Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työviikko takana, kotona oottaakin sitten työviikonloppu

Vierailija
06.10.2017 |

Pitäisi pyykätä, siivota keittiö, vaihtaa lakanat, imuroida, pestä lattiat, pestä lasten kuravaatteet ja ulkovaatteet, pestä vessa ja suihkunlattia. Koirankarvaa, pölyä, hiekkaa pitkin kämppää. Lapset sotkee toisesta päästä kun itse siivoaa.

Varasin aikoja sitten kirppispöydän ja pitäisi nekin kamat kaivaa kaapeista ja pestä ja hinnoitella sunnuntaiksi.. huooooooh.

Sanokaa joku muukin että teilläkin on työleiri kotona työviikon päätteeksi 😔 Viikolla ei kerkiä kun välillä kääntyä kotona.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi pyykätä, siivota keittiö, vaihtaa lakanat, imuroida, pestä lattiat, pestä lasten kuravaatteet ja ulkovaatteet, pestä vessa ja suihkunlattia. Koirankarvaa, pölyä, hiekkaa pitkin kämppää. Lapset sotkee toisesta päästä kun itse siivoaa.

Varasin aikoja sitten kirppispöydän ja pitäisi nekin kamat kaivaa kaapeista ja pestä ja hinnoitella sunnuntaiksi.. huooooooh.

Sanokaa joku muukin että teilläkin on työleiri kotona työviikon päätteeksi 😔 Viikolla ei kerkiä kun välillä kääntyä kotona.

Ei mua odota. Pyykkään myös arkisin, siivoan keittiön päivittäin, vaihdan lakanat miehen kanssa viikoittain, vuorotellen imuroidaan viikoittain, lapset ei enää käytä kuravaatteita, vessat pesin jo ja mies pesuhuoneen. Lapset ei ole koskaan sotkeneet, koska ovat siisteiksi kasvatettuja.

Kirpputoreja harrastin silloin kun en ollut työelämässä ja oli ylimääräisen rahan tarvetta.

Mukava viikonloppu tiedossa, koska en ole kotiorja. Kaikki jotka täällä asuvat tekevät oman osansa ja ovat aina tehneet, pienestä pitäen. Ruokaa aletaan juuri laittamaan miehen kanssa, yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konehan ne pyykit pesee. Samalla voit putsata keittiön ja vaihtaa lakanat.

Vierailija
4/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon siivouspuoleen ja pyykkäämiseen nyt ei kovin kauan voi mennä tai asut aikamoisessa sikalassa. Kone pesee pyykit ja sillä välin imuroit ja siivoat muuten. Parin tunnin homma. Lapsille voi sanoa, että ei tarvi sotkea ja ottaa ne siivoamaan myös.

Kirppiskamoissa sitten voikin mennä aikaa jos 10v kamat käytävänä läpi.

Ei kannata jättää kaikkea viime tinkaan.

Vierailija
5/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kahta työtä ja niin tosiaan alkoi toinen työviikko näin perjantai-iltana. Kotitöille ja lapsille on aika vähän aikaa.

Vierailija
6/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen kahta työtä ja niin tosiaan alkoi toinen työviikko näin perjantai-iltana. Kotitöille ja lapsille on aika vähän aikaa.

Oi, kaikkia kunnia jos jaksat kahta työtä, itselle tuo yksikin tuottaa vaikeuksia. 😁 Yllättävän vähän aikaa niille kotitöille jää. Itsekkin kuitenkin mieluummin työpäivän jälkeen olen lasten kanssa ja mennään vaikka puistoon tai kavereille enkä hinkkaa kotona pölyjä, niin kotona ne hommat sitten kasaantuu viikon edetessä. Ja kun lapset saa nukkumaan ei vaan jaksa enää. Fyysistä työtä kun vielä tekee niin on jalat aika kovilla illan päätteeksi.

Ap

Vierailija
7/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi kurjalta. Jätä jotain pois, oikaise joku mutka, mikä se noista voisi olla?

Olen itse miettinyt että jos ostaisi robotti-imurin? Lemmikkitaloudessa saisi olla näin syksyllä imuroimassa vähintään kerran päivässä ja mun mielestä se on hukattua elämää. :D

Vierailija
8/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi kurjalta. Jätä jotain pois, oikaise joku mutka, mikä se noista voisi olla?

Olen itse miettinyt että jos ostaisi robotti-imurin? Lemmikkitaloudessa saisi olla näin syksyllä imuroimassa vähintään kerran päivässä ja mun mielestä se on hukattua elämää. :D

Ihan arjessa joutuu välillä oikaisemaan aika paljon, jos haluaa sitä aikaa lapsillekkin ja omalle levolle.. siksi täällä nyt onkin kaaos ja kaikki hommat kasaantuneet.

Robotti-imuri olisi ihana! Ovat vaan aika arvokkaita ainakin jos tehokkaan haluaa. Voisin kyllä laittaa säästöpossun pystyyn sitä varten :P Koira tuo karvat ja pölyn ja lapset hiekat ja leivänmurut. Joka. Päivä.

Ap

Vierailija
9/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ap:lle! Paljon on minullakin kasaantunut kotihommaa selvitettäväksi. Opiskelen töiden ohella ja energia ja aika on mennyt näihin ja siivoaminen jäänyt. Tutulta kuulostaa siis, vaikka pieniä lapsia ei olekaan. Saisitko lapsia mukaan siivousprojektiin? Muistan itse, että pienenä tykkäsin siitä, kun yhdessä vanhempien kanssa siivottiin ja sain "vastuulleni" jotain pieniä juttuja.  

Vierailija
10/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsempit ap:lle! Paljon on minullakin kasaantunut kotihommaa selvitettäväksi. Opiskelen töiden ohella ja energia ja aika on mennyt näihin ja siivoaminen jäänyt. Tutulta kuulostaa siis, vaikka pieniä lapsia ei olekaan. Saisitko lapsia mukaan siivousprojektiin? Muistan itse, että pienenä tykkäsin siitä, kun yhdessä vanhempien kanssa siivottiin ja sain "vastuulleni" jotain pieniä juttuja.  

Kiitos

Ap

Vierailija
11/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan henilökohtainen voi, voi kun tekee tuon kaiken. Mulla lapset tietää etten pidä hotellia. Saivat valita maksavatko vai siivoavatko omat sotkunsa. Pesukoneen täytön ja tyhjennyksen oppii suht nuori. Kunhan ei valkoisten sekaan värikkäitä ja mustat samaan.

Kirpparipöytään osingot mukaan niin ei tarvi kuin tinkiä rosentit kohdilleen. Sovittiin miten mahdollinen tuotto jaetaan niin lapset hoiti kaiken. Sovittiin että ensin mulle pöydän vuokra (29e) ja loput tasan. Aika hyvä diili lapsille kun nehän ei olleet maksaneet mistään mitään.

Itse pääsin turhasta tavarasta eroon ja lapset sai vähän törsäysrahaa. Se on niin valintoja miten lasten kanssa elää. Yksi tapa on passata ja palvella, toinen opettaa lapsia osallistumaan ja varmasti monta muutakin tapaa.

Vierailija
12/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kestää yhen viikonlopun kaaoksessakin. Peset sen verran pyykkiä että on maanantaille vaatetta. Muuta voi pestä yhden jutun kerrallaan myös viikolla.

Vierailija
13/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ihan töitä, koska viikolla oli monia palavereja, työkokouksia jne. ja ne omat työt jäivät tekemättä. Sähköposti tursuaa ja puhelimen mukaan viestejä puhepostissa on tusinan verran. Sunnuntaina saata ennättää ulkoilemaan, mutta huominen menee tiiviisti koneen ääressä. Tervetuloa valtiolle laiskottelemaan, me turhat teemme töitä viikonloppunakin.

Vierailija
14/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

etä isä kirjoitti:

Se on ihan henilökohtainen voi, voi kun tekee tuon kaiken. Mulla lapset tietää etten pidä hotellia. Saivat valita maksavatko vai siivoavatko omat sotkunsa. Pesukoneen täytön ja tyhjennyksen oppii suht nuori. Kunhan ei valkoisten sekaan värikkäitä ja mustat samaan.

Kirpparipöytään osingot mukaan niin ei tarvi kuin tinkiä rosentit kohdilleen. Sovittiin miten mahdollinen tuotto jaetaan niin lapset hoiti kaiken. Sovittiin että ensin mulle pöydän vuokra (29e) ja loput tasan. Aika hyvä diili lapsille kun nehän ei olleet maksaneet mistään mitään.

Itse pääsin turhasta tavarasta eroon ja lapset sai vähän törsäysrahaa. Se on niin valintoja miten lasten kanssa elää. Yksi tapa on passata ja palvella, toinen opettaa lapsia osallistumaan ja varmasti monta muutakin tapaa.

Aivan varmasti sun 2v teki tuon kaiken.

Vierailija
15/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen ihan töitä, koska viikolla oli monia palavereja, työkokouksia jne. ja ne omat työt jäivät tekemättä. Sähköposti tursuaa ja puhelimen mukaan viestejä puhepostissa on tusinan verran. Sunnuntaina saata ennättää ulkoilemaan, mutta huominen menee tiiviisti koneen ääressä. Tervetuloa valtiolle laiskottelemaan, me turhat teemme töitä viikonloppunakin.

Itse taas hyvin voisin istua koneella viikonlopun. Kun on töissä koko päivän jalkojen päällä (ulkotyö) ja kotona vielä omat pienet niin ei perseelleen ennätä istua.

Siis minulla ihan siitä epätoivo kun ei fyysisesti enää jaksaisi tarttua siihen imuriin jne... mutta murheensa kullakin niinhän se on :)

AP

Vierailija
16/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kanssa töitä koneella viikonloppunakin etänä. Niitä on vaan liikaa juuri nyt. Yritän ajatella postiivisesti että saapahan sitten toivottavasti pitää liukumaa esim. jouluna kun nyt lokakuussa puurtaa itsensä hengiltä ja stressaa yötkin niitä :(

Vierailija
17/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Osaan pestä pyykkiä viikollakin, sama kone jopa osaa kuivata sen pyykin. Lapsia ei ole eikä kotieläimiä eikä  sadan neliön  siivoamiseen mene kuin tunti kun   lattiat on  jo raivattu puhtaaks nostamalla edellisenä iltana kaikki  mahdollinen ylös isompien  huonekalujen päälle. WC-pöntöt likoamaan,  toinen imuroi ja toinen tulee lattianpesukoneella perässä. Maksimissaan menee 1h 15 min.

Sitten voi  tilata pizzan ja ottaa punkkupullon viinikaapista.

Vierailija
18/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Osaan pestä pyykkiä viikollakin, sama kone jopa osaa kuivata sen pyykin. Lapsia ei ole eikä kotieläimiä eikä  sadan neliön  siivoamiseen mene kuin tunti kun   lattiat on  jo raivattu puhtaaks nostamalla edellisenä iltana kaikki  mahdollinen ylös isompien  huonekalujen päälle. WC-pöntöt likoamaan,  toinen imuroi ja toinen tulee lattianpesukoneella perässä. Maksimissaan menee 1h 15 min.

Sitten voi  tilata pizzan ja ottaa punkkupullon viinikaapista.

Mikä on lattianpesukone? Höyrypesuri? Ette pyyhi pölyjä?

Vierailija
19/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat täältä. Minusta tuntuu välillä samalta. Yritän luovia sen välillä, että tekisin lasten elämä olisi hyvää, ettei arki olisi ruudun tuijottamista. Ja toisaalta koti olisi edes kohtuullisessa kunnossa ja syötäisiin tavallista terveellistä kotiruokaa. Ja myös selviytyisin omasta työstäni kohtuullisesti. Työleiriltä tämä välillä tuntuu.

Vierailija
20/65 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, kannustusta ja ihailua teille kaikille työäideille, jotka jaksatte hoitaa kotihommat viikonloppuna ja pidätte vielä hyvän huolen lapsistanne!

Ap ja muutama vastannut: teillä on ihana "kyllä tämä tästä iloksi muuttuu" -asenne. Ja voin kokemuksesta sanoa, että todella muuttuu.

T: vanhempi valtiomiesmutsi, joka muistaa nuo ajat ja tulee nyt perjantaisin teinien siivoamaan taloon valmiiseen ruokapöytään. Ja viinipullokin oli avattu temperoitumaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan