Itsemurha vaihtoehtona kun maine ja elämä on mennyt?
Olen ollut masentunut jo pitkään. Ongelmat alkoivat sairaasta suhteesta ja sen päätyttyä omista sekoiluistani. Tunnen olevani maailman huonoin ja arvottomin ihminen. Ongelma on se, etten voi hakea apua mistään. Lääkäristä saa lääkkeet, mutta joka kerta tuputetaan myös terapiaa. En voi koskaan puhua asioista kellekään kasvotusten, en siis voi mennä terapiaan. Minulla oli kausi, jolloin juhlin runsaasti ja harrastin seksiä ties kenen kanssa, kaikenmaailman kimppakivaa, exän tuttuja ym. Koen että olen saanut maineen. Nykyään en enää juo alkoholia ja en ole lainkaan tuo sama ihminen normaalisti. Olen hyvin kiltti ja kuuliainen, mutta menneisyyttä ei saa pois.
Masennus on iskenyt voimalla niin etten jaksaisi enää elää. Elämäni on loppu. Olen arvoton, en yhtään mitään, ROSKA ihmisten keskellä. Surkimus jota ei voi kukaan rakastaa. Olen miettinyt itsemurhaa välillä, kun en näe tulevaisuutta. Mitä tehdä kun apua ei voi hakea, kun puhua ei voi kellekään?
Kommentit (44)
Aurinko pilkottaa pilvien lomasta Länsi-Helsingissä.
Voimauttavaa ja kaunista päivää Kaikille! Muistathan, että olet arvokas ja tärkeä! Sekä laulun sanoja mukaillen, "todella kaunis ja todella viisas" ( Zen Café )
Muiskis!<3
Helpottaa vähän nähdä että on muitakin mokailijoita! Itsestä tämä kun tuntuu suurinpiirtein maailmanlopulta. Kun käyn jossain vaikka kahvilla kuvittelen (tai ehkä en kuvittele) että ihmiset tietävät millainen olen. Joskus ihmiset joita en edes tunne tuijottavat.
Itsetunto on niin nollassa. Satuin tapaamaan yhden miehen ja jonkin aikaa satunnaisesti nähtiin, mutta yhtäkkiä nyt miehestä ei ole kuulunut mitään. Itse otin yhteyttä viimeksi ja odotin että olisi hänen vuoro. No olen varma että jostain on mies kuullut millainen olen ollut ja juttu oli siinä. Poistin tunteenpuuskassa jo numeronkin eli en voi kysyäkään... itsetunto vaan vajoaa vajoamistaan pohjamutiin.
Ap
Voimia ja rohkeutta. Kaikki järjestyy.
Mokailu on osa elämää. Kaikki ovat jotenkin joskus mokanneet. Et ole yksin
Onnellinen on se ihminen joka syntyy ympäristöön joka on elänyt rauhaa pitkän tovin. Rauhaa kaikille ja tietenkin rakkautta.
Olen vaihtanut maata jo kaksi kertaa, mutta huomannut, että menneisyyden ongelmat tulevat mukana jos niitä ei käsittele.. En siis itse ole vielä tehnyt mitään sen eteen, vain "paennut" mahdollisimman kauas. Ja tiedostan sen kyllä, että nämä ongelmat mitä pakenen ulkomaille, on lähinnä mun päässä ja kuulostavat ulkopuolisen korvaan varmaan naurettavalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihtanut maata jo kaksi kertaa, mutta huomannut, että menneisyyden ongelmat tulevat mukana jos niitä ei käsittele.. En siis itse ole vielä tehnyt mitään sen eteen, vain "paennut" mahdollisimman kauas. Ja tiedostan seno kyllä, että nämä ongelmat mitä pakenen ulkomaille, on lähinnä mun päässä ja kuulostavat ulkopuolisen korvaan varmaan naurettavalta.
Olet fiksu kun tiedostat tuon.
Terapia muuttaisi sun elämän. Ei ne tuomitse, todellakaan. Minäkin luulin että järkytän häntä paljastuksillani mutta ilmekään ei värähtänyt, päinvastoin sain "synninpäästön" virheistäni ja kuulin että eivät ne niin kamalan pahoja asioita terapeutin mielestä olleetkaan
Ei se muuttaminen muualle auta. Juorut ja kiusaajat tavoittavat somessa lähes joka ikisen kolkan maailmassa.
Kaikkeen ihmisen toimintaan on yleensä joku syy. Hyvään ja pahaan. Menneillä tapahtumilla on yllättäviä vaikutuksia. Mistä tiedät minkälainen ihminen olisit nyt, jos et olisi saanut kunnon pohjakosketusta? Huono maine auttaa sinua irtautumaan sosiaalisen arvostuksen ansasta joka kahlitsee ihmisen miellyttämään muita. Itsemurha on peruuttamaton toimenpide joka on mielestäni virhe mutta olen toki sitä harkinnut myös itse joten ymmärrän mietteesi.
Suu on saatava auki, vaikka kuinka pelottaa ja hävettää, eli etsi joku psykoterapeutti, jonka kanssa sinulla synkkaa, ja puhu hänen kanssaan, ja jos psykoterapeutille ongelmasi ovat liian vaikeita tai suhteenne ei muutoin toimi, niin etsi uusi psykoterapeutti. Tämä vaatii tietenkin rahaa, jota sinulla toivottavasti on. Monet menevät salaisuuksineen ja ongelmineen hautaan, koska luulevat niiden olevan jotenkin erikoisia ja ainutlaatuisia, vaikka samankaltaisista ja samoista ongelmista kärsii lukemattomat ihmiset, ja kaikenmaailman ongelmiin on olemassa tehokas lääke: keskusteluhoito ammattilaisen kanssa sekä mahdolliset kehoterapiat siihen rinnalle.
Siis: avaa suusi elämälle -
kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti <3 !
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen ihmisen toimintaan on yleensä joku syy. Hyvään ja pahaan. Menneillä tapahtumilla on yllättäviä vaikutuksia. Mistä tiedät minkälainen ihminen olisit nyt, jos et olisi saanut kunnon pohjakosketusta? Huono maine auttaa sinua irtautumaan sosiaalisen arvostuksen ansasta joka kahlitsee ihmisen miellyttämään muita. Itsemurha on peruuttamaton toimenpide joka on mielestäni virhe mutta olen toki sitä harkinnut myös itse joten ymmärrän mietteesi.
Ylänuoletin kommenttiasi ja kommenttisi on muutoin loistava, mutta katson, että itsemurha ei ole virhe, vaan henkilökohtainen valinta ja ratkaisu - edellyttäen, että ihmistä ei pakoteta itsemurhaan.
Mitä jos vaihtaisit nimesi ja muuttaisit jonnekin kauas nykyisistä ympyröistäsi? En tiedä onko yhtään toimiva ehdotus, mutta itse ehkä tekisin näin. Pääsisit pois niistä kuvioista, jotka muistuttavat nöistä ajoista. Suomi on kuitenkin melko pieni maa, joten siksi ehkä ktse vaihtaisin myös nimeni.
Ja helpointa tuossa tilanteessa olisi rakentaa uutta elämää kokonaan uudella identiteetillä myös?
Teoista seuraa se vastuu. Jos olet käyttäytynyt kuin sika muita kohtaan, ehkä se arvottomuuden tunne on oikeutettu. Miksi aina pitää lässyttää, että no ei se mitään - käyttäydy vaan kuin possu ja loukkaa muita. Petä,, valehtele ja kieroile. Nou hätä. Sinulla on nyt maksun aika siitä, mitä olet muille tehnyt. Miten sen selvität, onkin sun oma juttu pähkäillä. Itsemurha taas on aika looseriratkaisu. Oma valinta sekin.
Vierailija kirjoitti:
Teoista seuraa se vastuu. Jos olet käyttäytynyt kuin sika muita kohtaan, ehkä se arvottomuuden tunne on oikeutettu. Miksi aina pitää lässyttää, että no ei se mitään - käyttäydy vaan kuin possu ja loukkaa muita. Petä,, valehtele ja kieroile. Nou hätä. Sinulla on nyt maksun aika siitä, mitä olet muille tehnyt. Miten sen selvität, onkin sun oma juttu pähkäillä. Itsemurha taas on aika looseriratkaisu. Oma valinta sekin.
Et näköjään osaa lukea. En ole pettänyt, valehdellut enkä kieroillut enkä tehnyt kellekään mitään pahaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä taisit nyt olla itse se possu ja loukata. Kuinka kukaan voi puhua noin ilkeästi hädässä olevalle ja itsemurhaa hautovalle ihmiselle? Ap on varmasti kärsinyt ihan tarpeeksi, hän ei tavitse sinun tuomitsemista. Silloin kun ihminen harkitsee oman henkensä riistämistä, on tuska jo niin suuri ettei tuommoista tarvitse enää kestää. Käsittääkseni hän ei kuitenkaan ole tappanut tai hakannut ketään tai tehnyt mitään muutakaan rikollista.
Olet jo soimannut itseäsi tarpeeksi, nyt on jo aika elää.
Tämä on täyttä kukkua! Ihmisiä todellakin kiinnostaa muiden asiat ja paeta ei voi, kun ihan facebookissa yms. tulevat loukkaamaan/ehdottelemaan. Sosiaalinen piiri supistuu supistumistaan kunnes ahdistaa jo nähdä naapuri ja jäät kotiisi. Ongelmaa ei auta miesystävä joka tuo päihteitä kotiisi jotta saat taas virtaa poistua mokailemaan. Muutto ja kauas ja terapia/keskusteluapu. Katki KAIKKI haitalliset(tuomitsijat) ihmissuhteet vaikka olisi oma äiti.