiväkodissa tämä on ainakin tosi yleistä, ja saattaa tosiaan näyttää siltä että lapsi tulisi yksin (pk sijaitsee kyllä tosi rauhallisella alueella). Kyllähän ne siellä päiväkodissa asiaan puuttuisi, jos oikeasti tulisi yksin. Yleensähän säännöissä jo on, että lapsi ei saa tulla eikä lähteä yksin.
Meidän päiväkodissa ei varmaan tulisi kuuloonkaan, että lapset jätettäisiin yksin jonnekin odottelemaan. Kyllä heidät aina luovutetaan hoitajille.
Tosin toisessa päiväkodissa, jossa oli paljon isompi ryhmä, sai joskus odotella aika pitkään että sai näppeihinsä jonkun hoitajan, jolle saattoi lapsen jättää. Se kyllä ihmetytti ja harmittikin välillä.
Vierailija:
Meidän päiväkodiss ei edes yleenä ole ketään aikuista ottamassa lapsia vastaan. Lapset riisuvat vaatteensa itse ja menevät sitten leikkihuoneeseen odottelemaan. Tuntuu välillä todella pahalta lähteä töihin, kun ei tiedä että milloin hoitajat suvaitsevat tulla paikalle.Ja tässä päiväkodissa on myös ihan yleinen käytäntö, että eskari-ikäiset menevät päiväkotiin yksin.
käveli yksin tarhalle päin ja kun olin vienyt lapet niin oli jo melkein tarhan portilla. ja parkkipaikka ihan toisessa suunnassa, tarhan takana
Olen itse lto ja ollut töissä useammassa pk:ssa täällä pääkaupunkiseudulla ja kyllä homma on niin että lapsi luovutetaan hoitajalle tai pk:lla ei ole vastuuta. Ihmettelen että jossain olisi vaan sellanen asenne että " aijaa ihmeteltiinkin kun ei äitiä ole näkynyt?!"
Sitä minäkin ihmettelin että miksi sanoi niin koska käsittääkseni lapsi pitää aina luovuttaa hoitajalle. Samaisessa tarhassa kyllä toinenkin tapaus joka vie aina lapsen vain ulko-ovelle josta lapsi menee sisälle, koska äidillä on kepit ja ei pääse rappuja ylös
Vierailija:
Meidän päiväkodiss ei edes yleenä ole ketään aikuista ottamassa lapsia vastaan. Lapset riisuvat vaatteensa itse ja menevät sitten leikkihuoneeseen odottelemaan. Tuntuu välillä todella pahalta lähteä töihin, kun ei tiedä että milloin hoitajat suvaitsevat tulla paikalle.Ja tässä päiväkodissa on myös ihan yleinen käytäntö, että eskari-ikäiset menevät päiväkotiin yksin.
Valittakaa jo piru vie vanhemmat, tuohan aiheuttaa vaaratilanteita!!!
Minä vein tänä aamuna eskarin ja taaperon klo 6.30 tarhaan, olivat ensimmäisiä paikalla ja kyllä siellä oli leikkihuoneessa kaksi hoitajaa paikalla, toinen istui lasten kanssa ja toinen oli sivuhuoneessa mutta moikkasi ovelta. Tämä Vantaalla.
Aikoinaan esikoisen hoitopaikassa eräs laiska isä viitsinyt aamuisin kiivetä kolmanteen kerrokseen vaan jätti lapsen autosta ovelle ja jatkoi matkaa. Hoitaja kyllä valitti tästä asiasta, muttei siltikään viitsinyt kiivetä. Entä jos lapsi jostain syystä menisikin jonnekin muualle vaikka yksin leikkikentälle, kukaan ei edes tietäisi että olis ollu hoitopaikkaan tulossa.