Mistä halvalla heijastimia?
Meillä lapset aina kadottavat heijastimensa. Mistä niitä saisi halvimmalla? On 3 lasta reput, harrastuskassit ja jokaisella ainakin 3-4 takkia. Ei ole varaa ostaa isoa määrää 5-7e kpl heijastimia.
Kommentit (45)
Heijastinteippi ei ole normin mukainen heijastin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä ajaa asiansa.
Pääasia, että edes jotenkuten näkyy. Pk-seudulla tuntuu ettei kukaan käytä/ei kiinnosta.
Kierrätyskeskuksessa kerran näin halpoja heijastimia. Itse kokeilisin myös jättää ostoilmoituksen facebook-kirpputorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että edes jotenkuten näkyy. Pk-seudulla tuntuu ettei kukaan käytä/ei kiinnosta.
Vähätpä sinä välität lapsistasi.
Tokmannilta saa ainakin heijastinliivejä parilla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että edes jotenkuten näkyy. Pk-seudulla tuntuu ettei kukaan käytä/ei kiinnosta.Vähätpä sinä välität lapsistasi.
Ai jaa. No siinä tapauksessa pk-seudulla pitäisi varmaan tehdä urakalla lastensuojeluilmoituksia. Pimeällä ei näy olevan kellään heijastimia-ei edes sitä nauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskuksessa kerran näin halpoja heijastimia. Itse kokeilisin myös jättää ostoilmoituksen facebook-kirpputorille.
Heijastinkin kuluu. En ostaisi käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilta saa ainakin heijastinliivejä parilla eurolla.
Kuka kakkosluokkalaista isompi pitää liiviä? Siis hieno idea, mutta ei onnistuisi meillä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että edes jotenkuten näkyy. Pk-seudulla tuntuu ettei kukaan käytä/ei kiinnosta.Vähätpä sinä välität lapsistasi.
Ostin tuollaista
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011…
ja kyllä perhanan hyvin heijastaa.
Heijastimen saa halvimmillaan 1-2 eurolla ja niitä myös jaetaan eri paikoissa. Googleta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heijastinkin kuluu. En ostaisi käytettyä.
Osa oli alkuperäisissä pakkauksissaan. Kuuluuko silloinkin?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkälaista heijastinteippiä tarkoitat, mutta heijastinkangas (liimapinta kankaan takana) on mielestäni ihan tehokas. Näitä saa mm. Eurokankaasta, Prismoista, Citymarketeista jne. eli kaupoista, joissa on jonkilainen ompeluosasto.
Itse olen leikannut kankaasta paloja ja liimannut niitä mm. lapsen toppatakkiin. Hyvin ovat pysyneet ja pimeässä näkyneet.
Meillä on lapsella heijastintakki. Näin myös Vikingillä heijastinkenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Heijastimen saa halvimmillaan 1-2 eurolla ja niitä myös jaetaan eri paikoissa. Googleta.
Missä niitä enää jaetaan? Joskus muutama vuosikymmen taaksepäin niitä jaeltiin ihan joka paikassa mutta nykyään ei ole tullut vastaan oikein missään.
Tosin jos niitä jaetaan niin nyt on paras aika jakaa niitä.
Entäs jos keräisit kaikki lapset ja menisitte vakuutusyhtiökierrokselle kyselemään henkivakuutuksista lapsille? Jos sillä ei irtoo heijastinta, niin ei millään. Ja jos vakuutusyhtiöt ei niitä jaa, niin niitä ei jaa kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkälaista heijastinteippiä tarkoitat, mutta heijastinkangas (liimapinta kankaan takana) on mielestäni ihan tehokas. Näitä saa mm. Eurokankaasta, Prismoista, Citymarketeista jne. eli kaupoista, joissa on jonkilainen ompeluosasto.
Itse olen leikannut kankaasta paloja ja liimannut niitä mm. lapsen toppatakkiin. Hyvin ovat pysyneet ja pimeässä näkyneet.
Kyllä, juuri näin. Todellakin riippuu heijastinnauhasta. Käytän sellaista, jolla on saatu erinomaiset heijastavuusarvot. Ja nauhaa riittää.
Ei muuten ole mieluisaa ajaa pimeällä kun näkee jalankulkijan vasta lähes kohdalla. Luulisi, että autoilevat vanhemmat varmistaisi lapsensa näkyvyyden edes jotenkin. Sama juttu toki aikuisissa.
Vierailija kirjoitti:
Entä ne heijastinliivien ja työvaatteiden heijastinteipit?
Meillä on kaikki heijastimet ilmaisia mainosheijastimia, joita on saatu mm. pankista, autoliikkeestä, ammatillisilta koulutus- ja messupäiviltä, puolueiden kojuista vaalien alla...
Työukkojen työtakeissa on tosi hyvät heijastimet ja todellakin standardien mukaiset. Eli jos tuollainen ukko on valmiina, niin niistä heijastinnauhoista saa tehtyä kivat ja halvat heijastimet lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä enää jaetaan? Joskus muutama vuosikymmen taaksepäin niitä jaeltiin ihan joka paikassa mutta nykyään ei ole tullut vastaan oikein missään.
Tosin jos niitä jaetaan niin nyt on paras aika jakaa niitä.Entäs jos keräisit kaikki lapset ja menisitte vakuutusyhtiökierrokselle kyselemään henkivakuutuksista lapsille? Jos sillä ei irtoo heijastinta, niin ei millään. Ja jos vakuutusyhtiöt ei niitä jaa, niin niitä ei jaa kukaan.
Ei voi lapsen henki olla kiinni parista eurosta. Ja mä en ainakaan mene kuuntelemaan yhtään jonninjoutavaa myyntipuhetta vakuutusmyyjältä. Aikani on kalliimpaa.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä ne heijastinliivien ja työvaatteiden heijastinteipit?
Meillä on kaikki heijastimet ilmaisia mainosheijastimia, joita on saatu mm. pankista, autoliikkeestä, ammatillisilta koulutus- ja messupäiviltä, puolueiden kojuista vaalien alla...
Näinpä. Pitäisi ottaa asioista selvää ennenkuin avautuu ”ettei ole normien mukainen”.
Nauha maksaa selkeästi alle 10€ ja siitä riittää koko perheelle. Toki voi käyttää työliivien nauhoja ja askarrella..
Halvimmalla pääsee, kun ostaa heijastinteippiä ja askartelee vaikka muovipulloista leikkelemällä lätkiä, joihin kiinnittää sitä teippiä.