Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viileä aamu. Muistutin miestä, että lapsella olisi tarpeeksi päälläpantavaa. Kuinkas kävikään?

Vierailija
06.10.2017 |

Tavallisesti meillä minä vien ja mies hakee lapsen päiväkodista, mutta nyt olikin toisinpäin.
Mittari näytti +4, joten sanoin töihin lähtiessäni, että muistathan pukea lapsen lämpimästi eli ottaa pipon ja käsineet mukaan.

Välikausi takki ja housut olivat vaihtuneet toppavaatteisiin, ja pipo ja käsineet paksumpiin. Lapsi oli käytännössä kylpenyt hiessä. Sanoin sitten, että mistä mies keksi kaivaa toppavaatteet esille, niin vastasi - sanoit, että pitää olla lämpimästi puettuna! Olin sanonut, että muistaa pipon ja käsineet ja pitänyt selvänä, että takki ja housutkin on, aivan niinkuin on ollut päiväkodista haettaessakin lapsella ne joko päällä tai naulakossa!

Tarkoitin tietenkin, että kun on ollut lippis päässä ja ilman käsineitä +10 C, niin voisi laittaa +4C vuoksi varaamani sormikkaat, ohuen pipon ja täytyy muistaa ottaa takki ja housutkin mukaan, ettei mene pelkällä tuulen läpi päästävällä hupparilla ja college-housuilla ulkoilemaan!

Olisi pitänyt ohjeistaa ihan yksityiskohtaisesti. Apua, sitä vartenhan on lämpömittari, että seurataan säiden vaihtumista ja osataan varautua! Ei hypätä suoraan pakkasvarustukseen!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse seuraavan kerran sanasi tarkemmin. Vai onko tää sellaisia miehiä, jotka tekevät kaiken tahalleen miten sattuu, ettei tarttis toista kertaa tehdä?

Vierailija
2/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävä aloitus. Välikausi takki. Ei lisättävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, miehet on sellaisia eläimiä ettei ne mistään mitään tajua.

Vierailija
4/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse seuraavan kerran sanasi tarkemmin. Vai onko tää sellaisia miehiä, jotka tekevät kaiken tahalleen miten sattuu, ettei tarttis toista kertaa tehdä?

Vai voisiko mies käyttää itse järkeään lapsen pukemisessa? En kyllä jaksaisi, jos perheen toinen aikuinen ei osaisi tällaista asiaa hoitaa itse.

Vierailija
5/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies!

Mun mies ei edes löytäisi toppavaatteita.

Vierailija
6/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pösilö äijä, pakko sanoa. 🤦‍♀️ Siinä sulla, ap, kiva riippakivi miehenä.

Vierailija
7/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä päiväkodissa lapsilla näytti olevan melkein kesäkuuhun toppavaatteita ja kuomia. Eli ei toi varmaan niin vaarallista ole jos joskus vahingossa ylipukeutuu.

Vierailija
8/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on sinussa kun enemmän kokemusta omaavana et osannut delegoida osaamaasi asiaa miehellesi. Et edes ota vastuuta mokastasi vaan alat pilkata miestä.

Tässä on vielä sekin puoli että käytät malliasi luultavasti myös vallankäytön välineenä. Miehesi haluaa simpeliä ja helppoa elämää mutta sinä pelaat koko ajan jotain valtapeliä ja ajat kumppanisi hulluuden partaalle ja pöyriskelemään kainaloitaan myöten itse tekemällä tehtyjen ongelmien parissa.

Miehesi haluaisi lentää elämässään mutta "kauniinpana sukupuolena" (siis ulkoisesti kauniimpana:) pistät hänelle pallon jalkaan tekemällä kaikesta suuren taakan...suuren uuvuttavan taakan....iloitset sitten kun miehesi huokailee elämän raskautta jossain kodin nurkassa päätteen äärellä:(

Sääälin miestäsi.

Vierailija
9/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini menee jo talvitakilla. luulisi taaperonkin selviävän.

Vierailija
10/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on aina tuommoista mikromanagerointia, niin mitenkä tuo edes osaisi ajatella itse.

Naiset osaa olla rasittavia päällepäsmäreitä. Olisit pitänyt suun supussa ja kattonut, jos vaikka olisi tilanteen hallinnutkin.

Vierailija
11/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenkin olisi aika ymmärtää, että elämä ei voi olla vain simppeliä ja helppoa! Täytyy ajatella välillä lapsenkin puolesta, kun on aikuinen! Ei voi varata omaa aivokapasiteettiaan vain työasioista huolehtimiseen, vaan täytyy olla kartalla myös lapsen tarpeista! Edelleen, olen sitä mieltä, että lämpömittari on keksitty ja mieskin voisi opetella sen käytön! Jos on vaikeaa, niin voisi lukea perustietoa lapsen pukemisesta eri säihin. Ei se paljon eroa aikuisen pukemisesta.

Lapsi on jo 4 vuotias, joten luulisi jo olevan kokemuksen kautta kertynyttä tietoakin. Miten voi yhtäkkiä vain pättää, että lapsi tarvitsee toppavaatteet syksyllä, kun puissa on vielä lehtiäkin, eikä ole ollut hallaa! Talvirenkaat ja toppavaatteiden esille kaivaminen samaan aikaan!

ap

Vierailija
12/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikuisena ihmisenä otin jo toppatakin käyttöön. Ja katukuvasta päätellen niin on tehnyt moni muukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä