Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisiin ilman sormusta

Vierailija
07.10.2017 |

Hei,

Tuli tuosta toisesta hääketjusta mieleen. Tunnetteko ketään paria, jotka ovat naimisissa, mutta eivät käytä sormuksia?

Mua yleisesti ottaen on aina inhottanut kaikki, mikä kierretään ympäri, eli siis sormukset, rannekorut, kellot... kaulakoru menee, jos naru on löysä. Mulle tulee niistä jotenkin ahdistava olo. Olemme mieheni kanssa asuneet yhdessä kolme vuotta, ja keskustelimme joskus avioliitosta, mutta emme vielä ole halunneet kiirehtiä asian vuoksi. Jo silloin kerroin hänelle, että minä en tarvitse sormusta. Oli ymmärtäväinen asiasta, ja sanoi, että hänellekään se sopii.

No, tästä kun kerroin tutuilleni, sain hirveätä valittamista, miten ei voi olla avioliitossa ilman sormuksia ja sormuksen täytyy olla upea yms.

Tunnetteko te ketään, tai tiedättekö muita kokemuksia asiasta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo homma: ei hanki sormuksia, menee naimisiin, ei välitä muiden huokailuista. Näin me tehtiin, ja ihan on pätevä liitto.

(Kurkki)häiden ohjelmaan kuuluu sormuksien siunaaminen ja niiden laittaminen toisen sormeen.

Häiden ohjelma saa olla sellainen kuin sen haluaa olevan.

En ole koskaan kuullut tuollaisesta tai ollut häissä, joissa ei olisi sormuksien vaihtoa. Eikö jotkut perinteet kannattaisi sentään säilyttää?

Ne saa säilyttää jotka haluaa säilyttää. Se ei ole keneltäkään pois jos toiset ei halua niitä perinteitä. Ei koskaan tapahdu edistystä, jos aina tehdään vain niin kuin on ennenkin tehty. 

Vierailija
22/30 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan. Meiltä löytyy pelkät kihlasormukset ja niitäkään minä en käytä koskaan, juurikin sen ahdistavan tunteen kanssa, kun ei ole tottunut käyttämään koruja. En välitä muiden mielipiteistä, koska meidän suhde, meidän tyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisin naimisiin, en haluaisi sormusta. Naimisiinmeno olisi maallinen, joten sen ei tarvitsisi pitää sisällään totuttuja rituaaleja.

Minusta yhdessä hankittu koti on esimerkiksi suurempi sitoumuksen merkki kuin sormus sormessa.

Vierailija
24/30 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Naimisissa 6 vuotta eikä meillä kummallakaan ole sormusta. Anopin ja lukuisten muiden ihmisten mielestä se on ihan käsittämätöntä. Kun vielä pidettiin molemmat omat nimemme, kuulemme jatkuvasti anopilta (ja satunnaisesti muiltakin), että mistä ihmiset tietää että ollaan naimisissa. Vastaan joka kerta, että itse tiedetään, ei sillä ole väliä kenellekään muulle. Mutta kun pitää kuulemma olla sormukset ja sama sukunimi että ihmiset tietää...

Vierailija
25/30 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kummallakaan sormusta, ei edes harkittu niiden hankkimista. Vanhemmillani on sormukset, mutta he eivät ole käyttäneet niitä enää vuosikausiin.

Vierailija
26/30 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa 35 vuotta ei sormuksia ,ei ole koskaan ollutkaan

Vierailija
27/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikilla esim.ei varaa.niin.vihkimisen voisi suorittaa ilman kirjakin.pääasia että saavat toisensa

Vierailija
28/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin naimisiin vähän yli 30 vuotta sitten ja kun opiskelijoita oltiin, ostettiin onneksi varsin edulliset kihlasormukset ja vihkisormus. En kauaa tykännyt niitä pitää, ja suoraan sanoen hävitinkin jo kihlasormukseni aika pian. Minusta oli ällöä, kun pesi kädet ja kosteutta aina jäi väkisin sinne sormusten alle muhimaan. Örks.

Kun minä lakkasin sormuksia pitämästä, niin aika pian lakkasi mieskin.

Sormukset ovat vihkimisessä vain symboli. Kelpaa vaikka tuohisormus tai heinäsormus. Naimisissa voi todellakin olla ilman niitäkin. Ja tosiaan me on oltu jo yli 30 v.

Vierailija
29/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teit numeron sormuksettomuudesta tuttavillesi? 

Vierailija
30/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi olla naimisissa ilman sormusta. Eipä se sormus yleensä se naimisiin menon pääpointti ole, ainakaan toivottavasti.  Jotenkin ihmiset on vaan tottuneet ajattelemaan, että sormus "kuuluu" naimisiin menoon. Ja jos ei ole sormusta sormessa, niin  monet kai olettavat, että kyseinen henkilö ei ole kihloissa tai naimisissa. Myönnän kyllä itsekin tekeväni päätelmiä sen perusteella, että onko ihmisellä sormusta vasemmassa nimettömässä vai eikö ole. Mutta eipä se minua varsinaisesti haittaa, vaikka joku olisikin naimisissa ilman sormusta.                                                       En kuitenkaan itse tiedä ketään, jotka olisivat menneet naimisiin ilman sormusta. Tosin äitini ei  pidä enää sormusta sormessa, mutta se nyt vain johtuu siitä, että sormus juuttui aikoinaan sormeen ja sormus piti siksi halkaista kahtia.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme