Puhuitteko te lapsuudessa entisistä elämistä?
Pienet lapset kuulemma muistavat, mutta jossakin vaiheessa muistot alkavat hälvetä. Yleensä lapsi puhuu näistä 2-4 -vuotiaana.
Kommentit (10)
En itse usko menneisiin elämiin, mutta tämä on minusta psykologisesti kiinnostava keskustelunaihe.
Psykologien mukaan pikkulapsella ei vielä ole erillistä identiteettiä eikä esim. vakiintunutta ymmärrystä oman itsen muuttumattomista ominaisuuksista, kuten sukupuolesta tai henkilöhistoriasta. Pikkulapsi voi sen takia sanoa monenlaisia erikoiselta kuulostavia väitteitä liittyen identiteettiinsä.
Minulle ei ole kerrottu, että olisin puhunut edellisistä elämistä lapsena, mutta sen tiedän, että minulla oli muutamia mielikuvitusystäviä, joista puhuin yhdessä vaiheessa päivittäin nimillä. He eivät kuitenkaan olleet erillisiä persoonia, vaan oman persoonani projektioita.
Veljeni puhui pienenä tehneensä entisessä elämässään näin ja näin.
Ilmiö taitaa olla hyvinkin yleinen. Vanhemmat vain kuittaavat tällaiset puheet lapsen mielikuvituksena.
En tietääkseni ole puhunut. Mutta niin pitkälle kun muistan taaksepäin lapsuuteeni niin minulla on kaksi erilaista muistoa jostakin. Olen siis aina muistanut eräänlaisen tunnelman, ympäristön, hajut, värit. En kuitenkaan mitään yksityiskohtaista tilannetta. Vaikea kuvailla. Näistä tunnelmamuistoista toinen on mielestäni todella kaukainen ja toinen vähän tuoreempi. Sitten minulla on ollut yksi voimakas kokemus aikuisena, sain kerran yhdestä tuikituntemattomasta tyypistä todella voimakkaat negatiiviset vibat, suorastaan luotaantyöntävät. En oikeastaan usko tällaisiin juttuihin, mutta joskus leikittelen ajatuksella, että tämä tyyppi on ollut jollakin tavalla osallinen edellisen elämäni päättymiseen ja että nuo tunnelmat ovat muistikuvia entisistä elämistä. Todennäköisestihän koko juttu on mielikuvitukseni tuotetta, mutta nuo tunnelmamuistot, tai mitkä lie, ovat edelleenkin hyvin eläviä ja sen tyypin näkeminen oli jotain todella outoa. Juu olen varmaankin hullu.
Itse uskon jälleensyntymään. Se on paljon järkevämpi selitys kuin kristinuskon puheet taivaasta ja helvetistä.
Kristinusko on nykyiessä muodossaan harhaoppi. Jeesuksen opetukset on muokattu jo ajanlaskumme alussa pappien valtaa ja massojen hallintaa paremmin tukevaksi eli oppi tuhoutui jo kauan sitten. Gnostilaisuudessa on jänteitä alkuperäisestä Jeesuksen opista.
Me kaikki menemme "taivaaseen" aina kun jätämme fyysisen ruumiimme. Ja synnymme aina uudelleen. Helllvettiä ei le olemassa, se on alunperin kuvannut matalaa värähtelytaajuutta: masennusta, vihaa, turhautumista jne. Fyysisessä elämässäkin voi olla "taivaassa" eli samalla taajuudella oman korkeamman minän kanssa, kun on iloinen, rakastunut jne.
Katoliset papit korostivat Jeesuksen kuolemaa ja syntiasioita siksi, että pelottelemalla kansaa on erittäin helppo hallita. Jeesus taas puhui rakkaudesta, vetovoima laista (korkeassa värähtelyssä olemme luojia) ja kaiken luomakunnan "jumaluudesta". Panteismi on siis lähempänä Jeesuksen opetuksia kuin kristinusko.
Vetovoiman laki siis lyhyesti: samanlainen vetää puoleensa samanlaista, korkea värähtely korkeaa, matala matalaa jne. Voimme luoda mitä tahansa mitä haluamme jos SALLIMME sen elämäämme korkeassa taajuudessa.
Jeesuksen henkilölegendoista suuri osa on lainaa muista kulttuureista, esim. syntymätarina on intialainen alunperin. Messiaalle oli kuitenkin vahva tilaus tuona aikana (johtuen juutalaisuudesta, profetioista ym), että jeesus oli tavallaan "pakko" liittää juutalaiseen perineeseen, ts. kristinusko rakentui VT:n jatkoksi.
Ja mikä tärkeintä: Jeesuksen tarkoittama "uudestisyntymä" tarkoitti jälleensyntymää. Ja Jeesus vetäytyi autiomaahan siksi, että hän meditoi siellä. Hän oli meditation mestari (buddhalaiset munkit tekivät tuohon aikaan palhon ähetystyötä Lähi-Idässä). Ts. nosti ajatukset eliminoimalla värähtelytaajuuttaan. Miettipääkä esim. tarinaa leivistä ja kaloista vetovoiman lain vinkkelistä.
"Toisen posken kääntäminen" taas tarkoitti sitä, että jos joku uhkaa sinua (matalassa taajuudessa eli vihassa), niin älä mene hänen tasolleen vaan ole kiinnittämättä uhkaajaan huomiota. Matalassa taajuudessa oleva ei voi koskaan uhata korkeammassa taajuudessa olevaa. Siksi vihaiset ihmiset vetävät puoleensa vihaisia, iloiset iloisia jne. Jokainen voi kokeilla tätä esim. lopettamalla riidan yksinkertaisesti kieltäytymällä riidasta ja nostamalla omaa taajuuttaan.
Oma 1-vuotiaani on yleensä kauhean arka ja pelokas mutta eräässä sukulaisen talossa yöpyessämme oli heti kuin kotonaan ja kun sanoin että nyt mennään suihkuun, lähti oikein juoksujalkaa kylpyhuonetta kohti ja kurotteli ovenkahvaan. Kyseessä iso ja sokkeloinen talo jossa ei ollut ikinä ennen käynyt.
Muitakin "todisteita" oli että tunsi talon ennalta.
Mun 3-vuotias poikani on sanonut, ettei kuolemaa pidä pelätä, koska tänne palaa takaisin jonakin toisena.