Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän suomalaiset jaksavat yleensä kyykätä ja nostaa maasta huomattavan paljon verrattuna siihen, minkä verran jaksavat nostaa penkistä?

Vierailija
05.10.2017 |

Noiden kolmen liikkeen suhteethan pitäisi mennä niin, että jalkakyykkymaksimin pitäisi olla 80% maastavetomaksimista, ja penkkipunnerruksen 60% mavemaksimista ja 75% kyykkymaksimista.

Silti olen huomannut, että monet miehet nostavat maasta helposti sen 200 kg, ja kyykkäävätkin 150 kg vähintään. Silti penkkimaksimi saattaa hyvinkin jäädä alle 100 kg:n.

Myöskin naistreenaajat saattavat vetää kovia tuloksia kyykyssä ja mavessa, esim. pienikokoiset nuoret naisetkin tekevät pitkää maastavetosarjaa 110 kg:lla, muta harva nainen kuitenkaan penkkaa kummoisiakaan tuloksia.

Johtuuko suomalaisten hyvät tulokset maastavedossa ja kyykyssä persjaloista vai mistä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin helposti ei mies nosta maasta 200kg se on varma se.

Vierailija
2/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, mutta itselläni penkki on noista paras, vaikken voi enää edes penkata olkapääni takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykyssä kasvattamisesta. Ekaksi omat vanhemmat kyykyttää, sitten opettajat, sitten oma puoliso, yhteiskunta jne.

Vierailija
4/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että liittyy jotenkin keskustapuolueen vaikutukseen. Voi myös olla ilmastosta johtuva. Tai maasäteily ja feng-shui.

Vierailija
5/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noiden kolmen liikkeen suhteethan pitäisi mennä niin, että jalkakyykkymaksimin pitäisi olla 80% maastavetomaksimista, ja penkkipunnerruksen 60% mavemaksimista ja 75% kyykkymaksimista."

Siis... Miten penkki voi olla 60% mavest ja 75% kyykyst jos kyykky on 80% mave... Sehän meinais että penkki on samaan aikaan 60% ja 3/4osaa 80%ista mavesta. Eli 60 ja 60... Eiku sori menee ihan tasan.

Ei mitään.

Vierailija
6/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Noiden kolmen liikkeen suhteethan pitäisi mennä niin, että jalkakyykkymaksimin pitäisi olla 80% maastavetomaksimista, ja penkkipunnerruksen 60% mavemaksimista ja 75% kyykkymaksimista."

Siis... Miten penkki voi olla 60% mavest ja 75% kyykyst jos kyykky on 80% mave... Sehän meinais että penkki on samaan aikaan 60% ja 3/4osaa 80%ista mavesta. Eli 60 ja 60... Eiku sori menee ihan tasan.

Ei mitään.

Mitä hittoa sä oikeen sönkötät?

Vierailija
7/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö, suomessa harvalla on persjalat. Jalat kuuluis olla ihmisten vahvin lihasryhmä ja selkä myös. Jos jaloilla kävellään niin on kai se itsestäänselvyys et niillä jaksaa enemmän , käsien varassa harvemmin on koko päivää oman painon verran.. ?!?!!??

Vierailija
8/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Näin miehenä 200kg maastaveto on mahdollinen saada eka kerralla, jos raamit on riittävät ja lahjoja. 200kg kyykkyyn joutuu lahjakas ja iso kaverikin käydä treenaamassa muutaman kerran. 200kg penkki "god ties." alle 1% miehistä kykenee saamaan tuon penkin natuna. Horkkamiehillekin tuossa on kova tekeminen ja monelle ei onnistu edes silloin.

Vierailija
9/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne ketään, joka nyppäisi 200 kg maasta mutta ei nostaisi satasta penkiltä. Sen sijaan tunnen muutaman, jotka nostavat 100 kg mutta eivät vedä kahtasataa.

Vierailija
10/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tunne ketään, joka nyppäisi 200 kg maasta mutta ei nostaisi satasta penkiltä. Sen sijaan tunnen muutaman, jotka nostavat 100 kg mutta eivät vedä kahtasataa.

varmasti näinpäin. Penkki on vain useimmille se vaikein saavutettava. Usein kovalla penkkimiehellä ovat muut tulokset suhteessa alempia.

Vierailija
11/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kädet, pitkä selkä lyhyet jalat. Puuttuva lenkki apinan ja ihmisen välillä toi fysiikka. Siksi etenkin maastaveto sujuu, myös kyykky kun liikutettava matka lyhyt. Penkillä kostautuu ne pitkät kädet aiheutta suuren liikkeen.

Vierailija
12/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistikuvien mukaan voimanostokisoissa kyykkytulos on yleensä parempi kuin maastaveto. Tätä joskus ihmetelleenä kun mulla se oli reilusti toisinpäin. Mut mä en ollutkaan ammattilaisvoimamies.

Vierailija
13/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun järkeen näin naisena ei voi mennä miten voi penkistä saada treenamattomana paremmat tulokset kuin kyykyssä. Siis tähä, eikö luonnostaan ihmisellä ole jalat vahvemmat kuin rinta ja kädet. Ja siis en kuulu edellämainittuun ihmisryhmään, maximi penkissä 30kg ja kyykyssä 80kg.

Vierailija
14/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa ettei ole ollut kovin hyvä maastavedossa mutta paikat eivät menneet rikki kun rinnalle vastaavat jota maasta.

Onko sitten saatu liike hierottua teknisesti niin hyväksi toisessa liikkeessä, mene ja tiedä.

Voihan se olla vähän kiinni myös ruumin rakenteesta ja -suhteista.

Vierailija
15/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus aloittajan kysymykseen. Johtuisikohan tilanne ihan siitä että jaloissa nyt sattuu olemaan isommat ja vahvemmat lihakset kuin rinnassa ja käsissä? Jalat ja selkä soveltuu paremmin nostamiseen, kuin rinta ja kädet työntämiseen. Sillä normali elämässä ihminen ei tarvitse suurta työntövoimaa käsissä ja rinnassa, koska työntämisessäkin tehdään suurin työ kuitenkin jaloilla. Loppujen lopuksi kovat penkkipunnerrukset ovat vähän sama asia kuin keihäänheittokin, se ei ole kovin luonnollinen liike ihmiselle.

Vierailija
16/18 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siinä aika monta muutakin erottavaa tekijää on ihmisen ja eläimen (täs tapaukses apina) välillä

Vierailija
17/18 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes jaksa.. :DDDD

mut mä jaksan ja oon ylpeä siitä. :))!!! on lihaksikkaat ja pulleat jalat. :) en haluiskaa olla käsistä niin vahva, vaikka oonhan mä niistäki vahva etenki jos harjotuttaa. mut esim jootkut rintaliikkeet, niin joo, ei mitään voimaa.. :D tai sitten miesten punnerrukset, juu ei oo mun juttu :D tai sitten leukojen veto, juu ei. :DD ei vaan oo niipaljoa voimaa käsissä. mielummiin näin päi.

Vierailija
18/18 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja just jalois kuuluuki olla eniten voimaa! :)))))))))))))) ja selässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi