Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki maut täytyy nykyään sotkea yhteen elintarvikkeissa? Missä kaikki vanhat rehelliset tuotteet ja puhtaat maut?

kyllästynyt!
06.10.2017 |

Kun menin marketissa teehyllyjen luokse sillä halusin ihan simppeliä mustaa earl grey-teetä, niin koko hylly oli täynnä jotain mustikka-vanilja-sitrus-toffee teepusseja! Kesti vähän aikaa että löysin tavallista teetä. Hyllyn luona haisikin todella voimakkaan esanssiselle, päätäni alkoi särkeä.

Kun etsin ihan perus piparminttupurukumia niin hyllyssä oli tyrkyllä kaiken maailman omena-vadelma-lakritsi-päärynä-suklaa purukumipakkauksia. Piparminttua ei ollut montaa jäljellä.

Mikä muoti tuo on että kaikki maut sotketaan epämääräiseksi ja voimakkaan hajuisiksi? Ostaako noita tuotteita oikeasti kukaan?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teitä pakottaa ostamaan kaupan pilattuja tuotteita. Äänestäkää jaloillanne ja alkakaa kasvattaa omat teuraseläimet ja omat teet. Ärsyttää kaikki ihmiset, jotka vinkuu kaupan valikoimasta. Kyllä ne kauppiaat myy ihan niitä tuotteita, joita ihmiset haluavat ostaa. Ei ketään kiinnosta jonkun av-mamman läskisoosin kaipuu.

Vierailija
22/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa mahdollisimman simppeliä ruokaa. Vihanneksia, marjoja, lihaa, kalaa ja maustaa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Prismassa missä käyn, on ihan hyvä perusvalikoima maustamatonta mustaa teetä. Toki hyvin paljon on siinä vierellä kaikkea esanssista marja- ja vaniljamaustettua teetä, mutta kai jotkut niistäkin tykkää ja ostaa kun niitä kerta myynnissä pidetään. 

Vierailija
24/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earl Greyhän on sotkettua itsekin. Mustaan teehen on sotkettu bergamottiöljyä.

Kauppias tietysti pitää hyllyssä niitä tuotteita jotka myyvät. Kaupasta olen kuitenkin aina lopulta onnistunut löytämään maustamatontakin teeta, vaikka se joskus on hieman työtä vaatinut. Vaikeampia tapauksia ovat kahvilat, kokoustarjoilut ym. Niissä on toisinaan vain maustettua.

Kai niitä erilaisia ruokakermoja sitten joku käyttää? Itse en ole koskaan vielä ostanut edes maustamatonta ruokakermaa. En ymmärrä koko tuotteen ajatusta. Miksei tavallista kermaa, ja jatkaa vedellä tai maidolla jos pelkää että tulee liian rasvaista. Toistaiseksi olen löytänyt ihan tarpeeksi hyvin "sekoittamattomia" tuotteita kaupasta.

Vierailija
25/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sitä löytynyt mitä ostetaan. Olen itse samaa mieltä aloittajan kanssa. Kahvilassakin saattaa olla pelkkiä makuteet-laatuja. Se olisi sama jos kahvilassa oli minttu- tai ruusunmarjakahvia.

Vierailija
26/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Earl Greyhän on sotkettua itsekin. Mustaan teehen on sotkettu bergamottiöljyä.

Kauppias tietysti pitää hyllyssä niitä tuotteita jotka myyvät. Kaupasta olen kuitenkin aina lopulta onnistunut löytämään maustamatontakin teeta, vaikka se joskus on hieman työtä vaatinut. Vaikeampia tapauksia ovat kahvilat, kokoustarjoilut ym. Niissä on toisinaan vain maustettua.

Kai niitä erilaisia ruokakermoja sitten joku käyttää? Itse en ole koskaan vielä ostanut edes maustamatonta ruokakermaa. En ymmärrä koko tuotteen ajatusta. Miksei tavallista kermaa, ja jatkaa vedellä tai maidolla jos pelkää että tulee liian rasvaista. Toistaiseksi olen löytänyt ihan tarpeeksi hyvin "sekoittamattomia" tuotteita kaupasta.

Jos sekoitat veden ja kerman niin tarvitset kyllä jonkin aineen sitomaan nuo sovivaksi emulsioksi.

Vierailija
27/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa mahdollisimman simppeliä ruokaa. Vihanneksia, marjoja, lihaa, kalaa ja maustaa itse.

Aplodeja. En olisi tätä itse oivaltanutkaan.

Vierailija
28/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

;-) Ap hyvä, se Earl Graykin ON maustettua teetä, ei perusteetä. Siinä on mausteena bergamottia.

Se, että sinulla ei ole kokeilunhalua, ei tarkoita, että uudet tuotteet olisivat jotenkin huonompia kuin vanhat.

Perusteetäkin saa kyllä. Esimerkiksi itse olen ostanut vastikään S-marketista erinomaisia Tescon perusteelaatuja, Ceylonia esimerkiksi.

Minusta valikoiman kasvaminen on vain kiva asia. 

Vierailija
29/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Kannaatta metsästää, kalastaa ja kasvattaa kasvikset itse välttääkseen kaupassa käyntiä.

Vierailija
30/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se simppeli earlgrey on yksi pahimmista, kylläkin vanhimmista ja traditionaalisimmista sekoituksista. Musta, vihreä ja valkoinen tee ilman mausteita oon sitä ehtaa tavaraa jota on vaikea löytää.

Vierailija
31/44 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkuvinkuvinku ennen oli kaikki paremmin narinarinari miksei ole kuin ennen valivalivali pitäis olla myynnissä pelkkää suolakalaa, siankylkeä ja lypsylämmintä maitoa!

Oikeasti. Ap, jos sä oot sokea, etkä viitsisi nähdä vaivaa tuotteiden etsimisessä laajasta valikoimasta, nii se on sun ongelma. Käytä vaikka noutokassi-palvelua tai nettikauppaa, niin kauppiaat säästää sulta etsimisen vaivan. Me muut voidaan nauttia uusista mauista.

PS: kauppa on siitä merkillinen instituutio, ettei se pidä myynnissä mitään pelkästään asiakkaan kiusaksi. Jos jokin ei myy, se poistuu valikoimista. Joten jos sä et tykkää jostakin, joku muu ehkä tykkää. Tulikos mieleen tämmöinen vaihtoehto...?

Vierailija
32/44 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että väki on niin turvonnutta, allergista ja hajuherkkää nykyään kun kaikkeen ruokaan ja juomaan tungetaan kaikkea esanssista lisuketta, lisäaineiden lisäksi.

Vierailija
33/44 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkosipulia tungetaan ruokiin ja eineksiin mihin se ei kuulu.Kohta kai tehdään karjalanpiirakoitakin valkosipulilla.

Todennäköisesti valkosipuli sopisi hyvin karjalanpiirakkaankin.

Vierailija
34/44 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ihottumaa niistä lihojen marinadilitkuista ja niiden sisältämistä E-aineista. Mietin aina että millaisten perheiden vanhemmat yrittävät myrkyttää itsensä ja lapsensa niillä.

Jo yksistään Kariniemen Kananpojan Hunajamarinoituja fileesuikaleita myydään nykyään viisi miljoonaa pakettia vuodessa ja siihen päälle kun laskee vielä muiden valmistamat ja muut tuotteet voitaisiin sanoa, että noita tuotteita ostaa suurin osa suomalaisista.

Ostan aina marinoimattomia, koska teen itse parempaa.

Sinkkumies

Vierailija
35/44 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ihottumaa niistä lihojen marinadilitkuista ja niiden sisältämistä E-aineista. Mietin aina että millaisten perheiden vanhemmat yrittävät myrkyttää itsensä ja lapsensa niillä.

Jo yksistään Kariniemen Kananpojan Hunajamarinoituja fileesuikaleita myydään nykyään viisi miljoonaa pakettia vuodessa ja siihen päälle kun laskee vielä muiden valmistamat ja muut tuotteet voitaisiin sanoa, että noita tuotteita ostaa suurin osa suomalaisista.

Mutta tällä palstalla olijat ei sitä osta!!!

Vierailija
36/44 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina marinoimattomia, koska teen itse parempaa.

Sinkkumies

Kiva, että kerroit meillekin.

Vierailija
37/44 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muussa maassa ei myydä esim. valmiiksi paistettua jauhelihaa tai valmiiksi keitettyjä kananmunia, kuin uusavuttomien Suomessa! Oikeasti USAssakaan ei ole missään marketissa niin paljon eineksiä kuin suomalaisissa marketeissa. Suomalaiset alkaa olla puskempaa sakkia kuin jenkit.

nimim. 6 eri USAn osavaltiossa asunut

Vierailija
38/44 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään muussa maassa ei myydä esim. valmiiksi paistettua jauhelihaa tai valmiiksi keitettyjä kananmunia, kuin uusavuttomien Suomessa! Oikeasti USAssakaan ei ole missään marketissa niin paljon eineksiä kuin suomalaisissa marketeissa. Suomalaiset alkaa olla puskempaa sakkia kuin jenkit.

Näyttää noita olevan muuallakin.

https://www.heb.com/product-detail/h-e-b-fully-cooked-seasoned-ground-b…

http://www.dailymail.co.uk/femail/food/article-1197925/Too-busy-boil-eg…

Vierailija
39/44 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri olin kirjoittamassa samaa. Olen asunut Saksassa toistakymmentä vuotta ja todellakin Saksassa saa myös aitoja tuotteita aidoista raaka-aineista eikä ole hyllykaupalla mm. marinadiliha-sotkuja ja muuta marinetti ym. paskaa. 

Vierailija
40/44 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne panee huumeita purilaisiin, nuorilta menee harkinta kyky.

Sinulta on mennyt näköjään jo oikeinkirjoituskyky. Harkintakyky on yhdyssana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme