Mistä halvalla heijastimia?
Meillä lapset aina kadottavat heijastimensa. Mistä niitä saisi halvimmalla? On 3 lasta reput, harrastuskassit ja jokaisella ainakin 3-4 takkia. Ei ole varaa ostaa isoa määrää 5-7e kpl heijastimia.
Kommentit (45)
Keksikää kiva design jos tekisi tuollaisesta nauhasta heijastimia. Millä keinoin?
Prsimasta sai kassalta ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heijastinteippi ei ole normin mukainen heijastin.
En tiedä minkälaista heijastinteippiä tarkoitat, mutta heijastinkangas (liimapinta kankaan takana) on mielestäni ihan tehokas. Näitä saa mm. Eurokankaasta, Prismoista, Citymarketeista jne. eli kaupoista, joissa on jonkilainen ompeluosasto.
Itse olen leikannut kankaasta paloja ja liimannut niitä mm. lapsen toppatakkiin. Hyvin ovat pysyneet ja pimeässä näkyneet.
Kyllä, juuri näin. Todellakin riippuu heijastinnauhasta. Käytän sellaista, jolla on saatu erinomaiset heijastavuusarvot. Ja nauhaa riittää.
Ei muuten ole mieluisaa ajaa pimeällä kun näkee jalankulkijan vasta lähes kohdalla. Luulisi, että autoilevat vanhemmat varmistaisi lapsensa näkyvyyden edes jotenkin. Sama juttu toki aikuisissa.
Minkälainen arvo on erinomainen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkälaista heijastinteippiä tarkoitat, mutta heijastinkangas (liimapinta kankaan takana) on mielestäni ihan tehokas. Näitä saa mm. Eurokankaasta, Prismoista, Citymarketeista jne. eli kaupoista, joissa on jonkilainen ompeluosasto.
Itse olen leikannut kankaasta paloja ja liimannut niitä mm. lapsen toppatakkiin. Hyvin ovat pysyneet ja pimeässä näkyneet.
Kyllä, juuri näin. Todellakin riippuu heijastinnauhasta. Käytän sellaista, jolla on saatu erinomaiset heijastavuusarvot. Ja nauhaa riittää.
Ei muuten ole mieluisaa ajaa pimeällä kun näkee jalankulkijan vasta lähes kohdalla. Luulisi, että autoilevat vanhemmat varmistaisi lapsensa näkyvyyden edes jotenkin. Sama juttu toki aikuisissa.
Ap
Vaatimustaso on määritelty
Työterveyslaitoksen hyväksymässä standardissa EN 13356.
Kokonaisheijastavuus valitsemassani heijastinnauhassa oli viisinkertainen haluttuun vaatimustasoon nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
EN471-sertifikaatti. Jos tämä on nauhassa niin on standardit täyttävä heijastin. Tätä merkintää näkee usein juuri työvaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Arvoista tiedä, mutta itse kokeilemalla saa aika hyvän käsityksen, kun pimeässä suuntaa taskulampun valon siihen pitäen lamppua suunnilleen katseen linjalla. Jos heijastaa kirkkaasti, samoin se heijastaa autonkin valoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heijastimen saa halvimmillaan 1-2 eurolla ja niitä myös jaetaan eri paikoissa. Googleta.
Missä niitä enää jaetaan? Joskus muutama vuosikymmen taaksepäin niitä jaeltiin ihan joka paikassa mutta nykyään ei ole tullut vastaan oikein missään.
Tosin jos niitä jaetaan niin nyt on paras aika jakaa niitä.Entäs jos keräisit kaikki lapset ja menisitte vakuutusyhtiökierrokselle kyselemään henkivakuutuksista lapsille? Jos sillä ei irtoo heijastinta, niin ei millään. Ja jos vakuutusyhtiöt ei niitä jaa, niin niitä ei jaa kukaan.
Ei voi lapsen henki olla kiinni parista eurosta. Ja mä en ainakaan mene kuuntelemaan yhtään jonninjoutavaa myyntipuhetta vakuutusmyyjältä. Aikani on kalliimpaa.
No sä saat ostaa kalliita heijastimia niin paljon kuin sielu sietää, etkö tajunnut että tämä viesti ei ehkä ollut suunnattu sulle jos et halua edullisia/ilmaisia heijastimia? Ehei, pakko oli vaan päästä länkyttää jotain väliin.
Ja kiva että vastasit tuohon kysymykseen, joka oli pääosassa lainaamassasi kommentissa. Nyt oli aika heikko suoritus sulta, tsemppaa vähän.
Ei ollut länkyttämistä vaan suora vastaus. Voit toki mennä vakuutusyhtiöön kuuntelemaan.
Ja ehdotin tuota heijastinnauhaa, jonka joku sitten ampui alas tietämättä ilmeisesti kys.nauhoista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Keksikää kiva design jos tekisi tuollaisesta nauhasta heijastimia. Millä keinoin?
Designista sen verran, ettei mitään piperryksiä vaan yhtenäinen alue ja mitä suurempi, sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Designista sen verran, ettei mitään piperryksiä vaan yhtenäinen alue ja mitä suurempi, sitä parempi.
Ja heijastin kannattaa laittaa mieluummin alemmas kuin ylemmäs. Näkyy paremmin autoilijalle. Integroitu heijastin parempi (?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilta saa ainakin heijastinliivejä parilla eurolla.
Kuka kakkosluokkalaista isompi pitää liiviä? Siis hieno idea, mutta ei onnistuisi meillä..
Meillä 16v tyttö osti juuri vaaleanpunaisen liivin, kun niitä harrastuksen kautta vaadittiin pitämään. Toki saivat sieläkin. Ja huomaan, että se menee päälle ihan vapaa-ajan lenkilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kakkosluokkalaista isompi pitää liiviä? Siis hieno idea, mutta ei onnistuisi meillä..
Meillä 16v tyttö osti juuri vaaleanpunaisen liivin, kun niitä harrastuksen kautta vaadittiin pitämään. Toki saivat sieläkin. Ja huomaan, että se menee päälle ihan vapaa-ajan lenkilläkin.
Hienoa 👍👍
Ja jos se heijastinliivi tuntuu hankalalta esim. lenkillä, niin itse tykkään niistä heijastinvaljaista. Niissäkin kuitenkin tosi hyvät heijastimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sinä et ainakaan. Itse pidän ja olen vanhempi kuin kakkosluokkailainen. Ja meillä lapset on tähän opetettu pienestä pitäen ja niiden pitämistä ei mitenkään kyseenalaisteta.
Vierailija kirjoitti:
Pipo heijastavasta langasta?
Heijastin suositellaan asetettavaksi mahdollisimman alas, mutta lapsilla pipokaan ei ole kovin korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskuksessa kerran näin halpoja heijastimia. Itse kokeilisin myös jättää ostoilmoituksen facebook-kirpputorille.
Heijastinkin kuluu. En ostaisi käytettyä.
Osa oli alkuperäisissä pakkauksissaan. Kuuluuko silloinkin?
Niin, mahtaako pakkauksessa oleva tuote olla käytetty? Siinä sulle illaksi pähkäiltävää.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskuksessa kerran näin halpoja heijastimia. Itse kokeilisin myös jättää ostoilmoituksen facebook-kirpputorille.
Kiitos tiedosta. Minulla päinvastainen ongelma kuin aloittajalla, heijastimia on kertynyt liikaakin, joten tuonne voin varmaan viedä. Toivottavasti siellä on joku oma laatikkonsa niille varattuna.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset aina kadottavat heijastimensa. Mistä niitä saisi halvimmalla? On 3 lasta reput, harrastuskassit ja jokaisella ainakin 3-4 takkia. Ei ole varaa ostaa isoa määrää 5-7e kpl heijastimia.
Osta kirppikseltä. Sieltä saa niitä oikeasti turvallisia kovia heijastimiakin.
No sä saat ostaa kalliita heijastimia niin paljon kuin sielu sietää, etkö tajunnut että tämä viesti ei ehkä ollut suunnattu sulle jos et halua edullisia/ilmaisia heijastimia? Ehei, pakko oli vaan päästä länkyttää jotain väliin.
Ja kiva että vastasit tuohon kysymykseen, joka oli pääosassa lainaamassasi kommentissa. Nyt oli aika heikko suoritus sulta, tsemppaa vähän.